Hoitolaukku


Hei! :wave:

Esittäisin teille, joilla jo kokemusta vauvoista on, kysymyksen hoitolaukuista...
Netti ja lastentarvikeliikkeet on pullollaan hoitolaukkuja, jotka a) ovat kalliita b) eivät miellytä silmää c) tuntuvat muutenkin oudoilta kapistuksilta...
Siksi suunnittelenkin tekeväni itse mieluisen tai tuunaavani kapistuksen jostain kierrätysmateriaaleista. Minulla ei kuitenkaan vielä ole kokemusta siitä, mitä kaikkea tarvitsisi tai kannattaisi ottaa huomioon... Eli jelpatkaa vähän, jooko? :)

Eli, mitkä asiat teidän mielestänne on oleellisia asioita toimivassa hoitolaukussa?
Vai onko kysymykseni ylipäätään pöhkö, kun kaupan muovipussillakin pärjää...
:D
 
Itse pohdiskelin samaa asiaa silloin ennen ku neiti syntyi. Juuri nämä hoitolaukut, ainakin sillä nimellä olevat, tuntuivat maksavan maltaita; minusta ainakin joku 80? on liikaa vauvan laukusta. Päädyin ostamaan marimekko olkalaukut kopion johon olen ollut ihan tyytyväinen.

Sen verran ainakin osaan omasta kokemuksesta sanoa että kannattaa olla aika kunnolla kokoa ja tarpeeksi taskuja. ihan vauvan tarvikkeet menee pieneenkin, kun ei tartte olla muuta ku vaippoja, varavaatteet ja rättejä mutta isomman kassissa kun pitää olla jo sitten leluja ja ruokaa ym tykötarpeita niin kokoa kassilta tarvitaan. Ja itse olen ainakin tykännyt siitä että taskuja on enemmän kuin yksi. Ärsyttävää on jos on vain yksi joka on sitten ihan sotkussa täynnä kaikkia tavaroita ja aina se tarvitsema tavara on alimmaisena.
Muuta ei juuri nyt tuu mieleen. :)
 
Juu kyllä on hyvä olla useampi tasku, että pikkutavarat saa johonkin pienempään taskuun, jolloin niit ei tarvihe kaivella laukun pohjalta. Meillä on Brion hoitolaukku ja oon tykänny, tosin siittäki tuntuu kyl tila joskus loppuvan ku ottaa vaiks kymmenkunta kestovaippaa mukaan ja sit varavaatteet, harsoja jne. Me saatiin tuo 31?:lla ku ostettiin vaunut.

Ja hyvässä hoitolaukussa tulee myös olla se hoitoalusta. Muuta ei mullakaan tuu mieleen. Mut kankaan tulis olla helposti puhdistettavaa ja nopeasti kuivuvaa ku jos sinne vaikka läikkyy maitoo tms.
 
Glow
juuh, ja tarpeeks iso! mä ainaki otan aina vaik ihan kaupunki reissulle muutamatki vara vaatteet mukaan.

himoitsen kallista merkkilaukkua värin ja mallin takia, sattuis vaunuihin hyvin :xmas:
mut oon tyytyny ihan kirppikseltä löytämääni björn borgin isohkoon hoitolaukun "malliseen" kassiin :D löytyy sopiva määrä taskuja, tuttipullolle kaipaisin semmoista omaa koloa jossa se pysyisi varmasti pystyssä! ja tarpeeksi pientä vetoketjullista taskua johonki helppoon paikkaan puhelimelle...muuten hyvä kassi...

 
Riittävän tukevaa kangasta, jolloin helpompi penkoa. Iso. Saa avattua ja tavaroita etsittyä yhdelläkin kädellä (vauvasta pidetään kiinni toisella) eli ei liian syvä. Likaisille vaatteille/vaipoille oma tasku, kun teet itse, niin silloin saisi ko. osan vuorattua jollain eri kankaalla.

Meillä laukussa kulkee hoitoalusta, peppupyyhkeet, vaipat, vaihtovaatteet, pari lelua, 2 pulloa ja lompakko sekä puhelin.
 
Iso laukku, tukevaa ja kestävää kangasta, paljon lokeroita ja taskuja. Meillä on Marimekon Arkkitehti-laukku, joka sopii hoitolaukku-käyttöön oikein mainiosti! Kokeneemmat vinkkasi meille, että kannattaa suosiolla satsata heti alkuun laadukkaaseen ja kulutusta kestävään laukkuun. Esim. vaunumerkkien hoitolaukut (Emmaljunga, Gesslein...) eivät ole kestäneet käytössä pitkään ja on pitänyt olla hankkimassa uutta laukkua tilalle.

Meillä laukussa kulkee hoitoalusta, vaipat, kosteuspyyhkeet, vaihtovaatteet, tuttipullot ja pilttipurkit ja jotain pikku leluja viihdykkeeksi.
 
Meidän varsinainen hoitolaukku jäi käyttämättä kun ei se sitten ollutkaan niin näppärä.

Enimmäkseen mulla kulki tavarat mukana repussa tai sitten sellaisessa violetissa Libero-laukussa.

Muutama vaihtovaippa, varavaatteet ja taitettava hoitoalusta+pyyhe. Joku lelu saattoi olla joskus mukana. Ja vanhemmalla iällä sitten joku ruokapurkki.
 
No meillä on menty melkein sillä muovipussilinjalla :LOL:
Kaveri olis kaupannut oman ylimääräisen hoitolaukun ylihintaan, en halunnut sitä ja sitten ei vaan tullut hankittua mitään kunnon hoitolaukkua. Ihan hyvin ollaan pärjätty, meilläkin käytetiin alussa Liberon mainoslaukkua ja sitten mikä laukku nyt sattuu olemaan, käsilaukkuunkin menee muutama vaippa eikä sitä välttämättä muuta tarvikaan. Pitemmällä reissulla on ollut ihan kunnon kassi, jossa on ollut kaikki vauvan vaatteet ja muut tarvikkeet.

Mulla on yleensäkin mukana vain tarpeellinen, paljonhan tuo hoitolaukun käyttökin riippuu varmasti siitä miten itse on tottunut laukkua käyttämään eli kuljettaako aina mukana kaikkea mahdollista jos vaikka tarvis, vai riittääkö se, että mukana on avaimet, kännyt ja lompakko...
 
Kiitoksia kaikille vinkeistä! :wave:

Kävin tuossa vielä hiplailemassa lastentarvikeliikkeessä niitä "aitoja" ja kalliita. Totesin, että teen itse (jos vielä ehdin) ja hankin vasta sitten jonkun ostoversion, jos ei tulekaan toimivaa... Moni on kehunut sellaista, missä on hoitoalusta neppareilla kiinni laukun ympärillä ja siitä tulee samalla yksi etu- ja takatasku ja se kansiläppä. En muista laukun merkkiä, mutta siitä ajattelin vohkia idean. Onneksi tuli hankittua kirpparilta iso pala muovitettua froteeta, niin saa jonkun kosteuden kestävän sisätaskunkin aikaiseksi.

Ja eikun hommiin :)
 

Yhteistyössä