Hoitovapaalla opiskelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kouluun tekee mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kouluun tekee mieli

Vieras
Semmonen tuli mieleen, että jos on vakituisesta työstä hoitovapaalla, niin täytyykö ilmoittaa työnantajalle jos tuona aikana opiskelen? Vai täytyykö olla virallisesti opintovapaalla? Lasten kotona hoito onnistuisi kyllä tuon opiskelunkin kanssa ja silloin pystyisin saamaan sen kotihoidontuen ja opintotuen,niin mietin että olis tässä välissä järkevä sauma suorittaa tuo kesken jäänyt tutkinto loppuun. Entä jos irtisanoudun työstäni ja jatkan silti hoitovapaata, tuleeko karenssi tms ?

Mun mielestä ei tarvitse työnantajalle ilmoittaa. Itse olin hoitovapaalla ja opiskelin samalla. Tosin työantaja taatusti tiesi opiskelusta, kun olin ensin opintovapaalla ja jäin sitten äitiyslomalle... Työnantaja ei kuitenkaan maksa sulle palkkaa eikä muutakaan hoitovapaalla, sama se mitä silloin teet.

Mutta voithan asiaa vielä varmistella omasta liitosta tai työsuojelupiiristä.

Mulla on sama tilanne edessä todennäköisesti. Ei siitä tarvi mitään työnantajalle ilmottaa mun ymmärtääkseni? Ite aion viedä lapset hoitoon kaiken lisäks. Mutta siis, työnantajan kannalta se kai on ihan sama ootko opintovapaalla vai hoitovapaalla. Voin tietysti olla väärässä mutta näin ajattelisin ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Mun mielestä ei tarvitse työnantajalle ilmoittaa. Itse olin hoitovapaalla ja opiskelin samalla. Tosin työantaja taatusti tiesi opiskelusta, kun olin ensin opintovapaalla ja jäin sitten äitiyslomalle... Työnantaja ei kuitenkaan maksa sulle palkkaa eikä muutakaan hoitovapaalla, sama se mitä silloin teet.

Mutta voithan asiaa vielä varmistella omasta liitosta tai työsuojelupiiristä.

Nokun työpaikka on vähän semmosella alalla johon ei omaa liittoa varsinaisesti olekkaan eli ne työntekijät jotka liittoon kuuluu, kuuluu kaikki eri liittoihin. Eikä siis mitään virallista tessiäkään. Voinko silloin mennä työsopimuksen mukaan? Sopimuksessa on kielletty ainoastaan kilpailijalle työskentely puoleen vuoteen työsuhteen päättymisestä, ei muita "ehtoja".

Yhteistyössä