Homoutta ei ole pakko toteuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrittäkää ymmärtää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole. Uskova ei tee sitä, minkä jumala on synniksi lukenut. Synniksi on luettu se, että mies makaa miehen kanssa.
Joku toinen voi tuntea vetoa vaikka lapseen (aikuinen siis), mutta ei toteuta mielitekoaan, koska tietää, että se on väärin. Ei siinä homouden toteuttamattomuudessa ole mitään sen kummempaa. Jättää vain synnin tekemättä, vaikka houkutus olisi suuri. Siinähän se USKO mitataan.

Mikä siinä mies miehen kanssa makaamisessa on väärin?

[QUOTE="vieras";28640741]Tosi vierdoa logiikkaa!

Tosi vierdoa logiikkaa. Ihan samaa kuin se, että strutsi laittaa päänsä pensaaseen; se mikä ei näy, sitä ei ole olemassa.

Samalla logiikalla: alkoholisti ei ole alkoholisti, kun sanotaan, että se ei ole alkoholisti.[/QUOTE]

alkoholisti on alkoholisti koko elämänsä mutta alkoholisti voi elää loppuelämänsä raittiina.

Mielestäsi ihmesen pitäisi elää onnettomasti, kun kerran raamuttu kieltää homouden. Mieti ensin haluaisitko itse elää onnnetonta elämää ennen kuin rupeet jaarittelemaan vanhaa paperikasaa!

[QUOTE="vieras";28640810]Mielestäsi ihmesen pitäisi elää onnettomasti, kun kerran raamuttu kieltää homouden. Mieti ensin haluaisitko itse elää onnnetonta elämää ennen kuin rupeet jaarittelemaan vanhaa paperikasaa![/QUOTE]

Kirjassa Minun homoseksuaalit ystäväni on monta kertomusta homoista, jotka elävät oikein onnellista elämää vaikkeivat homoseksuaalisuutta toteutakaan. itsekin tunnen monia.

Miksi te sitten pidätte sitä Vanhaa Testamenttiakin mukana Raamatussa ja teidän pyhänä kirjana ja Jumalan sanana, jos sitä ei kerran tarvitse noudattaa? Eikö siitä voisi luopua ja tehdä pelkästä Uudesta Testamentista Raamatun?

Uudessa Testamentissa kumotaan Vanhan testamentin lait, näin lyhkäsesti sanottuna. Että noita mooseksen kirjan lakeja on turha tähpn sotkea. Homous taas tuomitaan myös Uudessa testamentissa.

Ja tuosta toteuttamisesta. Uskova ihminen jättää tekemättä sen, minkä Jumala tuomitsee.
Kätevää.

No Jeesus, johon Uusi Testamentti perustuu, sitten varmasti ainakin jossakin suoraan tuomitsi homouden. Vai hetkinen, eikö tuominnutkaan? Eikö homous ollutkaan niin suuri synti, että Jeesus itse olisi vaivautunut sitä edes mainitsemaan?

Jaana hei, mikä idiootti sinä oikein olet? Miksi ihmeessä pidät rakkautta jotenkin vääränä tai 'syntisenä'? Vastaa käsi sydämmellä kun nyt uskosta ja Jumalasta puhutaan: Luuletko todella, että Jumala haluaa sinun tuomitsevan muita ihmisiä heidän rakkautensa takia? Tai tuomitsevan ollenkaan? Pitääkö Jumala sitä sinun tehtävänään vai hänen tehtävänään? Kumpi pääsee taivaaseen: Kiusaaja/toisia sortava, satuttava ihminen vai ihminen (jonka Jumala on luonut) joka sattuu rakastamaan samaa sukupuolta olevaa ihmistä?

[QUOTE="jaana";28640807]alkoholisti on alkoholisti koko elämänsä mutta alkoholisti voi elää loppuelämänsä raittiina.[/QUOTE]

Joillekin onnekkaille käy näin. Meidän suvun uskovaisille läpimärkä alkoholisti ei ole alkoholisti, kun sanotaan, että se ei ole alkoholisti.

Alkoholistin ja homoseksuaalisuuden rinnastaminen tarkemmin ajateltuna kyllä ontuu. Alkoholismi on sairaus, homoseksuaalisuus ei ole.

[QUOTE="vieras";28640841]
Alkoholistin ja homoseksuaalisuuden rinnastaminen tarkemmin ajateltuna kyllä ontuu. Alkoholismi on sairaus, homoseksuaalisuus ei ole.[/QUOTE]

Minähän en ollut se joka otti alkoholismin mukaan tähän keskusteluun.

[QUOTE="jaana";28640877]Minähän en ollut se joka otti alkoholismin mukaan tähän keskusteluun.[/QUOTE]

Jaana, sä et pääse taivaaseen jos muutenkin kuin täällä kiusaat tai poljet homoseksuaaleja ja vähemmistöjä. Se ei ole lähimmäisenrakkautta eikä sitä mitä Jumala tahtoo meidän tekevän. Jumala näkee hiuskarvan putoamisenkin - kaiken.

