hormonihäiriön vika??akne??

mulla keskenmeno oli rv 5+5 tossa juhannuksen jälkeen. Vuoto kesti 2 päivää ja oli runsasta ilman mitään kipuja.Ultrassa ei näkyny ketään joten tyhjeni ittekseen onneks.Kätilö sanoi et yhdet kuukautiset pitäis olla välissä, mulla menkat loppu eilen joten uutta yritystä vaan.Mä haluun lähettää kaikille saman kokeneille tosi tosi ison halin. Kyllä me vielä saadaan vauva, eiks vaan?Ajatellaan positiivisesti. Mä tosin olen miettiny et mulla on ihan varmaan joku hormonihäiriö minkä takia se raskaus ei pääse jatkumaan.Mulla on nimittäin akne.Onko muilla vastaavaa?Sehän johtuu kuitenki hormoneista aina.
 
hei!
Minulla myös km rv:lla 5 (9.7.). Vuosin 4 päivää ja oli täysin kivutonta. Ja sen päälle vielä kohtutulehdus, johon kuuri nyt loppumassa...
Toista on yritetty nyt jo vuosi ja tämä oli eka raskautuminen, joten se tuntui alunperinkin jotenkin liian hyvältä ja onnelliselta ollakseen totta. viisi päivää ehdittiin iloita ja suunnitella, että mitä toiselle lapselle tarvii ostaa...
Viikon verran olin todella maassa ja onneksi oli kesäloman viimeinen viikko, että sain itkeä ja istua kotona miettimässä. Nyt alkaa tuntumaan paremmalta ja olo tuntuu välillä toiveikkaammaltakin, kun ensimmäistä kertaa vuoteen omassa kehossa tapahtui JOTAIN.
Minä olen myös huomannut, että iho on on ollut todella huonossa kunnossa tämän koko vuoden ja kävin kosmetologilla elämäni ensimmäisen hoitosarjankin ja hän sanoi, että selvät hormanaaliset näpyt ja alkava akne on. Koskaan ennen ei oo näin pahana ollu...
Verikokeet kyllä on otettu juuri ennen raskautumista, mutta oli ihan normaalit. Itsestä kyllä tuntuu, että nämä jotenkin liittyvät tosiinsa. Siis akne ja se ettei raskaudu...?
 
voi hel...ti. Eli molemmilla teilläki on ollu km juuri niihin aikoihin ku istukan pitäis kiinnittyä kohtuun. Siihen tosiaan tarvitsee sitä hormonia mikä aiheuttaa aknen jos sitä ei oo sopivaa määrää. Vitsi mä toivon et oon väärässä. Ei auta ku kokeilla uudestaan ja jos ei kuulu tai tulee uusi km samoihin aikoihin niin sit hormoni testeihin ja ottamaan jonku kuurin. Tsemppiä muut näppylänaamat =)
 
Niinpä...
Mikähän hormoni muuten aknen aiheuttaa..? Mulla oli ne raskautumiseen vaikuttavat hormonit ihan viitearvoissa; eli prolaktiini, progesteroni ja kilpirauhashormonit.
Tässä raskautumisen yrittämisessä tulee tarkkailtua omaa kehoa todella tarkkaan, aivan sairauteen asti (siltä se tuntuu!).
Mutta tämän "naaman" kanssa ei kyllä naurata yhtään.
Kun odotin esikoista -02, niin selkään tuli alkuraskaudessa aivan älyttömästi kauttaaltaan näppyjä, jotka tosi lähtivätkin muutaman viikon päästä samaa vauhtia pois. Olivat kuulema hormoninäppyjä nekin. Kasvoilla oli silloin vain ihan tavallista epäpuhtautta, jonka kanssa pärjää. OLISKIN VAAN SITÄ!!!

