Home pois rattaista?

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Äh, noiden yhdistelmien ratasosassa on sit hometta. Kuomussa ja vyössä nyt ainakin :| Millä ne itiöt kuolee ja läikät lähtee? Joku sanoi joskus, jotta piimällä - miten se tapahtuu? Ja noi on niin harvoin käytössä noi rattaat, etten niitä tän takia nyt hävittää viittis, kun eivät ne kenenkään terveyttä uhkaa, mutta...

Kokeilee kestääkö väri klorin+vesi liuoksen. Sillä kuolee itiöt ja lähtee läikät. Omista tekokuitukankaisista kärryistä ei väri haalistunut, mutta kannattaa kuitenkin testata. Piimäkäsittely kai tappaa itiöt, mutta en ainakaan itse saanut homepilkkuja pois näkyvistä.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Äh, noiden yhdistelmien ratasosassa on sit hometta. Kuomussa ja vyössä nyt ainakin :| Millä ne itiöt kuolee ja läikät lähtee? Joku sanoi joskus, jotta piimällä - miten se tapahtuu? Ja noi on niin harvoin käytössä noi rattaat, etten niitä tän takia nyt hävittää viittis, kun eivät ne kenenkään terveyttä uhkaa, mutta...

Sitruunalla ja piimällä

Mä sain turvaistuimesta j amuista kankaisista jutusita homeen pois piimällä. Siis piimää lorotat siihen kankaan päälle ja annat vaikuttaa vuorokauden tai kaks. Sit pesin käsin ja hankasin kynsiharjalla puhtaaks (tietty pesuainetta kans). Lähti homeet ja läikät tosi hyvin.

Selevä, thanks :D Mä annan niille jonkun super-käsittelyn - eka pariksi päiväksi piimään ja sen jälkeen jollain tujulla pesuaineella...? Mutta oikeestiko siis 1-2vrk oikein piimässä? Sehän kuivuu? Silti annetaan vaan olla?

...mä tunnen itteni tavattoman tyhmäksi jotenkin, jos alan piimättämään rattaita :snotty: :D :saint: