hormonikierukan käyttäjät

kuinka usein teillä kierukkaa tiputtelee tai alavatsaa jomottaa?mulla ollut nyt 4kk kierukka ja yli kuukauden on nyt tiputtanut joka päivä :kieh:
Tämä on rasitaavaa, mutta tiedän 6kk pitäisi jaksaa sinnitellä hormonikierukan kanssa ennenkuin tietää sopiiko vai ei?
 
mulla tän tokan kiemuran kans kesti alkutiputtelut jotain 3kk, sen jälkeen on nyt yhen menkat tullu ( kesti reilun viikon pieni tuhru, kunnon verta ei tullu ku päivän-kaks.. :x ) nyt on maha ihan saat.anan kipee, liekö ovis sitten... :/ ja tää laitettiin mulle helmikuun puolivälissä... viimeks jäi menkat heti pois, eikä tiputellukaan kun hetken.. :\|
 
Mulla ollu eka kertaa Mirena nyt reilun kahden vuoden ajan. Tiputtelua ei oo ollu koskaan, kuukautiset tosi niukat ja nyt ei oo kahteen kuukauteen ollu menkkoja ollenkaan. Tein jopa jo raskaustestin, sillä olo on ollu kuin alkuraskaudessa, mutta negaa näytti. Omituista. En jotenkin osaa enää luottaa kierukkaan...Oon lukenu kai liikaa juttuja niiden irtoamisesta itsestään...Täytynee varata aika lekurille ja tarkistaa onko se vielä paikoillaan.
 
zalminakki
mulla oli hormonikierukka 10kk ja koko sen ajan vuodin verta.
päätin että nyt saa riittää ja mulle tehtiin sterilisaatio reilu kuukausi sitten.vuoto loppui kun seinään ja halut palasivat.
vihdoinkin elämä on jälleen normaalia =)
 
mirator
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 21:28 Mammuli kirjoitti:
Mulla ollu eka kertaa Mirena nyt reilun kahden vuoden ajan. Tiputtelua ei oo ollu koskaan, kuukautiset tosi niukat ja nyt ei oo kahteen kuukauteen ollu menkkoja ollenkaan. Tein jopa jo raskaustestin, sillä olo on ollu kuin alkuraskaudessa, mutta negaa näytti. Omituista. En jotenkin osaa enää luottaa kierukkaan...Oon lukenu kai liikaa juttuja niiden irtoamisesta itsestään...Täytynee varata aika lekurille ja tarkistaa onko se vielä paikoillaan.
Ihan suotavaa!! Omakohtaista kokemusta kun on että mulla kierukka "hävisi"...KYLLÄ tämäkin on mahdollista...Kierukka kun laitettiin niin siitä 3 kk päästä oli jälkitarkastus, että kaikki ok...no eipä vain kierukkaa löytynytkään mistään...Vihdoin 3:s lääkäri löysi sen ultraten VATSAONTELOSTA!!!! Miten se sinne oli päässyt, sitä ei osaa kukaan oikeesti selittää, näitä tapauksia ei ole kuulema kovinkaan paljon....no eikun leikkuriin ja ONNEKSI saatiin tähystystysleikkauksella se ongittua pois....siis onneksi tähystämällä, koska seuraava vaihtoehto olisi ollut mahan aukaisu, siis iso viilto vatsaan jne.
Tämän "hävinneen" kierukan laittoi terveyskeskuslääkäri!!! Ei millään pahalla tk-lääkäreitä kohtaan ,mutta itse kyllä käyn nykyään AINA erikoislääkärin vastaanotolla!!!!
 
Mulle laitettiin Mirena viime elokuussa. Jatkuvaa vuotoa kesti 4 kk ja siitä eteenpäin tiputtelua. Pieniä taukoja oli silloin tällöin. Toukokuun lopussa kyllästyin koko hommaan ja menin gynelle poistattamaan kierukkan. Gyne tarkisti paikat uä:llä ja oli kamala järkytys, kun hän löysi oikeasta munasarjasta jotakin outoa. Sanoi, että on kystan näköinen, mutta sen sisus ei ole normaali kystan sisus vaan näyttää tummalta, ehkä vereltä. Kuukauden kuluttua käski tulla uudelleen tarkastukseen, että josko se olisi hävinnyt, kun kierukkakin oli poistettu. Mulla oli sinä päivänä kestänyt menkat 8 päivää ja ne jatku runsaina vielä 5 päivää. 2 viikon kuluttua poistosta alkoivat aivan järkyttävän runsaat menkat, mutta kesto oli jo normaali 5 päivää (= 4 pvää runsasta vuotoa, viidentenä niukkaa vuotoa). Ikinä en muista vuotaneeni niin paljon. Ehkä jälkivuoto on ollut vastaavaa päivä synnytyksestä.

