homeopatiasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luonnonlapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulin juuri haastattelun homeopatiasta radiosta. Siinä lääkäri, joka käyttää homeopatiaa paljon ja on nähnyt parnatumisia totesi, että ei oikeastaan tiedä, mihin parantuminen perustuu, että se viime kädessä on hänellekin salaisuus. Hänelle riitti se, että homeopatian avulla parantuu, ei väliä, mihin parantuminen perustuu, itse lääkeainettahan ei enää ole tuotteissa jäljellä. Tällä logiikalla pitäisi ihmisen pärjätä yhdellä pullollisella yskänlääkettä koko elämänsä, laimentaa vaan loputtomiin vedellä ja silti parantava vaikutus säilyy.. :D Minä pysyn homeopatiasta kaukana ja en ainakaan lapsiini rupeaisi kokeilemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Kuulin juuri haastattelun homeopatiasta radiosta. Siinä lääkäri, joka käyttää homeopatiaa paljon ja on nähnyt parnatumisia totesi, että ei oikeastaan tiedä, mihin parantuminen perustuu, että se viime kädessä on hänellekin salaisuus. Hänelle riitti se, että homeopatian avulla parantuu, ei väliä, mihin parantuminen perustuu, itse lääkeainettahan ei enää ole tuotteissa jäljellä. Tällä logiikalla pitäisi ihmisen pärjätä yhdellä pullollisella yskänlääkettä koko elämänsä, laimentaa vaan loputtomiin vedellä ja silti parantava vaikutus säilyy.. :D Minä pysyn homeopatiasta kaukana ja en ainakaan lapsiini rupeaisi kokeilemaan.

Googlaa homeopatia niin sieltä selviää mihin perustuu ja miksi...ei voi verrata yskänlääkkeen laimentamiseen, naurettavaa. Itse käytän ja koko perheeni. Kotiapteekkiin kuuluu ehdottomasti Belladonna ja Aconitum, mutta kukin uskoo mihin tahtoo ja syöttää lapsilleen antibiootteja...

Olen itse asiassa joskus lukenut aiheesta enemmänkin. Tiedän, että ei voi suoraan verrata yskänlääkkeen laimentamiseen, se oli olevinaan vitsi. Huono kai :D, mutta maalaisjärjellä ajateltuna homeopatia perustuu selittämättömään parantumiseen, kun parantavaa ainetta ei ole enää olemassa ja ainetta on ravisteltu juuri oikealla tavalla. Kukin tekee tavallaan.

Homeopatiasta ei ole mitään näyttöä että se ´lääke´ toimisi sen paremmin kuin plasebo (lumelääke)

Voi olla että jotkut lukeevat yrttien ja muiden käyttöä myös homeopatiaan, virheellisesti tosin. Näillä yrteillä toki voi olla parantava vaikutus.

Jos/kun homeopatiasta ei ole näyttöä että se toimisi niin miksi ihmiset haluavat vaarantaa terveytensä, jopa omien lastenkin terveyden käyttämällä homeopatiaa ?

Jos sillä olisi todellinen parantava vaikutus niin automaattisesti sen pitäisi näkyä testeissä ja tutkimuksissa, näin ei kuitenkaan ole, joten miten on ?
-----------------------------------------------

Nykyaikainen morderni lääketiede on se mihinkä luotetaan, sillä on paras ´track record´ sairauksien hoitamisessa ja parantamisessa, mikään muu ´lääkeala´ ei ole pystynyt samaan, ei edes lähelle.

Jopa nämä piiparit jotka uskovat ´vaihtoehtoiseen lääkintää´ (ihan kuin sellaista olisi olemassa todellisuudessa) tai homeopatiaan tai eivät muuten vaan tykkää modernista tieteestä koska se kohtelee ihmistä redusoivasti, istuvat sairaalan penkillä kiltisti silloin kun todellinen hätä tulee käteen, ei siis mikään pikku ihottuma jota Riikka mamma hoitaa suolavedellä tai jollain muulla vastaavalla homeopaattisella ´lääkkeellä´

Hyvä Jaska! Olen monissa keskusteluissa huomannut olevani lähes ainut homeopatiakriittinen. Ja niin usein olen kuullut sanottavan "en enää suostu käyttämään antibiootteja"...

Yhteistyössä