Hormonikierukka ja vatsan turvotus

  • Viestiketjun aloittaja xxxxx
  • Ensimmäinen viesti
xxxxx
Pakko kysyä myös täällä. Onko kellään vatsa turvonnut kamalasti mirenasta? Laitosta nyt puolitoista kuukautta ja maha on ihan järkyttävän turvoksissa. Helpottuuko vai onko tää nyt sitte tätä. On tosi tukala olo.
 
varoitus
Varoituksen sana kierukan käyttäjille: Siihen voi kuolla. Kierukka aiheuttaa luvattoman usein verenmyrkytyksen, toksisen shokkioireyhtymän, jota pidetään vain tamponien aiheuttamana vaivana. Kannattaa vähän kysellä lääkäriltä tarkemmin... Ja tämä ei ole provo, vaan lähipiirissä jo kahdesti koettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja varoitus:
Varoituksen sana kierukan käyttäjille: Siihen voi kuolla. Kierukka aiheuttaa luvattoman usein verenmyrkytyksen, toksisen shokkioireyhtymän, jota pidetään vain tamponien aiheuttamana vaivana. Kannattaa vähän kysellä lääkäriltä tarkemmin... Ja tämä ei ole provo, vaan lähipiirissä jo kahdesti koettu.
kerro lisää
 
mulla kans sama kierukka ja laitettiin ennen jussia ja sama oire...maha turvoksissa (vois luulla et toinen muksu on tulossa heti perään ja siis voisin sen synnyttää nyt) eli yhtä iso maha ku 6kk sit ennen synnytystä :kieh:
ekat menkat laitosta kestää nyt jo 2vk(siis on pientä vuotoa tai oikeestaan tipottelu vuotoa)
alamahakin on aivan kivikova (varsinkin sektiohaavan ympäriltä)

liekkö nääkään ok ja helpottaako tää ikinä
mielessä käynyt jo kierukan poisto :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mami-1:
mulla kans sama kierukka ja laitettiin ennen jussia ja sama oire...maha turvoksissa (vois luulla et toinen muksu on tulossa heti perään ja siis voisin sen synnyttää nyt) eli yhtä iso maha ku 6kk sit ennen synnytystä :kieh:
ekat menkat laitosta kestää nyt jo 2vk(siis on pientä vuotoa tai oikeestaan tipottelu vuotoa)
alamahakin on aivan kivikova (varsinkin sektiohaavan ympäriltä)

liekkö nääkään ok ja helpottaako tää ikinä
mielessä käynyt jo kierukan poisto :p
mä oon kans välillä kironnu koko kierukkaa,mut parasta tässä on kun ei ole menkkoja.mulla oli ennen semmoset himo menkat
 
varoitus
Toksisesta oireyhtymästä löytyy paljon tietoa googlettamalla, niissä vaan puhutaan aina tamponeista. Mutta sieltä siis jotain tarkennusta.
Lähipiirissämme toisella (aiemmin oireita, jotka osattiin vasta jälkeenpäin yhdistää kierukan aiheuttamiksi) alkoi valtavat vatsakivut, joiden vuoksi lääkäriin ja sieltä tilan nopean huononemisen vuoksi sairaalaan, teholle ja koomaan. Selvisi, luojan kiitos, hengissä oikein oivalletun hoidon ansiosta. Toisella alkoi "flunssailulla", jatkui myyräkuume-epäilynä, tila huononi kuoleman porteille asti, kunnes infektiolääkäri ja sisätautien lääkäri ymmärsivät antaa käskyn poistaa kierukan ja suoneen tiputettiin riittävät määrät erittäin laajakirjoisia antibiootteja. Mikä kauheinta, gynepuolen lääkärit olivat juuri päivää aiemmin kieltäneet kierukan mahdollisuuden vaivojen aiheuttajana. Tämäkin henkilö onneksi toipui, mutta kroppa on edelleen puolen vuoden jälkeen erittäin huonokuntoinen, niin paljon tuo jätti jälkiään. Tälläkin henkilöllä oli lähihistoriassa paljon oireita, jotka voitiin jälkeenpäin todeta kierukan aiheuttamiksi.
Niin, ja myyräkuumeoireista löytyy myös netistä tarkempaa tietoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja varoitus:
Varoituksen sana kierukan käyttäjille: Siihen voi kuolla. Kierukka aiheuttaa luvattoman usein verenmyrkytyksen, toksisen shokkioireyhtymän, jota pidetään vain tamponien aiheuttamana vaivana. Kannattaa vähän kysellä lääkäriltä tarkemmin... Ja tämä ei ole provo, vaan lähipiirissä jo kahdesti koettu.
jos toi on totta niin miks ei lekurit mitään sano...ja miks ne tota suosittelee....
mulle ei ainakaan mitään tommoisia varotuksia ole kerrottu enkä ole ennen kuulutkaan...
 
