Hommaanko lämpöpussin vaunuihin vaiko enkö!? Kokemuksia!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Kertokaapa te kellä lämpöpussi on kaukalossa tai vaunuissa ni kui kätevä se on ja suositteletteko sen käyttöä?
Meillä reilu puolivuotias mukelo joka nukkuu päikkärit pihalla ja aattelin et ois kätsyä sujauttaa se lämpöpussiin sisävaatteineen eikä tarvis tapella vaatteiden laiton kans. Ja sit ku lapsella on paljon vaatetta ni täytyy mennä ulos sitä heilutteleen ku muuten tulis hiki. Lämpöpussin kans vois nukutella sisään ja sit pussi kiinni...
Kötevä se varmasti on mut onko hintansa väärti? Alle neljän kympin sitä ei taida saaha...

Kokemuksia pusseista, kiitos.

Meil oli käytössä viime talvena, muksu oli reilun vuoden. Käytin siis rattaissa joko valjaiden kanssa tai ilman. Pakkasrajana nukuttamisessa pidin -10.

En pitänyt pelkästään sisävaatteita + pussia vaan alla oli joku ulkovaate/villapuku.

Mä tykkäsin, sillä muksu selvästi rauhottui, kun laitettiin pussiin. Meillä tais olla kirppikseltä ostettu Emman pussi.

Niin ja sen takia pussin alla oli varsinki yläkropassa vaatteita, että sitä suuaukkoa ei saanu enää kokonaan kiinni, ehkä pienempi lapsi olis vielä mahtunu.

Keväällä oli vähän vaikea siirtyä nukkumaan ilman pussia, ku se tosiaan rauhotti selvästi lasta, tiesi, mitä on tulossa, mut kyl siitäki selvittiin, siis keväästä :)

Kovalla pakkasella varmasti joutuu laittaan jotain muutakin ku sisävaatteet mutta ei tarvis tumpata koko vaatekaapin sisältöä päälle....
Mulla on nyt pulma että ostanko sen kauppareissulla tänää vai enkö osta. :)
Nyt käytössä lampaantalja ja äp makuupussi....

minä olen tykännyt emman ja jääkarhupusseista (samanlaiset) kovasti, toimii vauvalla vaunuissa ja turvakaukalossa, isomman saa rattaisiin tai vaikka pulkkaan (kaikki turvavöihin). on lämmin.

Mä ainakin suosittelen.Lapselle ei tarvii laittaa niin paljon vaatteita päälle kun lähtee johonkin.Ja tosi kätevä ulkona nukutettaessa (vaikka tarviikin olla muutakin kuin sisävaatteet päällä,meillä ainakin lapsi otti kädet pois sieltä sisältä).

Meillä on tuollaiset eisbärchenin 4-vuodenajanpussi ja talvilämpöpussi. 4-vuodenajanpussi riittä villa/fleecehaalarin, tumppujen, kypärämyssyn kanssa sinne -15 asteeseen ja talvipussi sit sinne lähemmäs -30 astetta. Tyttö oli viime talvena juurikin tuon puoli vuotta, vähän reilu ja nukkui joskus kolmekin tuntia kovillakin pakkasilla.
Rattaissa oli pohjalla lampaantalja ja sitten oli tuo lämpöpussi ja jalkapeite. Suojaksi laitoin vielä sadesuojan ja 2-3 kertaisen harson, riippuen onko pakkasta -15 vai -25.
Ja ennen kun joku vinkuu pakkasrajoista, niin rattaiden sisällä hengitysilma ei koskaan laskenut edes -10 asteeseen, enkat taisi olla 3h unien jälkeen -6 astetta, kun ulkona oli -26, että kyllä, lasta voi nukuttaa kovemmillakin pakkasilla ulkona, jos on kunnon varusteet ja vaikka se lämpömittari mittaamassa sitä lämpötilaa :)

Ehdottomasti oon lämpöpussin kannalla! Eihän pikkuinen muuten tarkene vaunuilla tuolla pakkasessa. Mä ostin netistä Altabebe lämpöpussin, se maksoi 34,90. On ihan älylämmin.

Yhteistyössä