hoitovapaalta takas töihin..

27.04.2009
114
0
16
Ootteko vaan ilmottanu töihin että tuutte tiettynä päivänä takas vai miten? itse tammikuussa jo esimiehelle soittelin että elokuun alussa ois suunnitelmissa tulla takas.. no, nyt sitten ku soittelin ja tää esimies ei oo enää töissä siellä, enkä tiiä onko ees kertonu eteenpäin mun työhön paluusta ni pomo vaan meinas et soittelee tälläviikolla ja kattoo onko hommia??
Siis enkö pääsekkään sit töihin? hoitopaikat on lapsille jo hyväksytty!

Meillä pitää ihan paperilla hakea hoitovapaa ja siinähän se on sitten se paluupäiväkin. Mutta kai mä vähän ennen sinne otan yhteyttä, että muistaako ne mua ollenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja typsy:
Niinjoo, 2 kuukautta ennen paluuta pitää kelan mukaan ilmoitella työpaikalle.

Ei tää nyt ihan näin mene.
Hoitovapaasta pitää ilmoittaa työpaikalle 2kk ennen hoitovapaan ALOITUSTA. Hoitovapaa haetaan tietyksi ajaksi, ap:n tapauksessa hän on siis hakenut hoitovapaata heinäkuun loppuun asti. Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen, mutta kannattaisi kyllä aina tuollaiset laput tehdä kirjallisesti.
Jos töitä ei ole, pitää työnantajan lomauttaa sinut virallisesi, mikäli sinulla on ollut vakituinen työsuhde. Jos taas työpaikallasi on joku otettu tekemään sinun hommiasi, pitää sinulle löytyä työtä myös, kun palaat hoitovapaalta. jos ei löydy, niin kyseessä on syrjintä ja silloin nopsasti yhteys liittoon. Siis jos ketään muuta ei lomauteta/irtisanota samanaikaisesti, on kyse selkeästä syrjinnästä.

Hoitovapaata haetaan tietyksi ajaksi, ja päättymään päivään 1.1.1111. Oletko hakenut sitä heinäkuun loppuun? Silloin sulla ei pitäisi olla ongelmaa. Menet elokuun eka töihin, ja jos töitä ei ole, se on työnantajan ongelma.

Yhteistyössä