Hormonikierukka ja myöhään alkaneet välivuodot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelokas

Vieras
Kuulostaako ihan normaalille, jos kierukan asentamisen jälkeen vuotoa oli lähes päivittäin melkein kaksi kuukautta, sitten vuoto loppui.
Alkoi se vaihe, että tuli ns. ,menkat mutta välivuodot loppui kokonaan.
Nyt kun kierukan laittamisesta on 7kk on alkanut taas vuotaa menkkojen välillä! Sellaista pientä vuotoa, verta selvästi. Saattaa vuotaa muutaman päivän ja lakata pariksi viikoksi ja alkaa taas.
Papassa käyn säännöllisesti. Viimeksi se on otettu n.1,5v. sitten.
Pelottaa kohdunkaulansyöpä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikös siinä voi mennä vuosikin, että vuodot tasaantuu..

Niin mä vaan sitä et kun ne välivuodot jäi jo pois useemmaksi kuukaudeksi et voiko ne alkaa sit uudelleen :/

Miten paljon sulla sit vuotaa? Voisko olla vaikka ovulaatio? Mulla edelleen on ovis vaikka on h-kierukka ja silloin tiputtelee aina.. Mut kannattaa mielenrauhan vuoksi käydä siellä papassakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikös siinä voi mennä vuosikin, että vuodot tasaantuu..

Niin mä vaan sitä et kun ne välivuodot jäi jo pois useemmaksi kuukaudeksi et voiko ne alkaa sit uudelleen :/

Miten paljon sulla sit vuotaa? Voisko olla vaikka ovulaatio? Mulla edelleen on ovis vaikka on h-kierukka ja silloin tiputtelee aina.. Mut kannattaa mielenrauhan vuoksi käydä siellä papassakin.

Ei paljoa. Pyyhkiessä tulee joskus verta ja joskus tarvii pikkuhousunsuojan.

Mulla on ollut kohta kolme vuotta hormonikierukka ja nyt viimeisen puolen vuoden aikana on ollut myös noita välivuotoja. Onneksi joulukuussa on kontrolli,niin voin kysyä asiasta. Keväällä otettu papa oli kuitenkin ok.

Yhteistyössä