Home pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rattaista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rattaista

Vieras
Uudehkot Emmaljungan rattaamme olivat päässet hieman homehtumaan kylmässä varastossa (olleet siellä kuukauden). Kankaassa siis näkyy pieniä tummia läiskiä siellä sun täällä. Kankaat ovat irrotettavat ja voidaan pestä 40 asteessa pesukoneessa. Lähteekö home tuollaisella pesulla? Vai vaatisiko rankempaa käsittelyä? Uskaltaisiko kuivata kuivausrummussa, vaikka kankaan ohjeessa kielletty (kuten niin monissa vaatteissakin)? Kangas on käsitelty tehtaalla vettä ja likaa hylkiväksi ja on sellaista helposti pyyhittävää, vettä hylkivää ja nopeasti kuivuvaa. Väri on tummansininen ja beige eli kloriittia ei voi käyttää.

Jatkossa aion säilyttää rattaat ahtaassa eteisessämme sisällä. Mutta mikä avuksi nyt?

Ei ole noista rattaista enää mihinkään. Home ei lähe pois. kannattaa siis hommata uudet, ethän halua altistaa vauvaasi kaikenlaisille allergioille ja sairauksille homeisissa rattaissa???

Älä nyt vielä hävitä kalliita vaunuja!

Missäpäin hometta on? jos sitä on hieman jossain vaunun kuomussa - ei se varmaan haittaa.
Meillä pääsi yks matto homehtumaan viime talvena, kun siihen meni ruokaa eikä sitä heti pesty kunnolla pois. heitettiin ulos se odottamaan pesua ja sit vielä kastu päälle...
Mun mies sitä pesi sit ainaskin mäntysuovalla ja juuriharjalla. en oo varma laittoko jotain tahranpoistoainetta tai ärtsympää pesuainetta.. mutta avainsana oli hankaus. ja siitä matosta lähti kaikki home pois!!
kannattaa musta ainakin kokeilla jotain ytypesuaineita! jos vaihtoehtona on vaunujen hävitys, niin eihän se ainakaan maksa kuin vaivan!!

Mä oon kuullut, että home lähtis etanolilla. Ite pesin hometäpläisen teltan etikkavedellä. En sit tiedä, kannattaa varmaan tarkistaa jostain. Mulla oli hetken lainassa rattaat, joissa oli hometäpliä ja mietin kyllä, mahtaako altistaa lapsen astmalle tms.

Valitettavasti jo aikaisemminkin mainittu asia on totta,eli HOME EI LÄHRE POIS TEKSTIILEISTÄ MILLÄÄN:/ Ja home on vaarallista ihmisen terveydelle,joten eikun uudet kangasosat,jos rattaita aikoo käyttää.

Kannattaa tosiaan uusia pelkät kangasosat tai ainakin kysyä mitä maksaisivat. Kai ne nyt vähän halvemmat on kuin kokonaan uudet rattaat. Jos tuut sellaiseet tulokseen, että et homeisia uskalla käyttää.

Pesin kaikki kangasosat perusteellisesti nestemäisellä pesuaineella, harjalla ja kuumalla vedellä. Kaikki läiskät hävisivät ja kankaat tuoksuvat raikkailta ja puhtailta. Nyt ne ovat sisätiloissa ja jos homeläiskiä ei ilmaannu uudelleen niin aion kyllä edelleen rattaita käyttää.