Hormonikierukka ja raskauden pelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Minulle asennettiin lokakuussa hormonikierukka. Loka-, marras ja joulukuun vuotelin miten sattuu, mikä tietenkin kuuluu asiaan. Tammi- ja helmikuussa tuli ihan "normaalisti" muutaman päivän mittaiset kuukautiset, helmikuussa vieläpä runsaat. Maaliskuun alussa oli niukat kuukautiset. Nyt rupesin laskemaan, että on niitten alusta laskien kp33 ja kuukautisia ei ole näkynyt.

Mirenan ohjeissa sanotaan, että jos kuukautisia ei ole ollut kuuteen viikkoon, voi tehdä testin. Olenko siis hätähousu jos testaan nyt - en todellakaan halua olla raskaana?

Minulle laitettiin Mirenan hormonikierukka joulukuun alussa ja on tiputellu miten sattuu. Toiseksi minua pelottaa 4 lapsen yh;na että tämä ehkäsy pettää... Itse asiassa mietityttää onko niitä jotka on tullu raskaaksi vaikka on hormoni kierukka? Olen lukenu netistä kaikenmailman juttuja mutta osaappa ottaa niitä tosissaan. Kierukan voi kuulemma tuntea yhdynnän aikana ja se voi liikahtaa ja naps olet paksuna... Hmm...

no mulla on ollu vähän samanlaista, mutta ei oo kertaakaan vielä pettäny tää kierukka. 3 vuotta on ollut tää mulla. Tee testi, niin sit ainakin tiiät ootko raskaana vai et

Kiitti kommenteista. Jos tuo muksu nukkuisi, niin tekisin testin, kävin jo aamupäivällä apteekissa ostamassa sen kun aamulla tosiaan laskin, että on kulunut jo aika kauan edellisistä kuukautisista.

Tiedän kyllä, että vuotojen niukentuminen ja pois jääminen kuuluu asiaan, mutta siksi epäilyttää, kun edelliset kierrot ovat olleet lyhyempiä ja helmikuussa tosiaan oli vielä todella runsaat kuukautiset.

Mulla Mirena on asennettu runsaiden kuukautisten hoitoon ja siinä se on toiminutkin loistavasti. Ehkäisynä en sitä tarvitse, koska isännälle on tehty vasektomia. Mutta halusin kirjoittaa tähän oman kokemukseni noista kuukautisista. Mulla Mirenan aikana menkat ovat tulleet vähän miten sattuu, en kyllä ole pitänyt mitään kirjaa, mutta väliä saattaa olla parikin kuukautta ja sitten tulla hyvinkin niukat menkat.

[QUOTE="Mallu";28293879]Minulle laitettiin Mirenan hormonikierukka joulukuun alussa ja on tiputellu miten sattuu. Toiseksi minua pelottaa 4 lapsen yh;na että tämä ehkäsy pettää... Itse asiassa mietityttää onko niitä jotka on tullu raskaaksi vaikka on hormoni kierukka? Olen lukenu netistä kaikenmailman juttuja mutta osaappa ottaa niitä tosissaan. Kierukan voi kuulemma tuntea yhdynnän aikana ja se voi liikahtaa ja naps olet paksuna... Hmm...[/QUOTE]

:wave:
Meidän kuopus sai alkunsa hormonikierukasta huolimatta.

Yhteistyössä