Homeinen turvaistuin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haista home :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me saatiin käytetty turvaistuin, joka on ilmeisesti ollut säilytyksessä ulkovarastossa, koska kun otin kankaan pois istuimesta, sen takaosa olikin homepilkkuja täynnä.
Olin siis aikeissa tehdä uuden päällisen istuimeen, mutta mitä mieltä olette, käyttäisittekö tällaista istuinta vai onko se alla oleva styroksikin nyt "kontaminoitunut" eli homeinen myös? Auttaako huolellinen pyyhkiminen ja jos niin mikähän aine olis hyvä?

Ensinnäkin TURVAISTUIMEEN EI SAA TEHDÄ ITSE PÄÄLLISTÄ. Päällinen on yksi osa turvaiustmen hyväksyttyä rakennetta. Jos tekee itse päällisen, niin se ei täytä turvaistuimen hyväksyntämääräyksiä. Jos tapahtuu onnettomuus, niin itsetehty päällinen alentaa vakuutusyhtiön korvausvelvollisuutta tai jopa poistaa sen kokonaan. Homeinen kangas on hävitettävä ja korvattava uudella, alkuperäisellä päällisell'ä.

Toinen seikka on sitten turvaistuimen ikä. Jos istuin on ollut kovin kauan varastoituna tuollaisissa olosuhteissa, niin sen turvallisuus on myöskin saattanut alentua merkittävästi. Ei turvaistuimet nyt niin kalliita ole, että kannattaa alkaa urheilemaan lapsen terveydellä ja turvallisuudella.

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön;20536744:
Homeen saa kyllä pois Star Brite nimisellä aineella joka myös tappaa homeitiöt! Ei kannata kaikkea heti heittää roskiin (kestävä kehitys) muutenkin ollaan jättämässä meidän lapsille aikalailla tuhottu maapallo! Me eletään keskellä saasteita ja syötetään lisäainekyllästettyä ruokaa lapsille ja sitten hulluna pelätään muutamaa homepilkkua!

Eli Star Brite ainetta saa venekaupoista ja nettikaupoista!

Mukavaa kesää kaikille ja nauttikaahan elämästä!

Mikä logiikka. Lisäainekyllästettyä ruokaa ei saisi antaa, mutta myrkkykemikaaleilla pestyä kangasta kyllä saa käyttää. Tuokin aine on tarkoitettu veneisiin ja rakennuksiin, ei turvaistúimiin tai rattaisiin.

home lähtee esim kloorilla. se siis tappaa homeen ja desinfioi. toisin kuin eräät luulevat, home siis kuolee eikä herää siitä kuolemasta sitten jesuksen tavoin. ja kloori lähtee vedellä. piste.