Hoitovapaasta kysyttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tipi

Vieras
Eli jäin vanhempainvapaalta suoraan hoitovapaalle, sanoin työnantajalle että olen hoitovapaalla elokuuhun asti, sitten töissä tilanne hiljeni ja tytöllekkään ei hyvää hoitopaikkaa löytynyt, jatkoin sitten hoitovapaata tämän vuoden huhtikuulle. Töissä tilanne hiljainen ja joitakin henkilöitä on lomautettuna.
Eli eikös se ole nyt niin, että jos haluan jatkaa hoitovapaata, tarvin mä siihen työnantajan luvan?? Ja mitenkäs mä sen sitten kelalle osoitan tuohon kotihoitotuen hakemukseen että hoitovapaan jatkamisesta on sovittu työnantajan kanssa?
Jos tilanne nyt siihen menee, että jäisinkin vielä hoitovapaalle, vähän pelottaa että ei mitään hyvää hoitopaikkaa löydy edelleenkään.
Rahat on pirun tiukassa nyt. Mulla olis kuitenkin LA elokuussa...

Juu tarvitset siihen työnantajan luvan. Jos kerta on hiljaista, niin tuskin sillä on mitään sitä vastaan. Ja mitä kelaan tulee niin ei sinne tarvitse mitään selitellä. Kotihoidontuenhan saa aina kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa, sama se mitä itse teet!!

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Juu tarvitset siihen työnantajan luvan. Jos kerta on hiljaista, niin tuskin sillä on mitään sitä vastaan. Ja mitä kelaan tulee niin ei sinne tarvitse mitään selitellä. Kotihoidontuenhan saa aina kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa, sama se mitä itse teet!!

juurikin näin!