Hoitopäivän pituus

  • Viestiketjun aloittaja Janette
  • Ensimmäinen viesti
Janette
Hei. Kuinka pitkiä hoitopäiviä teidän noin yksivuotiailla on? Meidän poika menee aamulla 7 hotoon ja haetaan iltapäivällä 3-4 välillä. Tuntuu että poika on ihan tyytyväinen, mutta illalla uni maittaa jo aikaisin ja itselle tulee olo, ettei viikolla kauheasti keritä lapsen kanssa puuhastella. Hoitopäiviä tulee 4 viikossa.
 
Pitkoli
Meidän tyttö 1v 1kk menee päiväkotiin 15 vailla 8 ja isi hakee kolmen maissa.
Yleensä pikkuinen herää seitsemän jälkeen itse, mutta välillä kun pitää mennä erikseen herättämään niin se ei ole kivaa, kun vaan voiskin antaa silloin nukkua niin pitkään kun nukuttaa.
 
tinga
6.00-15.15 ja myös 4 päivää viikossa, menee kylläkin nukkuvana hoitoon ettei illalla mene nukkumaan kuin vasta 20-21.30. Aamulla nukkuu 8.00 molemmin puolin tai ihan 9.30 kerran.
 
Meillä lähetään hoitoon 05.00 ja haetaan n.15.15 harmittaa tuo aikainen herätys tai ei poika oikeastaan edes herää hoitoon mennessä vaan vatkaa siellä nukkumista 7-7.30 n.
kotiin tullessa jaksaa touhuta kun suurimman osaa aikaa nukkuu hoidossa.Pitää vielä 3-4h päikkäritkin siellä.
En ole myöskään kokenut että hoito olisi ollut pashasta... päin vastoin on reipastunut kummasti :cool:
näin meillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 19:33 ÄISKÄ kirjoitti:
Meillä lähetään hoitoon 05.00 ja haetaan n.15.15 harmittaa tuo aikainen herätys tai ei poika oikeastaan edes herää hoitoon mennessä vaan vatkaa siellä nukkumista 7-7.30 n.
kotiin tullessa jaksaa touhuta kun suurimman osaa aikaa nukkuu hoidossa.Pitää vielä 3-4h päikkäritkin siellä.
En ole myöskään kokenut että hoito olisi ollut pashasta... päin vastoin on reipastunut kummasti :cool:
näin meillä.
Minkä ikäinen poikasi on? Minä olen miettinyt, että miten käytännössä tällainen nukkuvan lapsen hoitoon saaminen onnistuu...Vaihdatteko kotona vaatteita lähtiessä? Tekevätkö hoitopaikassa sitten aamupesut?Ihan käytännön vinkkejä, sillä oman poika ehkä aloittaa vuoden vaihteessa hoidon ja aikaisia aamuja on luvassa...
 
tinga
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 20:28 äippä 78 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 19:33 ÄISKÄ kirjoitti:
Meillä lähetään hoitoon 05.00 ja haetaan n.15.15 harmittaa tuo aikainen herätys tai ei poika oikeastaan edes herää hoitoon mennessä vaan vatkaa siellä nukkumista 7-7.30 n.
kotiin tullessa jaksaa touhuta kun suurimman osaa aikaa nukkuu hoidossa.Pitää vielä 3-4h päikkäritkin siellä.
En ole myöskään kokenut että hoito olisi ollut pashasta... päin vastoin on reipastunut kummasti :cool:
näin meillä.
Minkä ikäinen poikasi on? Minä olen miettinyt, että miten käytännössä tällainen nukkuvan lapsen hoitoon saaminen onnistuu...Vaihdatteko kotona vaatteita lähtiessä? Tekevätkö hoitopaikassa sitten aamupesut?Ihan käytännön vinkkejä, sillä oman poika ehkä aloittaa vuoden vaihteessa hoidon ja aikaisia aamuja on luvassa...
Meillä neiti menee tai on koko ajan mennyt nukkuvana hoitoon ja hoito on alotettu 10 kk ikäisenä. Pakkaan mukaan päivävaatteet ja laitan tytön nukkuvana yövaatteissaan makuupussiin vauvankantokoriin ja kori autoon ja hoitoon. Meillä on hoitopaikka lähellä ettei muita liikkujia tule vastaan eli yhden kerranon sattunut postiauto tulemaan samalle tielle. Muuten pitäisin turvaverkkoa tärkeänä, jos on yleinen tie. Hoitotäti nostaa tytön nukkumaan joko isoon sänkyyn, tai matkasänkyyn riippuen herääkö neiti siirtelystä ja menee itsekin vielä nukkumaan.

Aamupesut ja pukemiset sitten kun heräävät. Hoitotäti meille sanoi ettei sen takia tarvi lasta herätellä, hän osaa kyllä laittaa vaatteet päälle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 21:30 tinga kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 20:28 äippä 78 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 19:33 ÄISKÄ kirjoitti:
Meillä lähetään hoitoon 05.00 ja haetaan n.15.15 harmittaa tuo aikainen herätys tai ei poika oikeastaan edes herää hoitoon mennessä vaan vatkaa siellä nukkumista 7-7.30 n.
kotiin tullessa jaksaa touhuta kun suurimman osaa aikaa nukkuu hoidossa.Pitää vielä 3-4h päikkäritkin siellä.
En ole myöskään kokenut että hoito olisi ollut pashasta... päin vastoin on reipastunut kummasti :cool:
näin meillä.
Minkä ikäinen poikasi on? Minä olen miettinyt, että miten käytännössä tällainen nukkuvan lapsen hoitoon saaminen onnistuu...Vaihdatteko kotona vaatteita lähtiessä? Tekevätkö hoitopaikassa sitten aamupesut?Ihan käytännön vinkkejä, sillä oman poika ehkä aloittaa vuoden vaihteessa hoidon ja aikaisia aamuja on luvassa...
Meillä neiti menee tai on koko ajan mennyt nukkuvana hoitoon ja hoito on alotettu 10 kk ikäisenä. Pakkaan mukaan päivävaatteet ja laitan tytön nukkuvana yövaatteissaan makuupussiin vauvankantokoriin ja kori autoon ja hoitoon. Meillä on hoitopaikka lähellä ettei muita liikkujia tule vastaan eli yhden kerranon sattunut postiauto tulemaan samalle tielle. Muuten pitäisin turvaverkkoa tärkeänä, jos on yleinen tie. Hoitotäti nostaa tytön nukkumaan joko isoon sänkyyn, tai matkasänkyyn riippuen herääkö neiti siirtelystä ja menee itsekin vielä nukkumaan.

Aamupesut ja pukemiset sitten kun heräävät. Hoitotäti meille sanoi ettei sen takia tarvi lasta herätellä, hän osaa kyllä laittaa vaatteet päälle.
Teillä taitaa olla tosi ihana hoitotäti??? Ittee vaan pelottaa, jos meiän tuleva hoitopaikka olekaan yhtä huomaavainen...ja poikakin kyllä on jo melkein 2-vee, eli ihan heräämättä ei varmasti onnistu siirrot.
 
tinga
Meillä on aivan mahtava hoitotäti, toki auttoi valinnassa se että anoppi on pph että mun äiti oli. Eli sisäpiirin tietoa oli paljon käytettävissä. Se lapsen herääminen riippuu niin lapsesta. Meillä neiti on myös pian 2v ja kyllä hän tietää kun lähdetään viemään ja kuulemma avaa toisen silmänsä ja tarkistaa mihin päädyttiin. Jatkaa sitten hyvin pienillä häiriöillä uniaan.
 
Nunneliini harmaana
Hoitopäivän pituus on yleensä 2-5h, joskus menee päivä pidemmäksi:

Jos isällä on aamuvuoro, minä vien tytön joko 7.30 tai 9.30 (riippuen alkaako koulu 8:lta vai 10:ltä) ja isä hakee sitten viimeistään puolenpäivän aikaan pois.

Jos iskällä iltavuoro, tyttö menee hoitoon puolenpäivän aikaan päiväunille ja minä haen sit yleensä klo16 tai sitten kun tyttö on heränny päikkäreiltä.
Eli aika lyhyt hoitopäivä yleensä, puolipäivähoidossa onkin.
Ja 11kk ikäisenä tyttö meni hoitoon ja kaikki on mennyt tosi kivasti. =)

Me saatiin joskus kuulla ihmettelyä et miksei me laiteta tyttöä kokopäivähoitoon että saatais vähän omaa aikaa... Ei kyllä tulis mieleenkään pitää toista hoidossa et sais itse olla kotona jalat katossa :/
 

Yhteistyössä