Hopp hopp-peli! Apuja kaivataan!

Pyhä jysäys

Aktiivinen jäsen
13.06.2008
4 298
0
36
Ostin eilen kirppikseltä ton pelin ja se oli tietysti hienosti pakattu ja teipattu kiinni eikä mulle tullut mieleen tarkistaa, että kaikki osat on tallella.
Ohjeet ja noppa puuttu.
No noppa löytyy meiltäkin, mut noi ohjeet.
Miten sitä nyt sit pelataan?
Kehittelin eilen oman version, mut ei oikein tunnu menevän peli hyvin mun version avulla :D
Osaaks kukaan neuvoo?
Kiitos :flower:

Ensinnäkin nopassa on värit violetti, vihreä, punainen, valkoinen, tähti ja nuoli.

Pelin valmistelut: Aseta saari pelilaudalle ja kiet niin että ne vievät rannalta saareen sekä sieltä edelleen toiselle rannalle. Voit muuttaa kivien ja saaren järjestystä eri pelikerroilla. Pelaajat valitsevat kaksi samanväristä eläintä itselleen ja asettavat ne lähtöviivalle (rannalle).

Pelin kulku
Nuorin pelaaja aloittaa ja vuoro siirtyy myötäpäivään.

Heitä arpakuutiota vuorollasi ja siirrä väriä vastaavaa yhtä eläintä. eläin hyppää seuraavalle vapaalle kivelle tai saareen. Kivellä saaa olla yksi eläin kerrallaan, saareen mahtuu useampikin. Eläinten täytyy pysähtyä saarelle, sen yli ei saa hypätä. Jos arpakuutio osoittaa tähteä, saat siirtää yhtä eläintä valintasi mukaan. Useimmiten valinta kohdistuu eläimeesi. Yritä saada molemmat eläimet mahdollisimman nopeasti maaliin joen toiselle rannalle.

Jos arpakuutio näyttäänuolta, valitse joku eläin joka hyppää taaksepäin seuraavalle tyhjälle kivelle tai saareen. Mikäli eläin ei ole vielä tullut saarelle eikä vapaita kiviä ole, sen on hypättävä takaisin lähtöviivalle.

Voittaja on se jonka molemmat eläimet ovat hypänneet maaliin

Kiitos paljon! :flower:

Mistäs ihmeestä mä tollasen nopan nyt sit löydän, kun tuo tavallinen noppa ei sitten siihen käykkään? :/
Tarvii varmaan alkaa askarteleen.

Kiitos sulle tosi paljon!!
:flower: =)

No korjaa ohjeisiin että sinisellä saa siirtää yhtä eläintä eteenpäin ja mustalla taaksepäin, vai mitkä ne tavallisen nopan värit nyt olikaan. Muoks: ai eiku teillä tais olla tavan numeronoppa eikä värinoppaa.. No kynsilakalla tai jollain väritäplät numeroihin, ykkösellä eläin taakse ja kutosella eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
No korjaa ohjeisiin että sinisellä saa siirtää yhtä eläintä eteenpäin ja mustalla taaksepäin, vai mitkä ne tavallisen nopan värit nyt olikaan. Muoks: ai eiku teillä tais olla tavan numeronoppa eikä värinoppaa.. No kynsilakalla tai jollain väritäplät numeroihin, ykkösellä eläin taakse ja kutosella eteen.

Hei sä oot fiksu! Mähän ostan sellasen värinopan ja muokkaan tollalailla sääntöjä!
varmaan jostain tiimarista löytyy värinoppa?
Mulle tullut mieleenkään, että myydään muitaki ku numeronoppia.

Yhteistyössä