Te, jotka ette hyväksy homosuhteita, sanotte, vain että homous on syntiä. Kun kysyn, mikä siinä on väärin, en saa vastausta. Onko teille: "Raamatussa sanotaan, että homous on syntiä" mantra siinä missä alakoululaiselle "Hauki on kala"?

Onks tää koko palsta oikeesti täynnä näitä jeesus löpisijöitä??? :O

Jos ihminen uskoo jumalaan, niin eiköhän ihminen saa olla sit homokin.
Jos mä uskon hammaskeijuun, ni onks se ihan kauheen väärin ku en aina jaksa pestä hampaita kaks kertaa päivässä :D

Onks tää koko palsta oikeesti täynnä näitä jeesus löpisijöitä??? :O

Jos ihminen uskoo jumalaan, niin eiköhän ihminen saa olla sit homokin.
Jos mä uskon hammaskeijuun, ni onks se ihan kauheen väärin ku en aina jaksa pestä hampaita kaks kertaa päivässä :D

Uskon jumalaan, ja jumalan tahtoon ja kymmeneen käskyyn. Ja siksi on TEKOPYHYYDEN huippu puhua homoudesta pahana asiana Jumalaan vedoten. En oikeastaan tiedä mitään tekopyhämpää. Jumala haluaa meidän kunnioittavan, rakastan, tukevan toinen toisiamme - ei tuomitsevan/satuttavan. Se mitä Jumala pitää pahana on juuri tuollainen loukkaava käytös ja vähimmistöjen sortaminen, sillä heidätkin Jumala on luonut.

[QUOTE="vieras";28640932]Uskon jumalaan, ja jumalan tahtoon ja kymmeneen käskyyn. Ja siksi on TEKOPYHYYDEN huippu puhua homoudesta pahana asiana Jumalaan vedoten. En oikeastaan tiedä mitään tekopyhämpää. Jumala haluaa meidän kunnioittavan, rakastan, tukevan toinen toisiamme - ei tuomitsevan/satuttavan. Se mitä Jumala pitää pahana on juuri tuollainen loukkaava käytös ja vähimmistöjen sortaminen, sillä heidätkin Jumala on luonut.[/QUOTE]

Mulle on ainakin ihan sama et mitä jumala pitää pahana, kun mun maailmassani ei ole olemassakaan mitään jumalaa :)

Tää on just tätä löpinää mitä en tajua, ei uskovaisille aletaan selittämään tällaista :O

Mulle on ainakin ihan sama et mitä jumala pitää pahana, kun mun maailmassani ei ole olemassakaan mitään jumalaa :)

Tää on just tätä löpinää mitä en tajua, ei uskovaisille aletaan selittämään tällaista :O

Luulin et tää ketju on just siitä :D Kun ei enää keksitä mitään syytä pitää homoutta pahana niin yritetään perustella sitä raamattuun vetoamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Juutalaisuuden piirissä homoseksuaalisuus on perinteisesti tuomittu, mutta nykyisen juutalaisuuden suhde vaihtelee.

Ortodoksijuutalaisuus pitää homoseksuaalisuutta vakavana syntinä viitaten

Ultraortodokseissa yleisempää kuitenkin. Mutta juutalaisuudessa on monen monta suuntausta kuten on muissakin uskonnoissa. Esimerkiksi reformi-ja konservatiivirabbit saavat siunata homoparit avioliittoon. Ja on lähellä jo se, että se vihkiminen mahdollistuu myös Israelissa. Pienestä enää kiinni se asia. Se kertoo silloin siitä, että avioliitto asiat (jotka ovat ortodoksien käsissä) on muuttumassa myös siellä.
Pitää muistaa, että tavalliset ortodoksijuutalaiset eivät välttämättä kaikki ole ihan niin tarkkoja kuin ultraortodoksit.

Kätevää.

No Jeesus, johon Uusi Testamentti perustuu, sitten varmasti ainakin jossakin suoraan tuomitsi homouden. Vai hetkinen, eikö tuominnutkaan? Eikö homous ollutkaan niin suuri synti, että Jeesus itse olisi vaivautunut sitä edes mainitsemaan?

kyllä homous tuomitaan synniksi myös UT:ssa. Muistelen, että raamatunkohta on myös mainittu tässä ketjussa, mutta en ole varma. Ulkoa en sitä itse muista, niin en voi tähän laittaa. Sieltä se kuitenkin löytyy.

Hämmästyttää tämä hihhuleiden suunnaton kiinnostus homoseksuaalisuuteen? Tulisivat ulos kaapeistaan tai myöntäisivät edes sen, että suhtautumisensa minkäänlaiseen seksuaalisuuteen ei ole ollut tervettä vuosituhansiin.

[QUOTE="vieras";28640831]Miksi te sitten pidätte sitä Vanhaa Testamenttiakin mukana Raamatussa ja teidän pyhänä kirjana ja Jumalan sanana, jos sitä ei kerran tarvitse noudattaa? Eikö siitä voisi luopua ja tehdä pelkästä Uudesta Testamentista Raamatun?

:D

Ja unohdettais esim luomiskertomus?! :D
Tämähän se oli mainio ehdotus!!!

Yhteistyössä