Hormonikierukan poisto ja vuoto?

  • Viestiketjun aloittaja vauvahaave
  • Ensimmäinen viesti
Multa hormonikierukka poistettiin 14.12. ja silloin tuli muutama tippa verta, kotiin päästyäni (½tunnin kuluttua) ei vuotoa ja ei vieläkään. Nyt vain odotellaan jos tärppäivi. Kierukka oli mulla yli 3 vuotta.
Kävin ottamassa terveyskeskuksessa ja ei maksanut mitään. (tiettuy se pakollinen vuosimaksu) =)
 
vuodenaikamaku
mulla ollu kierukka pois 2 ja puol viikkoo. aluks tuli pientä tiputteluu mut sekin loppu pian. ollaan säännöllisesti sextailtu ;) kuun vaihtees jos vuoto ei ala teen testin :D
poistin kierukan perhesuunnittelu neuvolas eikä maksanut mitään. samas paikas se laitettiin 4 vuotta sit ja makso kierukan hinnan 140e
 
vieras
Mulla tuli vuotoa poistamisen jälkeen 2 viikkoa. Poistosta 28 päivän päästä ilmaantuivat ekat kuukautiset, joiden jälkeen seuraavat kuukautiset ilmaantuivat 14 päivän päästä.
Kolmansia kuukautisia ei sitten enää tullutkaan. Nyt oon ihan viimeisilläni raskaana :heart:

Onnea matkaan ja laps´lykkyä!
 
MinnaR
Mä kävin poistamassa kierukan noi 1.7 aikoihin.. Ei oo vieläkään tullu minkäänlaista vuotoa. Epäilyttää onkohan kaikki hyvin.. Kun se mun kierukka oli poistotilanteessa jo "valunut" alaspäin ja siksi piti poistaa..
 
"vieras"
Kierukka poistettiin 26.10 Vuodot alkoivat yht äkkiä pe 28.10 aamulla. Noustessani tuolilta verta valui pitkin reisiä. Hyytymiä veren seassa.
Kierukka kerkesi olemaan 5 vuotta. Alussa ei ollut menkkoja ollenkaan, mutta viime vuonna alkoivat todella pienet menkat eli tiedän kiertoni suurinpiirtein. Seuraavien menkkojen pitäisi alkaa 6.11 saas nähdä onko mulla nyt ne menkat vai tuleeko perään oikeat menkat.
Viiteen vuoten ei ole alaselkä ja maha ollut näin kipeä. :/
Otin ultrauksen poiston yhteydessä eli paikkojen pitäisi olla kunnossa :>D
 
"vieras"
2 viikkoa vuotoa. Elokuun lopussa poistettiin ja marraskuussa testi näytti plussaa. Nyt vauva tuhisee rinnalla :heart:
Ekat menkat oli ihan hirveät! Mulla ei ainakaan ollut mitään rytmiä menkoissa.
Laps´lykkyä!!!
 
Nainen33
Minulla ehti olla kierukka vain 4kk, kun todellakin kyllästyin sen haittavaikutuksiin: Kymmenet kuukautiset tuona aikana, vähintään entisenlaiset eli runsaat, painoni nousi lähes neljä kiloa, halut katosivat lähes täysin ja olo oli paljon vetämättömämpi, lähes alakuloinen tuon ajan. Ja koska kierukkaa ei edes laitettu ehkäisymielessä (sterilisaatio alla) vaan runsaan kuukautisvuodon takia, ei poistattamista tarvinnut kauaa harkita...

Kuukautiseni alkoivat samana aamuna, kun olin menossa kierukan poistoon. Tämä tapahtui siis kolme päivää sitten. Tänään aloin vuotaa runsaasti verta ja mukana myös hyytymiä. Nyt illasta on ollut jo supistuksen kaltaisia kipujakin. Minut ultrattiin kierukan poiston jälkeen, eli kaikki pitäisi olla ok. Eikä poistaminen tehnyt edes kipeää. Vaan eipä juuri nyt hirveästi naurata - toivotaan ettei tätä jatku ihan mahdottoman kauaa...

Viimeinen kerta kun sorrun kierukkaan.
Tiedän: Yksittäistapaus. Mutta ei todellakaan sovi jokaiselle.
 
vierailija
Tänään poistettu aamulla. Nyt iltapäivästä menkkamaista vuotoa runsaudeltaan ja kuukautiskipuja. Saa nähdä kauan kestää. Mulla piti olla just "menkat" mut kierukan kanssa tuntu et ois tukossa, vähän kun ummella niiden osalta.
 

Yhteistyössä