Eilen kävin tarkistuksessa ja onneksi =) =) =) kaikki kystat molemmista munasarjoista olivat hävinneet. Kohdun limakalvo oli vieläkin oudon paksua ja gyne sanoikin, että seuraavat menkat, jotka alkavat pian, ovat luultavasti taas erittäin runsaat. Antoi reseptin lääkkeelle, joka hillitsee vuotoa. Ajattelin kyllä, etten ota lääkkeitä ellei tule aivan järkyttävää vuotoa. Annan mielummin vuotaa pois kaikki kierukan aiheuttamat jäämät. Musta meinaan tuntui koko ajan, kun kierukka oli, että vuotoa tulisi, mutta kierukka estää sen.

Mulle kierukka aiheutti seuraavia vaivoja: alavatsa kivut, alavatsa oli jatkuvasti kiristävä ja kova, vuotohäiriöitä jatkuvasti, paino nousi 10 kg 10 kk:n aikana vaikka liikuin ja söin terveellisesti, halut lähtivät täysin, tuntoherkkyys katosi, munasarjoihin tuli kipeitä kystia. En voi suositella kierukkaa kenellekkään vaikka tiedän, että joillekin se sopii loistavasti. Mutta sitähän ei tiedä ennen kuin kokeilee.
 
nyt nikittä
Mulle laitettiin levonova 4v sitten ja olen ollut tyytyväinen, ehkä liiankin... Muistakaa vuosittaiset papat!!! Mä unohdin käydä täs parin viime vuoden aikana ja nyt papa oli III!!! Kohtu on myös pieni, kuin synnyttämättömällä ja olen kärsinyt ajoittain kipukohtauksista, jolloin en voi vatsalihksilla tehdä mitään, hyvä jos istuma-asento löytyy. Nyt epäilenkin, että kierukka on aiheuttanut hylkimisreaktiota. Kondyloomaa ei ole. Eli kierukka lentää mäkeen, saas nähdä kuin muijan käy, kun pillerit ovat kroonisen sairautenilääkityksen vuoksi tehottomia. :x :x Kai se on loppuikä "varmoja päiviä" tai tietokoneilua tai kumien kanssa sekoilua. Muuten kyllä olen ollu ihan tyytyväinen kierukkaan, ei ole ollu menkkoja kolmeen vuoteen. :)
 
Loka-02
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2005 klo 01:29 mirator kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 21:28 Mammuli kirjoitti:
Mulla ollu eka kertaa Mirena nyt reilun kahden vuoden ajan. Tiputtelua ei oo ollu koskaan, kuukautiset tosi niukat ja nyt ei oo kahteen kuukauteen ollu menkkoja ollenkaan. Tein jopa jo raskaustestin, sillä olo on ollu kuin alkuraskaudessa, mutta negaa näytti. Omituista. En jotenkin osaa enää luottaa kierukkaan...Oon lukenu kai liikaa juttuja niiden irtoamisesta itsestään...Täytynee varata aika lekurille ja tarkistaa onko se vielä paikoillaan.
Ihan suotavaa!! Omakohtaista kokemusta kun on että mulla kierukka "hävisi"...KYLLÄ tämäkin on mahdollista...Kierukka kun laitettiin niin siitä 3 kk päästä oli jälkitarkastus, että kaikki ok...no eipä vain kierukkaa löytynytkään mistään...Vihdoin 3:s lääkäri löysi sen ultraten VATSAONTELOSTA!!!! Miten se sinne oli päässyt, sitä ei osaa kukaan oikeesti selittää, näitä tapauksia ei ole kuulema kovinkaan paljon....no eikun leikkuriin ja ONNEKSI saatiin tähystystysleikkauksella se ongittua pois....siis onneksi tähystämällä, koska seuraava vaihtoehto olisi ollut mahan aukaisu, siis iso viilto vatsaan jne.
Tämän "hävinneen" kierukan laittoi terveyskeskuslääkäri!!! Ei millään pahalla tk-lääkäreitä kohtaan ,mutta itse kyllä käyn nykyään AINA erikoislääkärin vastaanotolla!!!!
No täytyypä kysellä sulta kokemuksia tähystyksestä nimittäin mulla sama edessä löyty toi myös vatsaontelosta!Oliko jälkeenpäin kivuliasta? Vieläkö uskalsit saman laittaa?
 
