Hormonikierukan sivuoireet

Niin kysyis teiltä kanssasisaret, että loppuuko nämä "haittavaikutukset" koskaan? Mulla on nyt ollu hormonikierukka 2 kuukautta ja koko ajan oon ollu tosi pahalla päällä ja kuukautiset tulee koska sattuu, tiputtelua, turvotusta yms. Siis tasaantuuko nämä koskaan? :'(
 
enpä tiedä.. mulla ollu 7kk.. kiukkusuus vähentyny siitä mitä alku kuukausista oli mut muuta..mulla nyt ruennu oleen pahoinvoivaa oloa(en ole oksentanu), rinnat kihelmöi, ovulaatiokipuja?ollu koko ajan.. taidan kyl nappasta pois vaikka "välillä" ihan hyvä..
 
noita vuotoja voi hyvinkin tulla eka puol vuotta.. mulla ei ekasta hormonikierukasta tullu mitään sivuoireita, mut tokasta sit suurinpiirtein kaikki : mielialan vaihtelut ( masentuneisuutta yms ), finnejä, tiputteluvuotoja millon sattu.. nyt onneks ei oo enää sitä mussa.. eikä varmaan tuu enää koskaan :x
 
Moikka mulla niin huonot kokemukset h-kierukaste en suosittele kellee!!!Mulla oli 8kk sen jälkee menin ottaa sen pois en halunnu heti ku oli aika kallis!Alko mielialan vaihteluilla hormooni patti rintaan kipeä ja toiseen munasarjaan kasvain koska päästi hormoonia väärään paikkaan hormooni hoitoja kaks eri kuurii et rupeis toimii kierukan laiton seurauksena kohdunsuu repesi haavoille jotka erittivät vuotoa laaserilla poltettiin umpeen haavat jatkuvat hiivatulehdukset koko 8kk ja lääkäri sano et se hakee vaa paikkaansa jos haluat lisää tietoa sähköposti:aijainkeri@luukku.com
 
tiki laiskana
Onhan noita.. Finnejä, mielialojen vaihteluita, välillä tiputtelua viikkokaupalla, vihlaisuja, supisteluja...
Siltipä se saa tuolla nyt olla, kun sillä hoidetaan ehkäisyn lisäksi mun endoa.. Oireet helpottaa kokoajan mitä enemmän aikaa kuluu. Mulla kierukka laitettiin loppusyksystä.. (tarkkaa päivää en enää muista!!)
 
Otatin kierukan pois 5kk jälkeen. Olo helpottui lähes tulkoon heti! Laitoin "piuhat" umpeen eli mitään hormonaalista ei enää tartte käyttää, onneksi! Pillereistäkin olin kuin liian tiukalle viritetty viulunkieli...
 
Hyvin pyyhkii hormonikierukalla!!
Aikansa paikkaansa etsi ja tiputteli mutta ei vaivaksi asti.

Ei ihan kuivillekkaan vetässyt vaikka sitä odotinkin mutta pikkuhousun suojalla pärjää ja välillä oli parikin kk välissä aivan "kuivana"....

Ei finnejä eikä muutakaan lihomista-ellei tätä valmista lihaa oteta huomioon :LOL: :LOL: :LOL:

1,5v ollut ja otan varmaan seuraavankin ellei toinen versio sitten tuo jotain ikäviä sivujuttuja.... :D :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 17:13 Riipputisurupuska kirjoitti:
Hyvin pyyhkii hormonikierukalla!!
Aikansa paikkaansa etsi ja tiputteli mutta ei vaivaksi asti.

Ei ihan kuivillekkaan vetässyt vaikka sitä odotinkin mutta pikkuhousun suojalla pärjää ja välillä oli parikin kk välissä aivan "kuivana"....

Ei finnejä eikä muutakaan lihomista-ellei tätä valmista lihaa oteta huomioon :LOL: :LOL: :LOL:

1,5v ollut ja otan varmaan seuraavankin ellei toinen versio sitten tuo jotain ikäviä sivujuttuja.... :D :D
just näin mullakin, ei kauheesti pahaa sanottavaa =)
vähän kiukuttelua joskus, mutta sitä kai olis muutenkin :LOL:
 
Satu-täti
Minulla meni noin puoli vuotta ennen kun kierukka toimi täysin. Mutta sittenpä en olisi sitä enään pois vaihtanutkaan! Ei ollut vuotoa ollenkaan kun ennen sitä vuodin 8-12 päivää. Senpä takia minulle se alunperin laitetiinkin. Mutta nyt olen ilman kun on nuo vauvat ruvenneet kiinnostamaan...
 
6 kk meni ennenkuin tasaantui.
1 vuosi oli tosi mahtava! mutta nyt puoli vuotta vuotoja joka viikkoa.
kireyttä, alavatsakipuja, päänsärkyä jne jne

tuosta yhdestä aikaisemmasta kirjoituksesta tuli mieleen, että jospa kipeytynyt rinta johtuisikin sitten tosta kierukasta

Olen päättänyt, että heti kun rahatilanne sallii menen yksityiselle otattamaan sen pois. nyt pitäisi vain miettiä mitä ihmettä tilalle??
jos vinkkejä kertokaa.
10 vuoteen ei ole ollut mitään muuta ehkäisyä (paitsi kondomi) ja mulla todella runsaat kuukautiset, eli sen takia tuo hormonikierukkakin laitettiin. ja muuten kela korvasi sitten sen takia puolet tuosta kierukasta!!
 
mulla ei muuta ku huonoo sanottavaa. Ensin oli puoli vuotta jokapäiväistä vuotoa. Sit kuukautiset tuli pari kertaa normaalisti. ja sit taas vuotoa noin 3vkoa kuukaudesta ja kamalien kipujen kanssa. Eli en suosittele edes harkitsemaan kyseistä vierasesinettä kohdussanne.
 
Simppu
Minulla ollut nyt hormoonikierukka reilut 3 kk. Alussa "outoja kipuja", tiputtelua, hiukan iho "kukki". Nyt ne kaikki on loppu, ainakin tällä erää...Jos näin tämän 5-6 v. menee, niin olen todella tyytyväinen! :)
 
Mulla on nyt pian ollut vuoden tää hormonikierukka ja tässä eräänä päivänä oikeastaan ekan kerran havahduin miettimään, että oisko mun mielialan vaihtelut ja kireä pinna sen syytä... En nimittäin ole yleensä ollut luonteeltni niin kiukkuinen ja väsynyt, kuin mitä olen tämän viimeisen vuoden aikana ollut... Olen ajatellut, että tämä meidän nuorimmainen on vaan vienyt minusta kaikki mehut... Olisi kyllä ihanaa, jos asia olisi näin yksinkertainen, enkä olisikaan ihan akoittunut...Kierukka joutaa kyllä mäkeen siinä tapauksessa!
 

Yhteistyössä