Hormonikierukan käyttäjät...

  • Viestiketjun aloittaja sh-äiti
  • Ensimmäinen viesti
sh-äiti
...aiheuttaako kierukka teille iho-ongelmia? Itselleni on suositeltu tuota kierukkaa koska vuotelen runsaasti ja nyt verenpaineet on nin korkeat jatkuvasti että on vaarallista syödä e-pillereitä. En ole tuohon kierukkaan ollut suostuvainen koska minulle lääkärikin sanonut että se lisää aknetaipumusta. Ja koska minulla oli ennen paljonkin iho-ongelmia ja ne on pillereillä saatu kuntoon, iho todella hyvänä ollut useita vuosia, en olisi halukas taas saamaan itselleni näppynaamaa. Nyt mietinkin että mikäs ehkäisykeino tulisi sitten kysymykseen...mies ei sukelluspukuihin suostu...
 
pikasesti
No yksi finni tullut.Muutoin ei ole ollut iho-ongelmia muuten.
ainakin lekuri sanoi mulle,että näin aluksi voi noita finnejä tulla.Eli ei mulla ainakaan tuota yhtä lukuunottamti ole ollut.Teitysti mulla on ollut vasta 3 viikkoo tää.
 
.
Mulla on ollut iho hyvässä kunnossa. Kierukan laiton jälkeen oon huomannu, että hiukan herkemmin tulee näppylöitä. Ei todellakaan mitään aknea mut pieniä yksittäisiä näppyjä silloin tällöin.
 
Bubble bob
Mulle ei tullut, mutta mulla myöskään ei ole koskaan ollut akneongelmaa. Loistava keksintö muuten. Ei tarvi mietiskellä niitä pillereitä ja arpoa aina että muistinko syödä. Mä oon niin huono syömään niitä oikein. Hormonikierukka vähensi myös menkkojanin niin ettei niitäkään tullut kolmeen vuoteen lainkaan. Sekin oli aika siistiä.
 
Multa poistettiin juuri kierukka (oli reilun vuoden). Aknetaipumusta mulla ei ole ikinä ollut joten siitä en tiedä, mutta epäilynä on että atooppista ihoa se ainakin todennäköisesti huononsi.
Mites olisi minipillerit?
 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
ihan tolkuttoman huono iho on ollut kokoajan :( . iho onegelmia ei koskaan aiemmin ole ollut.
Eli monille aiheuttaa todellakin näppyjä. Kiitos jo näistä kommenteista, tämä vaihtoehto on poissuljettu.
 
EI ole ollut yhtään sen huonompi iho kuin ilman kierukkaa ollessa. On ollut melkein 4 vuotta. Olen 38-vuotias, sekin voi vaikuttaa näppyjen vähyyteen.

Ainoa sivuoire on "parta ja viikset", eli karvaa pukkaa naamariin enemmä nkuin ennen, mutta ne nyt on äkkiä nyppinyt pois.
 
tyy
Todellakin aiheuttaa näppyjä. Kesällä laitettiin ja siitä asti ollut iho todella huonossa kunnossa. Muuten täydellinen kapistus, kuukautiset jääneet kokonaan pois. Nyt vaan mietittävä haluanko runsaat kuukautiset vai kauniin ihon, vaikea päätös.
 
vieras
joo, just tänään päivittelin miten huonoks iho menny, kyl oikeen kunnon akne tullut, molemmilla puolin leukaa kauhee rykelmä. yök. olen jo miettiny poistaisinko tän, alle puoli vuotta vast ollu. muuten kyl ihana, kun ei tuu menksui
 

Yhteistyössä