mirator
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2005 klo 13:37 Loka-02 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2005 klo 01:29 mirator kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 21:28 Mammuli kirjoitti:
Mulla ollu eka kertaa Mirena nyt reilun kahden vuoden ajan. Tiputtelua ei oo ollu koskaan, kuukautiset tosi niukat ja nyt ei oo kahteen kuukauteen ollu menkkoja ollenkaan. Tein jopa jo raskaustestin, sillä olo on ollu kuin alkuraskaudessa, mutta negaa näytti. Omituista. En jotenkin osaa enää luottaa kierukkaan...Oon lukenu kai liikaa juttuja niiden irtoamisesta itsestään...Täytynee varata aika lekurille ja tarkistaa onko se vielä paikoillaan.
Ihan suotavaa!! Omakohtaista kokemusta kun on että mulla kierukka "hävisi"...KYLLÄ tämäkin on mahdollista...Kierukka kun laitettiin niin siitä 3 kk päästä oli jälkitarkastus, että kaikki ok...no eipä vain kierukkaa löytynytkään mistään...Vihdoin 3:s lääkäri löysi sen ultraten VATSAONTELOSTA!!!! Miten se sinne oli päässyt, sitä ei osaa kukaan oikeesti selittää, näitä tapauksia ei ole kuulema kovinkaan paljon....no eikun leikkuriin ja ONNEKSI saatiin tähystystysleikkauksella se ongittua pois....siis onneksi tähystämällä, koska seuraava vaihtoehto olisi ollut mahan aukaisu, siis iso viilto vatsaan jne.
Tämän "hävinneen" kierukan laittoi terveyskeskuslääkäri!!! Ei millään pahalla tk-lääkäreitä kohtaan ,mutta itse kyllä käyn nykyään AINA erikoislääkärin vastaanotolla!!!!
No täytyypä kysellä sulta kokemuksia tähystyksestä nimittäin mulla sama edessä löyty toi myös vatsaontelosta!Oliko jälkeenpäin kivuliasta? Vieläkö uskalsit saman laittaa?
Uskalsin laitattaa uudestaan..tässä siis selvennys asiaan että se "hävinnyt" kierukka oli kuparikierukka, ei hormooni...mutta saman asian ajaa ;)
Uusi kierukka laitettiin samaisen leikkauksen yhtyedessä kun se hävinnyt kaivettiin pois...pitkään mietin asiaa, mutta ihana gynelogini sai minut vakuuttuneeksi että oikeesti tälläistä EI voi tapahtua uudestaan.
Itse hävinneen kierukan poistoleikkaus ei ollut paha, neljä reikää vatsassa ja viikko saikkaria... ja sinä aikana ei saanut nostella painavia esineita/lapsia yms.
Mulla oli tosi vahva antibioottikuuri joka alkoi jo tipalla ja suun kautta sairaalassa ja jatkui jonkin aikaa kotiin päästyä, mutta se johtui siitä että se mun hävinnyt kierukkani oli paksusuolessa kiinni ja sen leikkauksen aikana piti kuulema hälyyttää kaiken maailman suolitohtorit paikalle kattomaan että uskalletaanko sitä sieltä kiskoa irti vai ei...(siis jos paksusuoleen joudutaan ronkkimaan niin se voi kuulema olla vaarallista..)...Toivottasti et säikähtänyt kertomaani, näin oli minun tapauksessani...
Tosin se vielä pitää sanoa,että mulla ainakin oli se tilanne, että tämä gynegologini joka myös leikkasi minut, sanoi ennen leikkausta, että ei voida tietää saadaanko kierukka ongittua tähystämällä vai joudutaanko vetämään ventti mahaan = pidempi toipuminen yms. Sen muistan kun nukutuksesta heräsin, että kokeilin varovaisesti omaa mahaani, ja mietin että onkohan ollut isokin operaatio vai onko selvitty pienellä (=tähystys)..onneksi, suolitohtoreista huolimatta, selvisin pienellä leikkauksella!!
 
Loka-02
Eipä tässä paljon auta säikähdellä, tehtävä se kumminkin on ja kyllä ne sairaalassa kerto just ton saman mitä sinäkin mut toivotaan nyt ettei ole jumittunu mihinkään kiinni. No täytynee sitten harkita tota uudestaan laittoa jos kerran sitä suosittelivat silti.Kiitos vaan vastauksesta! Saan vielä jännitellä tässä jonkin aikaa kun vasta syyskuussa pääsen operointiin. :D
 
mulla kanssa tosta hormonikierukasta tullu hirveet alavatsakivut puolessa välissä kiertoa ja menkkojen aikaan, pahentuneet kuukaudesta toiseen. Lisäks orgasmit on hävinny kokonaan, saan kauheita raivareita, päätä särkee, väsyttää, oon lihonu puolessa vuodessa 15kg... Perjantaina meen gynelle tsekkauttamaan tilanteen ja todennäkösesti poistattamaan koko kapistuksen. 1,5 vuotta meni ihan hyvin mut sit iski oireet kunnolla päälle.
 

Yhteistyössä