Nyt nämä kasvojen näpyt käyttäytyvät täysin eri tavalla: ne saattaa lisääntyä todella nopeasti ja hävitäkin esim. yön aikana. YHTÄÄN ei tiedä, miltä aamulla tai illalla näyttää...Alkaa haitata jo elämääkin.
Se kosmetologin hoitosarja vei kyllä vähäksi aikaa sitä tavallista epäpuhtautta, mutta ei mitään vaikutusta näihin hormoninäppyihin. Kosmetologi ehdotti, että kävisin ihotautilääkärillä hakemassa jonkin antib.kuurin iholle ja tulemaan sen jälkeen uudestaan. Mutta vauvakuume on niin kova, että en halua ruveta pitkälle kuurille ja jättää haaveita siksi aikaa- ei pysty...
Toivon vain NIIN kovasti meidän kaikkien puolesta, että kohta raskauduttaisiin, niin uskonpa, että nämä naamahuolet silloin hieman helpottaisivat... :)
 
aknen voi aiheuttaa esim androgeeni hormoni. Se on se hormoni mikä tarvitaan töihin ku istukan pitäis kiinnittyä. Mä tulin kyllä raskaaksi mutta saa nähä miten se seuraavalla kerralla pysyy sisällä. Surettaa valmiiks. Haluis vaan äkkii tulla raskaaks et näkis miten käy. Jos huonosti niin pääsis äkkii tutkituttaa ne hormoni määrät. \|O
 
Ahaa, androgeenistä en oo vielä kuullukaan...
Minä odottelen vieläkin ensimmäisiä kuukautisia alkaviksi km:n jälkeen. Siihen kohtutulehdukseen määrätty lääkekuuri loppui jo viime to, ja tällä viikolla tulee jo täyteen 4 viikkoa km:sta.
Raskaana tuskin olen, koska vauvanteko on pakosta ollut jäähyllä lääkekurin aikana. Sitä ennen ehdittiin olemaan kerran ennenkuin tiesin siitä tulehduksesta, mutta se oli tosi aikaisessa vaiheessa vuotojen loputtua.
Tosin olo on nyt äärettömän toiveikas tuon ensimmäisen raskautumisen jälkeen, että tulen varmasti pettymään tästä eteenpäin vielä raskaammin, jos mitään ei ala kuulua... :'(
Tulee luettua vaikka mistä älyttömänä juttuja keskenmenosta ja sen jälkeisestä raskautumisesta, niin pakosta herää toivo, että: JOSPA se meilläkin onnistaisi heti uudelleen!!!
Mutta pian alkaa uusi yritys ja uusi toivo!
Miten menee heitar? Kerroit tulleesi uudelleen raskaaksi heti =) ?
 
mä oon taas artikuloinu huonosti.En tullu siis vielä raskaaksi mutta jotenki luulen et tulen kyllä varmaan pian uudestaan mutta se mikä mua harmittaa on se että en osaa yhtään uskoa et se jatkuis. Se androgeeni on käsittääkseni joku mieshormoni. Ja jos on akne niin aika varmasti se johtuu siitä et sulla on mieshormoni liikaa elimistössä, se aiheuttaa joskus myös liikakarvoitusta naisilla. Nämä oireet myös voivat johtua PCO:sta. Kaikki nää pystyy hoitamaan hormonihoidoilla mutta en tiedä sit onko niistä jotain haittavaikutuksia raskauteen/lapseen? Olen hullun lailla lukenu kaikkee koskien näitä asioita ja en jaksais enää lukee eikä kannattaiskaan. Ei se auta mitään. Ei olis ehkä kannattanu alunperinkään lukee näin paljoo ainakaan kaikkee mutta ku on netti nenän edessä niin malta pitää sit näpit erossa. Kuun lopussa selvii et onko tärpänny heti ekojen menkkojen jälkeen. Voi ku olis niin selviäis mahdollisimman pian miten edistyy toinen yritys. Mun poikapuoli menee kouluun vuoden päästä ja toivoisin et pystyisin olee kotona hänen tukena heti alussa jo.Kiire tulee. Joo tiedän ettei saa aikatauluja asettaa vaan tehdä kaikki rauhassa :p
 

Yhteistyössä