Hoitovapaalta äitiyslomalle suoraan vai välissä kuukaudeksi töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kaipaava

Vieras
Olen esimiehelle ilmoittanut olevani hoitovapaalla huhtikuun 2010 loppuun saakka. Nyt ihana yllätys kuitenkin tapahtui ja olen raskaana. Laskin, että jäisin mahdollisesti (jos kaikki hyvin menee) äitiyslomalle heinäkuun alussa 2010. Kerkeisin kesäloman pidettyäni olemaan käytännössä työelämässä kokonaisen kuukauden... Miten tekisin... Pyytäisinkö mahdollisuutta jatkaa sen kuukauden vielä hoitovapaalla, että jäisin suoraan äitiyslomalle? Vai kävisin työelämässä kuukauden. Mietin miten olisi järkevä tehdä...

jos edellisen lapsen syntymästä on alle 3v kun toinen syntyy, niin saat samaa päivärahaa kuin ensimmäisen kanssa. mulla sellainen tilanne joten katsoin järkevimmäksi jäädä suoraan hoitovapaalta äippä lomalle.

Jos sun on mahdollista olla hoitovapaalla niin mä olisin sen siihen saakka kun alan saamaan äippärahaa, kesälomalla voi olla samaan aikaan ja sitten jatkaisin sen kuukauden pelkästään hoitovapaalla, en alkaisi hoitopaikkoja yms. hankkimaan kuukauden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja voi peura:
jos edellisen lapsen syntymästä on alle 3v kun toinen syntyy, niin saat samaa päivärahaa kuin ensimmäisen kanssa. mulla sellainen tilanne joten katsoin järkevimmäksi jäädä suoraan hoitovapaalta äippä lomalle.

niin ja kesäloman otan rahana.

Lasta ei tarvitsisi hoitoon laittaa siksi kuukaudeksi (järjestyisi muuten). Esimiehen ei enää tarvitsisi jatkaa hoitovapaata minulle, mutta kun miettii työpaikan kannalta, niin eikös se nyt työpaikan etu ainakin ole että jatkaisin suoraan hoitovapaalle. Ei tarvitsisi sen takia pätkästä sijaisen työsopimusta jne. Mites se muuten on... Saanko sen 3kk palkan äitiyslomalle jäädessä, jos työelämässä en käy välissä ollenkaan/ käyn vaan sen kuukauden?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lasta ei tarvitsisi hoitoon laittaa siksi kuukaudeksi (järjestyisi muuten). Esimiehen ei enää tarvitsisi jatkaa hoitovapaata minulle, mutta kun miettii työpaikan kannalta, niin eikös se nyt työpaikan etu ainakin ole että jatkaisin suoraan hoitovapaalle. Ei tarvitsisi sen takia pätkästä sijaisen työsopimusta jne. Mites se muuten on... Saanko sen 3kk palkan äitiyslomalle jäädessä, jos työelämässä en käy välissä ollenkaan/ käyn vaan sen kuukauden?

Jää sille varhennetulle äippälomalle ja noi ajat on jokaisen omassa tessissä sanottuna, ei ole yelispätevää. Sinä saat alottaa 50 pv ennen äippäloman halutessasi.

Yhteistyössä