Home pois rattaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Piimälläkö? miten kauan pitää uittaa piimässä?

Ennen kuin kukaan älähtää, että ei sellaisia rattaita enää voi käyttää, niin kerron vähän niistä. Ne ovat tosi vanhat ns matkarattaat ja hometta on näkyvissä vain valjaissa. Rattaiden arvo on 0 eur, joten sikäli ei niin iso menetys, jos niitä ei puhdistettua saa. Niitä on säilytetty ulkovarastossa, koska sisällä ei tilaa ole. Rattaat on säästetty siksi, että niitä satunnaisesti voidaan tarvita esim lomareissulla, jos 3-vuotias väsähtää kesken matkan, vaikka suurimmaksi osaksi käveleekin itse. Kukaan ei siis nuku niissä tai muutenkaan vietä pitempää aikaa kyydissä. Joten poistanko valjaat kokonaan vai saanko homeen pois esim piimällä?

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Saatko sä tehtyä itse uudet pehmusteet niihin valjaisiin tai sitten ostat ne?

Mitkä pehmusteet, heh? Rattaat on tosi tosi vanhat, ehkä jopa 90-luvun puolelta, eikä niissä todellakaan ole mitään pehmusteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saatko sä tehtyä itse uudet pehmusteet niihin valjaisiin tai sitten ostat ne?

Mitkä pehmusteet, heh? Rattaat on tosi tosi vanhat, ehkä jopa 90-luvun puolelta, eikä niissä todellakaan ole mitään pehmusteita.

Jaa,no sitten ostat uudet valjaat?

taitaa tulla liian kalliiksi, enkä usko, että vastaavia löytyy mistään, kun rattaat on tosiaan aika vanhat ja valjaat on kiinni kankaissa. Eivät siis tule kankaan läpi, kuten nykyisissä malleissa. Eli joutuisin ratkomaan kankaan, jos uudet haluaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
oon ymmärtäny et vaikka se näkyvä home lähtis niin sinne sisään jää homeitiöitä kumminki..

Mut nää valjaat on semmosta liukasta muovisen tuntuista nauhaa, mitä ne nyt yleensä on. Eikö edes niistä saa hometta pois? Eri juttu, jos sitä olis kankaissakin.

Yhteistyössä