Hoitopäiväaamut, miten teillä sujuvat ja millä aikataululla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Meillä alkaa hoito toukokuun alussa ja tässä olisi nyt 4 kuukautta aikaa asennoitua siihen, että joutuu noiden lasten kanssa aamuisin heräämään kukonlaulun aikaan.

Monelta teidän pitää viedä lapset hoitoon ja monelta olla työpaikalla, tuleeko aamuisin kiire, vai sujuuko aamut ihan ilman kaaosta :)
Minä itse näen jo kauhukuvia noista aamuista, etenkin kun molemmat lapset on aamu-unisia ja mun itse pitää olla työpaikalla 6.45, kotoa mulla on töihin matkaa kävellen 15-20minuuttia ja jos hyvin käy, niin hoitopaikka on tuossa matkanvarrella, jos huonosti, niin sitten kauempana.

Koulu mulla alkoi aina 9:30, halusin olla jo klo 9 paikalla että sain parkkipaikan. Ajomatkaan meni noin 20min.

Aamulla heräsin 6:30 tai 7:00 suihkuun, aamupala, tälläytyminen, lapsen herätys 8:00, söi pikkupalaa, pikkupesut, vaatteet päälle ja menoks. Oltiin tarhassa noin 8:30 ja siellä meni noin 5min riisua lapsi ja sanoa heiheit. Söi siellä sit kunnon aamupalan.

Jatkoin siitä matkaa kouluun jossa olin suunnilleen 9:ltä aina.

Minä lähden töihin kukonlaulun aikaan ja mies jää lasten kanssa nukkumaan
välillä kuopus herää itsekseen n 6.30-7.00 välillä
mies herättää lapset viimeistään 7.15, jos eivät siihen mennessä ole heränneet
n 7.45 lähtevät ulko-ovesta, jotta ovat päiväkodilla kahdeksaan mennessä
Minusta tuntuu, että aamut menevät paremmin isillä ja lapsilla, heillä on toimiva rutiini ja jostain syystä lapset kiukuttelee vähemmän isälleen. Jos minä joskus poikkeuksellisesti olen viemässä lapsia, niin emme millään meinaa ehtiä kahdeksaksi päiväkotiin.

Pääasiassa hyvin. Hoitoonviedään haitarilla 6.30-8.15. Meillä ydin on riittävä aika. Herään itte eka jotta ehdin jotain ennenkun laps herää/herätän. Hällekin varaan aikaa siihen jotta ei tarvi sängystä hypätä haalariin.
Eli jos vaik meen 8 niin vien hoitoon 7.15 jotta jää se 5min aikaa ja reilu puoltuntia työmatkaan. Osin mies vie ja hakee.

Viimeksi muokattu:
normisti mies vie aamulla. Herää itse n.7 ja tytön herättää n.7.30 jos ei ole itsestään herännyt,vie aamupalalle pk:hon viimeistään 8.15 (pk tosi lähellä) ja menee sitten itse töihin.

Herätään viim. 7.30. Lapsi katsoo pikku kakkosta samalla kun hoidan omat aamutoimet. Noin 8.15. lapselle jotain pientä aamupalaa, hampi-ja naamapesu, vaatteet päälle ja ulkovaatteet. Ulkovaatteiden pukemisessa kestää kauiten ja se on se missä saattaa hermojaan menetellä. Lapsi päiväkotiin yhdeksäksi, päiväkotiin onneksi noin. 5min. kävelymatka. Itse pitää ehtiä koululle yleensä noin klo: 10.00, jonne kokonaismatka aika n. 45min.

eli itse nousen klo 4.20, aamupesut, kahvia kitusiin, pikaiset eväät teen mukaan, meikkaan ja vetäisen hiukset kiinni. Mies herättää lapsen klo 5.15, minä olen silloin valmis, lapsi hörppää soppaa tai juotavaa jugua, puetaan, pestään hampaat, ulkovaatteet päälle ja autoon. Lähtö kotoa klo 5.45, tytöllä alkaa päivähoito klo 6, mulla työt klo 6.30 tai jo klo 6, jolloin mies vie tytön. Pukeminen ja pesullakäynti tuottaa vähän kitinöitä, jos tyttö on väsy...menee yleensä nukkumaan klo 20.

No toivottavasti minä saan lapset jompaan kumpaan lähipäiväkodeista, muuten kyllä saattaa mennä tiukaksi töihin ehtiminen. No laitoin kyllä, että minulla ei ole autoa käytettävissä, kuten ei aina olekaan, talvisin pääosin on, mutta kesäisin ei.

Yhteistyössä