varoitus
Tämän toisen kertomani henkilön kohdalla hänen gynensä myönsi tapauksesta kuultuaan, että kyllä hän on näistä kuullut ja lukenut, mutta kohdalle ei ole n. 30-vuotisen uran aikana osunut. Siis kohtalaisen harvinaista, mutta erittäin mahdollista. Itse en ottaisi kierukkaa mistään hinnasta, varsinkin nyt, kun lähelle on osunut kahdesti alle vuodessa tuollaista...
Ja miksi kierukkaa suositellaan. Siksi, että se on jumalattoman iso bisnes ja sitä pidetään niin helppona tapana vähentää vuotoja ja estää raskaaksi tulo.
 
varoitus
Niinpä. Emme ole juurikaan enää jaksaneet aiheesta kotona ääneen jutella, mutta kokemus oli ainakin minulle niin karmea, että haluan kertoa ihmisille faktoja. Niitä kun ei välttämättä halua enää ne ihmiset palstoille jakaa, jotka ovat niitä kuoleman portteja kolkutelleet.
 
:$ Mirena täälläkin , on vain ehkäisykeinot vähissä kun pillerit ei sovi, kondomi on kauhea, sterilisaatiota ei saa ja itsekin olen saanut alkuni kuparikierukasta huolimatta :/


Selibaattiko edessä :headwall:
 
varoitus
Noista kertomista esimerkeistä toisella henkilöllä oli valtavaa turvotusta, jota jo kuukausien ajan vähän "ihmeteltiin" ja luultiin tavallaan vain selittämättömäksi lihomiseksi. Turvotusta tuli hiljalleen koko kroppaan. Kierukan poiston jälkeen paino on palannut normaaliksi.
 
Äh, jatkaa.. siis on jonkinlaista turvotusta. Laitettiin aika pian synnytyksen jälkeen ja vaikka muu kroppa on palautunut niin maha pömpöttää inhasti. En tiedä johtuuko juuri kierukasta kun ei voi kokeilla ilmankaan :(
 
f
Mulla on ajoittain hormonikierukan kanssa vatsan turvotusta. Kuin olisi raskaana näyttää.--Tuntuu kuin se olisi menkat ilman menkkoja- olotila. Joskus voi tulla himppu verta paperiin wc:ssä käydessä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:
Äh, jatkaa.. siis on jonkinlaista turvotusta. Laitettiin aika pian synnytyksen jälkeen ja vaikka muu kroppa on palautunut niin maha pömpöttää inhasti. En tiedä johtuuko juuri kierukasta kun ei voi kokeilla ilmankaan :(
Mulla on tota vaikka ei oo kierukkaa.synnytyksestä nyt 1,5v ja edelleen maha kova ja iso,niinkun olis lähös synnyttään ihan just :( en vaan tajua miten se ei katoa,eikä ees mee "littiin" niinku jos on läskimaha niin se antaa myöten eikä oo tollanen kumpu. Tää on tosi kurjaa :( Nyt oon menos laitattaan kierukan,mitähän sitte ton turvotuksen kans jos se viä pahentaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja varoitus:
Varoituksen sana kierukan käyttäjille: Siihen voi kuolla. Kierukka aiheuttaa luvattoman usein verenmyrkytyksen, toksisen shokkioireyhtymän, jota pidetään vain tamponien aiheuttamana vaivana. Kannattaa vähän kysellä lääkäriltä tarkemmin... Ja tämä ei ole provo, vaan lähipiirissä jo kahdesti koettu.
Kyse on varmaanki kuparikierukasta. Hormonikierukka sisältää synteettistä hormonia. Kuparikierukka on nimensä veroinen ja muutenkin epäluotettavampi kuin hormonikierukka.
 

Yhteistyössä