Hormonihoidon jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Mitä oireita
  • Ensimmäinen viesti
Mitä oireita
Olen lopettamassa 5 vuoden femoston 1/10 hoidon jälkeen lääkitystä ja jännittää vähän tulevatko vaihdevuosioireet takaisin samanlaisina kuin ennen hoitoa. Lääkäri ei puhunut mitään kirjoitti vai uuden reseptin varalle, tuli tunne, että uskoi minun aloittavan lääkityksen uudelleen. Jotain oireita uskon tulevankin, mutta onko kenelläkään kokemuksia kauanko kestää jne. Olen 56 vuotias ja jäänyt pois työelämästä.

Ainakin minulle
tuli yölliset hikoilupuuskat, itkuherkkyys ja mitä muita nyt oli, mutta en kokenut niitä miksikään kovin vaikeiksi. Toisinaan vieläkin, lopettamisesta 2v. tulee hikipuuskia, mutta olen päivät kotona ei se haittaa yhtään. Vagifemiä käytän paikallisesti, että ei limakalvot kuivuisi. Enkä ole yhtään ikäisiäni ryppyisempi, vaikka jotkut uskoo keinohormoonien auttavan siloposkisuuteen.

oireet palasivat
Minä käytin noin neljä vuotta trisekvens korvaushoitoa.Vuosi sitten minulla resepti vanheni ja ajattelin, että lopetan sen käytön siinä samalla. Mutta kaikki oireet palasiva hurjalla rytinällä, valvomiset, hikoilut ym. Kolmen viikon kärsimysten jälkeen oli pakko mennä lääkäriin. Vaihdoin lääkityksen hiukan erilaiseksi, estrogel+ terolut. Näitä olen käyttänyt kuukauden verran, ja ihan hyvin on ainakin toistaiseksi mennyt.Olen 53 vuotias.

mitä oireita
Femostonin viimeiset pillerit menossa, kertokaa mitkä luontaislääkket ovat hyviä jo vieroitusoireita tulee. Ajattelin etten ihan heti aloittaisi uudestaan hormonien syöntiä, mutta jos tulee voimakkaita oireita voisin yrittää helpottaa niitä jollain luontaislääkkeellä.

Yhteistyössä