Hoitovirhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Etsin itse tietoa, mahdolliseen kokemaani hoitovirheeseen. Minulle asennettiin vuosi sitten mirena -kierukka, ja menin jatkuvien kipujen ja vuotojen takia sairaalaan, jossa todettiin että kierukka oli alunperin asennettu väärin.. Oli jäänyt kiinni 6 vuotta vanhaan sektioarpeeni ja kohdunseinään - revittiin sieltä irti. tämän jälkeen oli myös vielä kipuja ja vuotoja, nyt onneksi parempi.

Olen vienyt asian eteenpäin potilasasiamiehelle, hoitovirheestä ja mahdollisesta kierukan aiheuttamasta vahingosta. Kohtuuni siis jäi arpi kierukan kiinnittymiskohtaan.. Pelkään sen myöhemmin vaikuttavan lastensaantiin..

Onko kellään vastaavasta kokemusta?

4l9wl83ze2p.png

Juu tässä ei ole hoitovirheestä kyse laisinkaan. Kun kierukka asennetaan, niin sehän miten se kohtu siellä sitten käyttäytyy, kouristelee tms. ja mihin seinämään kierukka tarttuu, niin se on ihan kohdun ja kierukan välinen asia eikä lääkäri voi siihen vaikuttaa enää. Eikä potilas itsekään, joten ei se siis ole myöskään oma moka. Kyseessä on potilasvahinko; asia joka voi joskus joillekin hoidon yhteydessä sattua, ei tosin kaikille. Se onko kyseessä jotenkin niin vakava ja ennakoimaton ja yllättävä vahinko, että siitä mitään korvauksia saisi, se riippuu monesta asiasta. Tässä kohtaa suuresti epäilen, kyseessä melko tavallinen, vaikeasti ennakoitava kierukkaan liittyvä hankaluus - jonka muuten olemme kohdanneet me monet muutkin naiset. Kokemuksesta voin kertoa että raskautumiseen ei vaikuttanut mitenkään.

Lukemalla itseen asennettavista laitteista, vaikkapa kierukoista, myös ne pienellä präntätyt lämyskät, voi saada tietoa jo etukäteen mitä riskejä tähän juttuun liittyy. Jos ei niitä riskejä halua ottaa, on sitten ilman; toisaalta siinäkin voi olla riskinsä, on se sitten raskaus tai runsaat vuodot tms.

Yhteistyössä