Hormonikierukka ja vuodot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kier
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kier

Vieras
Eli miten teillä on vuotoja tullut ja millaista vuotoa, kun on hormonikierukka laitettu? Lähinnä siis ne seuraavat puoli vuotta kierukan laiton jälkeen. Oliko sulla jo sen laitto hetkellä menkat vai pistettiinkö esim. imetysaikana niin, ettei menkat ollut vielä alkanut?

Mulla laitettiin noin vuosi synnyttämisestä, en imettänyt enää ja menkkojen kohdalla. Silloin vuoti vähäsen jonkun viikon, sitten tauko, menkat,pientä vuotoa ja menkat. Nyt odottelen että loppuisikohan se vuoto jo, kun aika pitkään on jonkin asteista vuotoa ollut.

Mulla oli tiputtelua melkein koko ajan sen ekan puoli vuotta. Menkat saattoi kestää reilun viikonkin, ja tosiaan melkein muun ajan tiputteli.
Mut siitä ne sit loppu kun tuli tuo maaginen puol vuotta täyteen, menkat jäi kokonaan pois kun kierukka oli ollu vajaan vuoden. =)
Niin ja kierukka laitettiin 2,5kk synnytyksestä, menkkojen viimeset päivät menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja kier:
Eli miten teillä on vuotoja tullut ja millaista vuotoa, kun on hormonikierukka laitettu? Lähinnä siis ne seuraavat puoli vuotta kierukan laiton jälkeen. Oliko sulla jo sen laitto hetkellä menkat vai pistettiinkö esim. imetysaikana niin, ettei menkat ollut vielä alkanut?

Minulla ei ole ollut vuotoa laittamisen jälkeen. Kierukka on ollut paikallaan yli 2-vuotta.

Mulle laitettiin kierukka kun oli menkat. Vuotoa oli tasan kuukauden, välillä viikon tiputtelua, sitten 3-4 päivää kunnon vuotoa ja sitten taas tiputtelua. Loppu kun seinään yhtäkkiä ja nyt ollut kolme kuukautta ilman kuukautisia. Pari päivää tuli kuukausi sitten ihan pientä tuhrua paperiin, oliskohan ollut sit kuukautiset.

Syyskuussa laitettu, menkkojen loppupäivinä. Kuukautiset tullu ihan normaalisti joka kuukausi, terkka ihmetteli, mut ei mua haittaa, en laitattanu kierukkaa siksi että kuukautiset ois loppuneet..

mulla kuukautiset kestää vieläki yli viikon mutta ovat kyllä enempi semmoista tiputtelun oloista, melkein pikkuhousun suojallakin pärjäis. Ennen kesti saman verran mut piti olla side sekä tamponi samaan aikaan. eli todella helpompaa nykysin ja kierukka ollu 1½v.

Alkuperäinen kirjoittaja siru:
ei ollut menkat alkanu, eikä ole vieläkä..

Mutta toi tiputtelu kuitenkin alkoi. Sitä mäkin nyt mietin. Minipillereitä söin edellisen lapsen imetysaikana ja se vuotaminen ja tiputtelu alkoi sitten pillereiden aloituksen jälkeen heti. Ei siis haluaisi taas samanlaista.

jo se tiputelu alkoi heti kun lääkäriltä tulin. nyt kyllä pari viimeista päivä on sitä tiputelu ollut sen verran vähän että en ole pikkuhoususuoja tarvinu, vaan vessassa kun käyn sitten paperille jää hieman vaaleapunasta. eli toivon että kohta on se tiputelu kokona ohi.

Mulle laitettiin kierukka juuri vuodon päätyttyä. Tiputteluvuotoa oli 7kk sen jälkeen ja sitten loppui kokonaan kuukautiset. Minulla saattoi olla 30pvää putkeen sellasta vuotoa, että ilman sidettä ei pärjännyt, mutta se oli kuitenkin niin kuiva, että se oli melko inhottavaa pitää noin montaa päivää. Väliä noiden kuukauden vuotojen välillä oli 14pvää - 30pvää.

mulla hiukka outo olo, kun kierukka laitettu reilu vuosi sitten
imetyksen aikana ja menkat alkoi vasta pari kuukautta sitten,
mihin saakka ei ollut mitään vuotoja mutta nyt pientä tiputtelua
koko ajan. Onkohan tätä nyt sitten seuraavat puoli vuotta vai mitä ?

Yhteistyössä