homettahan sieltä yläkerrasta löytyi-neuvoja pliis!!!

vesimittareita on suerattu ju ja toi on ollut sellast tihutus vuotoa jota ei o huomattu...tää talo ei kyllä haissu ja paljon on rempattu jo ja mitään ikävää ei o tullu vastaan paitti nytte...ja oot säkin saatatan provo älypää..toivon että sun talos palais niin voisin sitte vittuilla että pitikö se hella nyt sitte sinne taloon ostaa..

mä kysyin vain neuvoja miten edetä..*?kuntotakastajalle soitetaan,se kai sen kattoo?ja putket ei o 50v vanhoja,täytyykin kattoo koska tehty...

kiitos asiallisista neuvoista,vierailija voi sirtyä vittuilemaan muualle.ihan vaikka tulla tänne paskaläävään päätään aukoon.

Kannattaa varmaan lähteä purkamaan asiaa siten, että ensin pyytää lausuntoa noista homejutuista, että kauanko on mahdollisesti hometta ollut jne. Sitten ottaa asianajajaan yhteyttä ja keskustella hänen kanssaan. Todennäkösesti jos pidätte kiirettä, niin myyjällä on asiaan jonkin näkönen vastuu, jos home tai vauriot on olleet olemassa jo myyntihetkellä. Kuntotarkastus kun on tehty, niin se ei takaa mitään. Se homma on vaan silkkaa rahastusta eikä kyllä anna minulle ainakaan luottoa yhtään sen enempää kyseistä kohdetta kohtaan.
Koska olette kuitenkin jo pidempään asuneet, niin en usko että ihan kaupan purkuun lähdetään, mutta todennäkösesti myyjä joutuu remonttihinnasta maksamaan suurimman osan. Siis jos home on ollut olemassaan jo myyntihetkellä.

xx
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla:
vesimittareita on suerattu ju ja toi on ollut sellast tihutus vuotoa jota ei o huomattu...tää talo ei kyllä haissu ja paljon on rempattu jo ja mitään ikävää ei o tullu vastaan paitti nytte...ja oot säkin saatatan provo älypää..toivon että sun talos palais niin voisin sitte vittuilla että pitikö se hella nyt sitte sinne taloon ostaa..

mä kysyin vain neuvoja miten edetä..*?kuntotakastajalle soitetaan,se kai sen kattoo?ja putket ei o 50v vanhoja,täytyykin kattoo koska tehty...

kiitos asiallisista neuvoista,vierailija voi sirtyä vittuilemaan muualle.ihan vaikka tulla tänne paskaläävään päätään aukoon.
Mulleko sä suutuit?? Omasta kokemuksestani mä vaan kerroin. Talon omistajan velvollisuuksiin kuuluu seurata vesimittareita, lämmitysjärjestelmän paineita, niistä voi huomata jos paine laskee, mahdollisesti vuoto jossain. ja jos putket on vanhat, niin silloin ei vakuutus korvaa - näin meille kävi ja se oli ihan ymmärrettävää. Putkien käyttöikä tulee 30vuodessa vastaan.

oishan se kiva jos vois purkaa kaupan tai saada rahat takas muutaman vuoden jälkeenkin, mut vanha talo on vanha talo ja mikään ei oo ikuista.

mererööver
Alkuperäinen kirjoittaja taas:
ei voi kun ihmetéllä miksi ihmiset ostaa vanhoja paskalääviä ja sit itketään kun löytyy hometta. ONPA IHMEELLISTÄ et noin vanhasta talosta löytyy hometta =O ööööö
Jaa...no mies alalla ja nyt ollut paljon 90-luvun taloja homevaurioisia. Samaten ihan 2000 luvulla rakennettuja talopaketteja on käyneet remppaamassa homevaurioiden takia.

.
meillä oli vesivahinko viime vuonna. ja aloitettiin ihan siitä että eka soitettiin vaakuutus yhtiöön. sieltä sitten lähettivät kosteusmittaajan joka porasi lattiaan reikiä ja kartoitti vahingon laajuden. meillä oli siis viemäri vuotanu jo vissiin monen vuoden ajan kun puru oli jo osittain maatunu... oltiin tosiaan asuttu tässä kolme vuotta. ei muuta kun kerättiin kimpsut ja kampsut ja muutettiin väliaikaisesti pois. meillä purettiin koko alakerran lattia 60 neliötä ja kuivatettiin ja desinfiointiin. no vaakutus yhtiöhän ton kaiken muun korvas paitsi uudet putket jouduttiin itse maksamaan. niin tää olis menny sen myyjän piikkiin muuten mut sillä oli samassa vakuutus yhtiössä joku myynti vakuutus... ja tähänkin taloon tehtiin pintapuolinen kuntotarkastus ennen kuin ostettiin tää.... eikä siinä sit huomattu tämmöistä...

Täällä on sitten taas vittumaista porukkaa liikkeellä!! :eek: Mä en edes harmaana viittis olla noin ilkee ja pirullinen, jos jolleen jotain ikävää sattuu. Osuu se vielä sunkin kohalles, että kaikki ei sujukaan suunnitelmien mukaan.

AP:lle :hug: ja koittakaahan jaksaa. Toi teidän kohtaama asia on yksi mun pahimmista peloista, sen lisäksi että läheisille jotain sattuis. Asutaan myös -59 rakennetussa talossa ja oon olltu jo tuhat kertaa huolesta haljenneena kun oon epäillyt jotain juttuu. Kyllä ne asiat alkaa siitä selviään, pikkuhiljaa..mutta tulee se sekin aika vastaan kun paistaa aurinkokin.

Jos kuulutte omakotiliittoon, niin siellä lehdessä on puhelinnumero mihin voi soittaa, mistä saa lakineuvoja tällaisiin asioihin. On sinne tullut itsekin soitettua kun meilläkin löytyi pieni vesivahinko (onneksi pieni ja helppo korjata) ja kyllä siitä oli edellinen omistaja vastuussa, kun teki vesieristykset väärin, vaikka kaupasta olikin jo melkein 5 vuotta aikaa.

Yhteistyössä