Hölmö kysymys tietokoneesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuire

Jäsen
25.10.2004
419
0
16
Tilasin tyttärelle kannettavan tietokoneen ja se tuli tänään. Kuulemma tarviin uudenlaisen modeemin tähän pöytäkoneeseen jotta tytär voipi tuossa omassa huoneessaan käyttää omaa konettaan sitten kun se on saatu toimintakuntoon.
Nyt sitten se typerä kysymys; voiko sitä toista konetta käyttää, jos mä suljen oman koneeni ?

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Voi käyttää, jos se modeemi on päällä =)

Mä nyt nolaan ihan totaalisesti itteni taaskin kerran, mutta mistä mä tiedän millon se on päällä ja millon pois?

Mä olen tän koneen sammuttanut aina silleen kun tuossa näytössä lukee että sulje kone... onko sillon se modeemikin suljettu? Ja pitääkö se sulkea erikseen esim. ukkosen pelossa? :whistle:

Riippuu vissiin vähän modeemista? Tai sitten ei :D Mutta kyllä niissä pitäisi olla ulkoinen virtakytkin. Eli katsopas sitä modeemia nyt. Näetkö virtakytkintä tai nappulaa? =) Ja joo, ukkonen voi hajoittaa modeemin.

No joo. Onhan tuossa uudessa ainakin siellä takana joku nappula. Tytär lupasi vissiin maanantaina tulla tuota uutta tietsikkaa asentelemaan, mä en itte aio leikkiä mitään tietsikkanörttiä kun ei todellakaan ole taitoa. =)

Siellä on mukana jokin levykekin, ilmeisesti asennusta varten???

No kuopus neiti saa odottaa koneensa käyttöönottoa ensi viikkoon ja olisi kyllä muutenkin saanut kun oli lintsaillut koululta ja mä vaadin opettajalta tiedon, että on neiti tehnyt tunnit takaisin ennen kun saa koneen omaan huoneeseensa.