hoitomaksu

Hoitomaksu lasketaan bruttotuloista, eli joista ei ole vielä lähtenyt veroja ym. pakollisia maksuja.
Hoitomaksuun lasketaan vielä lomarahatkin mukaan joka kuukaudelle!

Hoitomaksun katto on 200?/kk ja harmi vaan mutta jo tosi "huonotuloiset" joutuvat maksamaan tämän täyden maksun.

Minäkin olessani yksinhuoltaja ja olin (olen edelleen..) tosi huonolla palkalla jouduin maksamaan täydet hoitomaksut.

Pahoin kyllä pelkään, että teillä myös menee hoitomaksu tohon maksimiin.
 
Onkos lapsesi menossa päiväkotiin vai mihin hoitoon? Aattelin vaan kun edellinen vastaaja kertoi yksinhuoltajana maksaneensa täyden maksun. Me maksetaan perhepäivähoidosta 13 päivästä vähän reilu seittemänkymppiä. Bruttotulot on yhteensä kahden, kahden ja puolen tonnin välillä.
 
Meill on kans bruttotulot "suuret" mutt silti maksamme joka kuukausi 200e, oli lapsi sen 20 pv/kk tai alle sen. ( keskiarvo on 14pv/kk )
En ole kuullut ett joku olisi saanut maksettua noinkin vähän kuukaudesta, eria aisia on sitt kesä,heinä ja elo ku ovat käytetyistä päivistä peritään maksu. Muusta en ole kuullut, ihan ymmäälläni olen!!
 
lasketaan
hoitomaksun suuruutta voi käydä laskemassa kotikunnan päivähoitosivujen kautta, esim. Oulussa osoitteessa http://www.oulu.ouka.fi/sote/paivahoito/paivahoitomaksut.htm

Jos ymmärsin kaavan oikein, niin esim. 3 hengen perheessä, jossa bruttotulot ovat 2000 euroa, hoitomaksu määräytyisi näin
(2000-1132)*0.094 = 81.60

(tämän taulukon mukaan yksinhuoltajavanhemmalla pitäisi olla noin 2750 euron bruttopalkka, jotta hän joutuisi maksamaan täyden 200 euron hoitomaksun)

nämä siis kunnallisella puolella, yksityisen hoitopaikan maksut määräytyy eri tavalla.

korjatkaa, jos olen väärässä.
 

Yhteistyössä