Hoitopöytä vai ei

  • Viestiketjun aloittaja Kristiina
  • Ensimmäinen viesti
Kristiina
Kaikki muut on nyt ostettu paitsi hoitopöytä. En osaa päättää onko kyseessä todella tarpeellinen ostos vai ei. Pesukoneen päällä tuo vaipanvaihto ei tule onnistumaan koska päällinen vain 50cm pitkä, mikään hoitotaso ei ole sen päällä tukeva. Rahasta ei ole kyse, lähinnä tilanpuutteesta. Ja lipaston + hoitotason ostaminen tuntuu todella turhalta kun uutta lipastoa ei tarvita. Kuitenkin ekat kuukaudet olisi hyvä olla tukeva alusta ja varsinkin olen kuullut että iskät tykkäävät hoitopöydästä.

Saisiko kokemuksia?
 
Meillä oli hoitopöytä ja tykkäsin kyllä siitä että se oli olemassa. Niin kauan sitä käytettiin kun vauva siihen mahtui. Sen jälkeenkin vielä säilytettiin vauvan vaatteet, vaipat ja hoitotarvikkeet hoitopöydän uumenissa. Ja siitä oli todella helppo päästä eroon kun ei enää tarvittu :D
 
No meillä tuli käytettyä ehkä 20 kertaa kaikenkaikkiaan...eli jos nyt olisin ostamassa niin se jäis kyllä kauppaan. Mutta jokainen tyylillään, meillä jäi todella vähälle käytölle. Mie käytin ehkä jopa useammin kuin mies :)
 
=)
No kyllä joku paikka olis hyvä olla. Meillä tehtiin taso kylpyhuoneeseen ja siihen vesipiste viereen. Siis oli remppa muutenki :D Ja meil tosiaan vaihdetaan vielä pari vuotiaan vaipatkin siinä joten on todellakin tullut tarpeen.
 
dfdf
Kaverilla on sellainen Ikeasta ostettu seinään kiinnitettävä ja taitettava malli. Mahtui pieneen neliön kokoiseen vessaan.

Meillä oli jaloilla seisova taitettava malli kylppärissä. Se oli kyllä aina auki, ja kovassa käytössä.
 
hei
Mulla on kodinhoitohuoneen pöydällä semmoinen hoitoalusta, jossa on kova pohja. Se tulee kymmenisen senttiä pöydän reunan yli, mutta pysyy ja on tukeva. Edelleen sitä käytetään, vaikka vauva on jo kohta vuoden.

Ei mun selkä kestäis aina jossain lattialla tai sängyn päällä... Paljon helpompaa, kun on se yks paikka, jossa ei tarvi koukistella ja jossa on kaikki tarpeellinen siinä vieressä.
 
Esikoiselle oli hyvä ja käytännöllinen, siinä samalla säilyi kaikki tarvittava käden ulottuvilla. Kuitenkin kun kuopus syntyi reilua vuotta myöhemmin niin hoitopöydän käyttö oli aluasta asti vähäisempää ja pian jäi miltei kokonaan pois käytöstä.

Itse en menisi hankkimaan jos on tilanpuutetta eikä esim koe tarvetta lipastolle tms. Tietty jos haluaa jonkun tuollaisen hoitoalusta niin sitten voisi kokeilla vaikka tuota sängyn päälle asetettavaa josta on kuvakin yllä
 
Esikoisen kanssa käytettiin hoitopöytää todella paljon ja pitkään, yli vuoden ikään asti, se oli sellainen paikka jossa poika antoi rauhassa pukea, vaipattaa ja rasvata. Kuopuksen kanssa tuo hoitopöytä on edelleen, mutta ei olla enään käytetty, jotenkin mukavampaa ollut nyt vaihtaa vaippaa muualla. Tuo pöytä on meidän omavalmiste, iso ja siinä säilytetään myös osa lasten vaatteista.
Riippuu siis todellakin siitä missä sitä vaippaa sitten mielellään haluaa vaihtaa. Edelleenkin varmasti hoitopöytää käytettäis muuten, mutta kun esikoinenkin tahtoo vauvan hoitoon osallistua, niin onnistuu sitten lattian tai sängyn tasossa helpommin.
 

Yhteistyössä