Homehtuneet rattaat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja homeen poisto?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

homeen poisto?

Vieras
Onko hyviä vinkkejä homeen poistoon?
Olen säilyttänyt rattaita pihassamme, koska sisälle tuonti on lähes mahdotonta..ja ajattelin, että nyt vielä niitä vois pitää ulkona, mutta kauhukseni huomasin, että rattaisiin on alkanut kertyä hometta :/ rattaat ei ole kastuneet, mutta ilman kosteus on näköjään tehnyt tehtävänsä...oisko tähän joitain hyviä vinkkejä?
Olen kyllä seurannut ja nähnyt, että muutkin lapsiperheet ovat säilyttäneet rattaita ulkona, miten homeelta säästyisi?

Meillä sama ongelma, ja mieheni joka on autoalalla, sanoi että voisimme kokeilla autonpenkkeihin tarkoitettua puhdistusainetta, joka on homehtuneille autonpenkeille... Ehkä siitä olisi apua teille myös. Ainakin autojen tekstiileistä home tällä lähtee. Ajattelin kokeilla sitä meidän rattaisiin myös.

jos jollain kemikaalilla lähtee rattaita puhistmaan iin kannattaa varmistaa että se kemikaali ei oo mikään suurempi myrkky. jos kankaat saa irti ja pestyä kunnolla niin tekisin sen ja jatkossa säilyttäisin sitten kuivassa. jos noita tarkoitus käyttää isommalle lapselle joka ei nuku enää niissä, lähinä istuu eikä kuomuakaan juuri käytetä niin voisin käyttää, koska pieniä määriä hometta nyt on muuallakin. mutta kuomun alle en laitaisi vauvaa nukkumaan moisiin rattaisiin

mä en ymmärrä miks säilytetään ulkona/ulkovarastossa, tietty ne homehtuu, ennemmin tai myöhemmin.. meilläkään ei meinais mahtua noi vaunut sisälle mut pakko mikä pakko.
Koita irrottaa kankaat ja pestä ne jollain "jytymmällä" aineella.

jos jollain kemikaalilla lähtee rattaita puhistmaan iin kannattaa varmistaa että se kemikaali ei oo mikään suurempi myrkky. jos kankaat saa irti ja pestyä kunnolla niin tekisin sen ja jatkossa säilyttäisin sitten kuivassa. jos noita tarkoitus käyttää isommalle lapselle joka ei nuku enää niissä, lähinä istuu eikä kuomuakaan juuri käytetä niin voisin käyttää, koska pieniä määriä hometta nyt on muuallakin. mutta kuomun alle en laitaisi vauvaa nukkumaan moisiin rattaisiin

Jooh, en mä ajatellu mitään SUPERMYRKKYÄ! :) tuo piimä kuulostaisi kokeiluarvoiselta. Meillä home on juuri tuossa kuomun yläosassa..

Yhteistyössä