Hormonikierukan asennus

• Viestiketjun aloittaja Onerva76
  • Ensimmäinen viesti
Onerva76
Kerrottiin, että hormonikierukan voi asentaa viimeistään viikko kuukautisten alkamisen jälkeen. Sain yksityiselle gynelle ajan vasta tuolle "viimeiselle" päivälle. Onko tietoa sattuuko enemmän, kun laitetaan kuukautisten loppusuoralla vai onko merkitystä? Sattuuko laittaminen niin paljoa, jos on synnyttänyt (minä 2 kertaa)? Olen kipukammoinen. :)

Martta
Mulle laitettiin viimeviikolla 7. päivänä kk alkamispäivästä, edellisenä päivänä oli tullut viimeiset "tipat" . Mun mielestä jos on synnyttänyt niinkuin minäkin 2 kertaa sen kyllä kestää, pari aika kovaa vihlaisua vähän niinkuin supistusta muistuttavaa, mutta ei muuta. Mulla on kanssa aika matala kipukynnys, olin kyllä ottanut aamulla selkäkipuun 800 mg buranan, mutta en usko sen vaikuttaavan siihen hetkelliseen kipuun mitenkään. Mulla oli kyllä eka kerta etten osaa sanoa miltä se tuntuis aikaisemmin. Lääkäri kyllä mainitsi siinä että olis ehkä helpompi ollut laittaa vielä vuotoaikana. Mutta tähänkin lisään, että kaikki on yksilöllistä.

Kirsi
Minulla ei ole vuotoa ollut 15 vuoteen, joten kierukat on pakko sekä poistaa että laittaa ilmen sitä. Olen synnyttänyt ja minusta kierukan laitto/poisto on mitätön homma.

Kotisiili
Mä en ole synnyttänyt, eikä kierukan laitto silti ollut paha juttu ollenkaan. Siitäkään huolimatta, että gynen mukan kohdunkaulani on poikkeuksellisen ahdas, ei meinannut laajentua millään tarpeeksi.

Menkkoja ei enää tietenkään kierukan ansiosta ole, joten kierukan vaihto n. 3 vuoden kuluttua jännittää kyllä vähän... Eka kierukka laitettiin menkkojen loppusuoralla, muistaakseni 6-7 päivä, jolloin vuotoa ei tainnut enää olla.

Yhteistyössä