hop lopiin 1½ vuotiaan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kannattaako mennä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kannattaako mennä?

Vieras
Moips, eli olisin kysynyt, että onko ne kiipeily härpäkkeet sun muut vempaimet siellä (Jyväskylässä ollaan) liian isoja 1½ vuotiaalle, vai pitääkö tän ikäsen olla vielä siellä vauvaalueella? Ei olla käyty ja nyt olis kiva mennä kun tyttö tykkää kiipeillä ja sellasta hirmusesti... Ainoa mitä mietin, että jos siellä on hirmu isoa liukumäkeä niin tarttis sellasessa varmaan apua. Saakos siellä vanhemmat tuommosissa olla mukana auttamassa?

Kertokaahan kokeneemmat :)

Me käytiin jo vuoden ikäisen kanssa isompien alueellakin. Tarvitsi aika paljon äidin apua ja äiti taisi olla innostuneempi kuin lapsi, mutta kyllä sielläkin pystyi jo jotain noin pienikin puuhaamaan.

Puolitoistavuotiaana taapero painoi isojen puolella jo ihan täysillä ja äiti sai vaan ravata perässä. Ja siis tuon ikäisellä kyllä pitää olla jo sääntöjenkin mukaan vanhemman koko ajan mukana ja auttamassa. Pieni voi eksyä, tippua (vaikkakaan ei korkealta, mutta kuitenkin), joka paikkaan ei vielä pysty kiipeämään, sekä vähän katsomassa perään, ettei jää isompien lasten jalkoihin, kun eivät aina välttämättä osaa varoa pientä.

Mutta sinne vaan, äidistäkin isot liukumäet ovat kivoja:)

kiitos tästä tiedosta! eiköhän meistä isi tai äiti jaksa vuorotellen pienen perässä ravata! Luulin ettei sinne kiipeilyjuttuun saa aikuiset mennä :) Mutta isukki on tuosta varmasti aivan innoissaan! Itse en ehkä tän vauvamasun kanssa ihan yhtä kauaa jaksa könytä. No pitääpä tästä alkaa sitten lähteä :D

Jotain ilmatäytteisiä liukumäkiä siellä on, joihin on painorajoitus. (Kyltti laitteen vieressä.) Niihin ei kai saa mennä siten aikuiset, paitsi, jos sattuu olemaan riittävän kevyt. (Raja 50 kg, joten olen itse kyllä mennyt, kun satun painamaan juurikin tuon.)

Yhteistyössä