Hormonikierukan jälkeen.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shiri82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shiri82

Uusi jäsen
09.07.2010
18
0
1
Kertokaahan kuinka pian olette tullut raskaaksi hormonikierukan poiston jälkeen? Kuinka pian se on edes mahdollista??
Ja voiko raskaustestiä tehdä ennen kuin menkat on myöhässä, antaako se vastausta?
Mä en jaksa odottaa.... :|

Kuulemma on mahdollista tulla heti raskaaksi, hormonitoiminta palautuu yleensä normaaliksi heti kun kierukka poistetaan.

Itse en yritä tulla raskaaksi, mutta hormonikierukka poistettiin minulta pari kk sitten koska oli itsestään tulossa ulos kohdunkaulakanavassa ja siis pois paikoiltaan. En aloittanut mitään uutta hormonaalista ehkäisyä ja kierto palautui saman tien normaaliksi joka tarkoittaa minulla 27-28 päivän kiertoa.

Plussaonnea kaikille siitä haaveileville! :)

Mulla kesti hormonikierukan (Mirena) poistamisen jälkeen kuus viikkoa ennenkuin ekat omat menkat tuli. Sen jälkeen ei sitten toisia kuukautisia enää tullutkaan, vaan tein positiivisen raskaustestin paria päivää ennen kuin vuodon olis pitänyt laskujen mukaan alkaa. Ja aiemmissakin kahdessa raskaudessa oon tehnyt apteekin testit paria päivää ennen menkkojen alkamista ja aina on näyttäneet luotettavan tuloksen. Onnea yritykseen!

Minulla Mirena kierukka poistetiin viikko sitten ja ny menkkoja odottelen. On niin malttamaton olo. Edellisellä kerralla kun kierukka poistettiin niin menkat alkoi aika heti,en muista miten paljon oli väliä. Tokihan se riippuu missä vaiheessa kierto oli kun kierukka poistetiin. Mutta viime kerralla plussasin heit ekasta kierrosta :)

Plussa onnea!!

heipä vaan :)

Itselläni mirena kierukka poistettiin 2.8.10 ja seuraavana päivänä alkoi menkat kesto 6 pvä. nyt jännätään kun oireisto on hieman raskauteen viittaava, hoitaja ja gyne sanoi että jos Ei halua raskautta niin kondomiehkäisy olisi tullut aloittaa viikkoa ennen poistoa. paljon varmaan riippuu onko elimistö palautunut ja jokatapauksessa raskauden onnistumisprosentti on normaalisti 25% alle 30v naisilla. noh minun etominen, vatsannippailut, pissalla juoksu, arat rinnat ja mielialan vaihtelut ynnä muut voisivat olla viite että ovulaatio 17.8 olis voinut tärpätä tai sitten vaan kaipaan sitä plussaa niin kovasti :) pian selviää !! tänään uusi juttu oli kun mies poltti tupakka niin meinasin oksentaa kun haisi niin pahalle, vaikkei ennen ole mitään moista tapahtunut :D odetellen odotellen :D

Yhteistyössä