Hormonikierukan irtoaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras ap"

Vieras
Hankin hormonikierukan 2,5 vuotta sitten. Sitä ennen minulla oli todella runsaat kuukautiset, ja olen ollut todella tyytyväinen kierukkaan. Vuotoa ei ole juuri lainkaan, yhtenä päivänä kuusta valkovuodon seassa vähän verta.
Nyt olen alkanut miettiä että mitäs sitten kun se irtoaa? Alkaako se runsas vuoto heti? Vai alkaako vähäinen tiputtelu vai miten te olette huomanneet hormonikierukan irronneen? Ja kuinka monta vuotta se pysyi paikallaan?
Kamalaa jos kauppareissulla yhtäkkiä vaan alkaa verta valua :x Kun lähikaupassa ei ole vessaakaan..
Kiitos vastauksista :)

Vaan sinun täytyy poistattaa / vaihdattaa se lääkärillä 3v tai 5v kuluttua sen laittamisesta, riippuen kierukasta.

Kierukka voi toki irrotakin, mutta se on harvinaista ja aiheuttaa silloin kipua ja vuotoa.

Itselläni ollut hormonikierukka jo 8v ajan, vaihdettu kerran välissä. Kuukautiset tulee n. 2x vuodessa ja kestää yhden päivän. Ikinä ei ole kierukka irronnut.

Ei sopinut mulle, kaksi kierukkaa lähti pois itsestään. Lähtemisiin liittyi runsasta vuotoa, mutta ei ne niin yhtäkkiä alkaneet vaan epäilys oli kyllä jo suuri kipujen ja muiden nipistysten vuoksi. Eli ei sieltä yhtäkkiä kaupassa syöksy ulos :)

Mutta mulla selkeesti elimistö hylki kierukkaa tai siis molempia niitä. Oli kunnolla paikallaan tarkastuksissa, mutta sit ne vaan päätti tulla pois.

[QUOTE="vieras ap";28260508]Ahaa, minä olin luullut että se lähtee itsekseen pois ja sitten laitetaan vain uusi. Kiitos kun valistitte :D[/QUOTE]

Et ole tosissasi :o. Kierukan asennuksen jälkeen sinulle on kyllä annettu ihan varmasti ohjekirja jossa tämä asia kerrotaan. Ja sama sanotaan jokaikisellä tietopalstalla jossa kierukasta yleensäkin puhutaan. Kannattaisi kyllä nyt viimeistään ne ohjeet lukea, sinullahan voi olla vaikka mitä muitakin harhakäsityksiä!

[QUOTE="vieras ap";28260508]Ahaa, minä olin luullut että se lähtee itsekseen pois ja sitten laitetaan vain uusi. Kiitos kun valistitte :D[/QUOTE]

Siis mitä täällä höpistään, sinä päivänä kun kierukassa tulee aika täyteen se itsetuhoutuu. Housut kannattaa ottaa pois ja avata ikkuna tai ulko-ovi tms ettei kierukka lennä niistä läpi. Tuhoutuessaan kierukka saattaa saavuttaa 10000km/h nopeuden kun se singahtaa kohti pohjois-koreaa..

Yhteistyössä