hormonikierrukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mami

Aktiivinen jäsen
28.05.2004
1 062
0
36
terve!onko kellään ollut hormonikierrukkaa?mulle pitäis laittaa se ja mietinkin tässä onko se vähentänyt tai lopettanut muiden menkkoja.itse haluan sen juuri siksi et menkat saatta niukistua tai loppua kokonaan.ja sit mietin et kun se on hormonikierrukka et saattaako se vaikuttaa mielialaan?ei tullu kysyttyä lekurilta vielä!!

Minulle laitettiin hormonikierukka v.1991 ja se oli minulla 5vuotta, sitten laitettiin uusi samanlainen, joka oli 4 vuotta. Kuukautiset loppuivat pian sen laittamisen jälkeen ja mitään negatiivisia oireita ei ollut. Sitten otatin kierukan pois kun halusin vielä lapsen yli neljäkymppisenä. Se onnistui.

kerronpa kauhutarinan..
Mulle laitettiin hormonikierukka reilu vuosi sitten. Puoli vuotta siitä vuosin verta päivittäin. sen jälkeen kuukautiset tulivat pari kuukautta normaalisti, mutta kipujen kanssa (kuukautiskipuja mulla ei ennen ollut). Nyt on vähän aikaa taas vuotanut noin 3 viikkoa kuukaudesta. Noh, lääkärissä tietenkin kävin ja viimesimmäks gynen polilla jossa oikea gynekologi totesi minulla olevan nesterakkuloita kohdussa. Eivät kuulemma pois lähde ennen kuin kierukka poistetaan. Että näin meikäläisellä.

Mulla on ollut hormonikierukka jo reilu vuoden verran,hyvin on mulle sopinut! =) menkat tulee edelleenkin,mutta ovat tosi,tosi niukat,ihanaa kun pärjää melkeen vaan pikkuhousunsuojilla,pari tippaa päivässä,hormonikierukan otin ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen,ennen raskauttani kärsin menkkakivuista,enää ei ole mitään kipuja.
Alkuun oli pientä turvotusta ja vähän näppyjäkin tuli kasvoille,mutta mulla ne oireet hävis melko pian. Aluksi menkatkin tuli "tavallisina" (eli mulla tosi runsaina) mutta muutaman kuukauden päästä muuttui tosi niukaksi ja kivuttomaksi. Hirveestihän tuo näyttää vaihtelevan ihmisillä,joillekkin hormoonikierukka ei sovi,ei sitten alkuunkaan,kun taas toisille (niin kun mulle just) sopii paremmin kuin hyvin!! =)

Onko kenelläkään muulla hormoonikierukan laiton jälkeen ilmaantunut lisääntynyttä karvankasvua?. Itsellä kasvojen alueella karvoitus on lisääntyny :/ pitäisköhän poistaa koko kapistus vai mikähän olisi parasratkaisu?.

Yhteistyössä