hormonikierrukka

mulle laitettiin kuukausi sitten hormonikierrukka ja tuntuu että olen vuotanut melkein kokoajan siitä asti. onkohan tämä normaalia vai pitäskö soittaa lääkäriin? onko kellään kokemuksia. ja välillä on aina menkkamaisia kipuja....
 
mulle laitettiin muutama kuukausi sitten ja vuodin kanssa....tai lähinnä sellaista tiputtelua puolitoista kuukautta.No nyt sitten laskut aivan sekaisin ja menkat ei ole alkaneet...vaikka käsittääkseni pitäs olla jo olleet.Mutta toisaalta nehän voi jäädä kokonaan pois.....toisaalta nyt pelottaa josko se kierukka onkin pettänyt.
 
Hapan Kaali
Minulla on ollut hormonikierukka 8 kk. Kovia kipuja ja melko runsasta vuotoa kesti ainakin kolme neljä ensimmäistä kuukautta. Nyt kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois ja kivut myös.
 
harmaalehmu
Mulla oli hormonikierukka kaikkiaan kahdeksan vuotta, siis välissä vaihdettiin jo toinen. Vuoto oli alkuun yhtenäistä, sit satunnaista ja jäi lopulta kokonaan pois, oisko menny siihen noin 5 kk.

Mitään muita oireita ei ollut, joten tykkäsin mielettömästi hormonikierukasta. Mikä sen mielekkäämpää, kuin että kuukautisia ei tarvinnu koskaan miettiä. Ihan rauhassa sai suunnitella mettäreissuja ja muita matkoja =)

Tuolleen pitkään ehkäisytarpeeseen käytettynä siis aivan loisto, jos vaan muuten sopii. Toista lasta kyllä tilattiin 8 kk, mutta oli silloin aika harvakseltaan intiimejä tapaamisia aviomiehen kanssa, kun asuttiin 800 km:n päässä toisistamme. Nähtiin noin kerran kuussa, eikä aina ihan sattunut otolliseen aikaan tapaamiset.

 
Mulla oli hormonikierukka n. kuukauden verran viime marras-joulukuussa. Vuotoa oli koko ajan ja söin särkylääkkeitä lähes päivittäin menkkamaisiin kipuihin, jotka pahenivat pienestäkin fyysisestä rasituksesta. Lisäksi olin väsynyt, turvonnut ja paino nousi. Reilun kuukauden aikana kyllästyin koko touhuun niin, että kierukka lähti! (Onneksi Kela korvasi puolet.) Enkä ole kaipaillut takaisin. Mieluummin syön särkylääkkeitä kerran kuussa kuin koko ajan. Koska muutkaan ehkäisyt eivät meille sovi, niin riittäköön sitten "vanhanaikaiset keinot" ja satunnainen kondomin käyttö - jos on vauva tullakseen niin tulkoon, meillä ikä pitää pian huolen "luonnollisesta" ehkäisystä :)
 

Yhteistyössä