hormonikierukasta outoja oireita...vai onko ihan tavallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Siis laitoin hormonikierukan noin kuukausi sitten. Samana päivänä minulla alkoi vuotamaan verta ja se kesti noin 2 viikkoa. En ole varma oliko ne menkat? mulla on ollut aina epäsäännölliset menkat ja silloin edellisistä oli jo aikaa jolloin odotinkin niitä menkkoja. Mutta oliko se vaan sattumaa että ne alko samana päivänä kuin asennettiin se kierukka? :D ainakin luin siitä ohjeesta, että ensimmäiset menkat kierukan laitosta kestää normaalia kauemmin (mulla kestää normaalisti viikon). Sitten meni n. 2 viikkoa niin mulla alko taas sitä verta tulee ja ei ole vieläkään loppunut. Niin en tiedä onko nuo nyt menkat vai mitä tuo on? Ja aina välillä mulla on yhtäkkiä mahakipuja. Ne tulee yhtäkkiä kestää n. 15 sekuntia ja loppuu. Niitä tulee melkein joka päivä jotai pari kertaa päivässä. Kyllä soitan lääkäriin, mutta ajattelin täältä nyt ihan ekaksi kysyä onko kellää kokemusta.

no minulla hormonikierukka laitettiin runsaiden vuotojen vuoksi ja aiheutti sitten järkyttävät menkkakivut jotka alkoi viikkoa ennen menkkoja ja kesti 2 viikkoa, välissä 2 viikkoa...
Loppui kun poistetttiin

Sun kroppa totuttelee vaan.Mulla oli kaikki ok,kunnes vasta puolen vuoden päästä alkoi sivuoireet haittamaan:appelsiinin kokoinen kysta munasarjoissa,teiniajan akne alkoi nostaa päätään...kaikki loppui kun hormonikierukka otettiin pois(MIRENA).Ja se tuloksena meillä onkin tuossa kolmas lapsi,3,5kk....:D Kierukan aikana mulla ei ollu menkkoja melkein laisinkaan,pikkuhousunsuojalla pärjäsi.Eli kaikilla eri reaktiot,joillekin toi on mitä parhain ehkäisy.