Hometta rattaissa-millä pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hometta voi yrittää liottamalla piimässä... Ei muuta kuin kokeilemaan, tosin muutama litra uppoaa piimää, jotta saa kankaat kunnolla upoksiin...

Ja kaipa niitä rattaita vois käyttää, mutten kyllä nukkumiseen käyttäisi... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulenpesä:
Hometta voi yrittää liottamalla piimässä... Ei muuta kuin kokeilemaan, tosin muutama litra uppoaa piimää, jotta saa kankaat kunnolla upoksiin...

Ja kaipa niitä rattaita vois käyttää, mutten kyllä nukkumiseen käyttäisi... :/

mitä eroa on olla rattaissa nukkumassa kuin istua niissä home-kärryissä hereillä?

kloritella sain vaunuista homepilkkuja pois. Mutta tässä kannattaa olla varovainen, ettei tule värjäymiä (valkoisia). Syysilmassa jo leijuu tuhottomasti homeitiöitä, et kyllä uskaltaisin istuttaa lasta rattaissa.

Miksi lasta ei voi pitää kärryissä? Siis onko home oikeasti niin vaarallista? Ei noissa matkarattaissa paljoa sitä hometta ollut, muutama läiskä turvavyösuojissa (heitin roskiin) ja sit muutama siellä täällä. Voiko olla lapselle vaarallista jos pesen kankaat hyvin ja silti käytän vielä niitä?

Ja mites tuo piimä? Hinkataanko sitä vaan kankaisiin vai miten sitä käytetään?

riippuu siitä saatko kaiken homeen pois.. homehan nyt ei oo kellekkään terveellistä. piimässä liottamalla pitäs lähteä.. ensin liotat ja lopuksi vaikka hankaat. meillä on joskus pyyhkeisiin tullut homepilkkuja ja sain ne piimällä pois ja pari kertaa pyöräytin vielä koneessa sen jälkeen..

Mä oon käsittänyt näin, että näkyvän homeen voi saadakin pois, mutta seuraavan kerran kun vaunut kostuu home alkaa taas elämään.
Itse en lastani laittais hetkeksikään homeisiin rattaisiin.

Jossakin sanottiin, etta piimän bakteerit nimenomaan syövät homeitiöitä kankaasta ja erityisen tehokas olisi, jos joukkoon laittaisi hieman piparjuurta..? Onko paikalla yhtään kemistiä tyrmäämään tai puoltamaan tätä?

Yhteistyössä