Hölmö kysymys supistuksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 38

Vieras
Toista tässä odotellaan ja nyt on pari tuntia supistellut 6-10 minuutin välein. Kuuluuko synnytyssupistusten välien ollan tasan joku minuuttiluku, vai voiko se vaihdella tyyliin 6 min, 8 min ja 10 min välein?

Mistä tässä nyt tietää, koska sairaalaan pitää lähteä, kun muistaakseni esikoisestakaan supistukset ei olleet aivan kamalan kamalia kotona ja silti sairaalassa oltiin hyvään aikaan?

voi se vaihdella. eiköhän tuo silti lähellä ole. multa toka synnytys lähti käyntiin niin että ensin supisti just 10-15 min välein , kunnes sitte taukos muutamaksi tunniksi ja sit alko uudellleen sillai järkevästi tihentyen. kolmannesta supisteli kans jotain alkuun epäsäännöllistä ja sitten vasta alko tiheneen, mutta syntyki tosi nopsaan. ei se uudelleen synnyttäjällä aina ihan niin mee että tarttis se kaks tuntia ootella, voi olla että syntyy nopeemmin. Että jos jo tuota luokkaa tulee niin alahan lähteä sinne sairaalaan!

Täällä sitä edelleen kotona ollaan. Ei vaan jotenkin ole nämä supistukset vielä NIIN kipeän oloisia, esikoisesta kuitenkin kai seinästä otin kotonakin jo tukea supistuksen tullessa, mies niin kertoi, mutta itse en muista.

Pitäisikö käydä lämpimässä suihkussa? Oliko se niin, että jos supistukset silloin loppuu, niin ei ole vielä synnytys käynnissä?

No jos ne loppuu niin eihän se sit ihan vielä synny. mutta veikkaan silti että kohta oot lähdössä... jos siis tulee alta 10 min välein, jokos on kauan supistanu. 40 min matkaan menee kyllä jo jonku aikaa et älä nyt liian kauaa oottele jos haluat vaikka jotain kivunlievitystäkin ehtiä saamaan.. kauas se sun eka synnytys kesti?

Noin 3 tuntia on nyt supistellut. Kerran supistusten väli oli yli 10 minuuttia. Ei vaan ole yhtään muuttunut vielä kivuliaammiksi. Ekaa synnytin vähän alle 8 tuntia kaiken kaikkiaan.

joo jos supistukset häipyy ku tuut pois suihkusta ni synnytys ei oo lähteny viel käyntii.. mut jos sit tuntuu et pakko mennä takas suihkuu ku tuut sieltä ni tervemenoo synnärille! :D

Minusta jos väli on yli viisi minuuttia, ja et ole mikään syöksysynnyttäjä, niin ei se vielä ihan vauhdissa ole. Itselläni on neljä synnytystä takana, ja joka kerta tuntuu, että niitä vaimeita melko säännöllisiä supistuksia tulee enemmän ja enemmän ennen varsinaista synnytystä. Eli se itse synnytys nopeutuu, mutta noita ennakoivia tosiaan melko säännöllisiäkin supistuksia voi olla monta päivääkin.

Mutta kun teillä on hieman kuitenkin tuota matkaa, niin jos ei esikoisen saanti hoitoon ole hirmu työlästä, niin voihan siellä polilla varmuuden vuoksi pyörähtää, varsinkin jos eka synnytys oli nopea. Mutta eihän noita voi tietää.

Voi olla, että syntyy kahden tunnin tai kahden viikon päästä.. Tosi ärsyttävää!

Sanos muuta, että on ärsyttävää. Mä nyt kuitenkin varmaan sitten vaan jatkan tätä kotona oloa ja odottelen loppuuko supistukset pian kokonaan vai alkaako ne tihentyä ja tulla kipeämmiksi...toivottavasti ;)

Mä lähtisin jo... mulle kävi 6 viikkoa sitten niinetten meinannut ehtiä synnärille kun supistukset eivät kotona olleet vielä kamalan kipeitä ja välitkin epämääräiset. Eka synnytys oli ollut tajuttoman pitkä joten ei yhtään osannut arvata että toinen tulisikin nopeasti. Joten kävi niin että sairaalaan saapuessa oli täydet 10 cm auki ja suoraan ponnistamaan ja tosi kivulias viimeinen reilu tunti oli kun mitään kivunlievitystä ei ehtinyt saada.

minut ainakin laitettiin vielä kotiin kun olin toista synnyttämässä ja supistusten väli heitteli.. Ei ollut vielä edes paikat lähteny aukee. Tosin supparit ei ollut ees kovin kivuliaitakaan. Kyllä ne kunnon supistukset sitten muisti/tunnisti kun alkoivat tulla :/
Illalla kävin näytillä (n.klo23) ja aamulla lähettiin ja lujaa synnyttämään 7 maissa, tyttö syntyi vähän 8 jälkeen. Meilläkin matkaa oli n.40km

Vimmesestä ei ollu säännöllisisä ollenkaan eikä ees tehny kauhian kipiää. Onneks olin jo sairaalassa kun tarkoitus oli aamulla käynnistää. En meinannu sitä muutamaa kymmentä metriä ees päästä saliin kun neiti meinas syntyä siihen aulaan :) Vesienmenosta meni 40min ja ponnistuvaihe 1min jolloin täti repi samalla pöksyjä.
Eli soita synnärille varsinkin kun olet jo uudelleen synnyttäjä ja matkaakin on.

Alkuperäinen kirjoittaja rv38:
Sanos muuta, että on ärsyttävää. Mä nyt kuitenkin varmaan sitten vaan jatkan tätä kotona oloa ja odottelen loppuuko supistukset pian kokonaan vai alkaako ne tihentyä ja tulla kipeämmiksi...toivottavasti ;)

Mulla oli kakkosen aikana just tollasta pari päivää enne synnytystä. voi pojat että se oli rasittavaa! |O
Selvästi olivat säännöllisiä synnytysupistuksia, mutta aina kun synnärillä käytiin näytillä (matkaa n.55km) ei kohdunsuulla ollu mitään muutoksia.
Jaksamisia sulle sinne, tee vaikka joku reipas kävelylenkki ukkos kanssa jos ne supistukset ottais vähän potkua!! =)

Yhteistyössä