Hoitolapsi oli sanonut vanhemmilleen että kiusaan, kyllä tuntuu kauhealta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttumaari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minttumaari"

Vieras
Olen hoitanut erään läheisen perheen lasta vauvasta asti aina silloin tällöin (en hirveän usein, mutta ehkä noin kuukauden välein). Viimeisen kerran jälkeen, kun lapsi oli meillä hän oli kotona sanonut, että "Salla-täti kiusaa". En kuullut tätä vanhemmilta vaan kiertokautta, kun ihmettelin eräälle lapsen sukulaiselle miksei häntä ole enää aikoihin tuotu hoitoon.

Olen miettinyt pääni puhki miten / mitä lapsi on ymmärtänyt kiusaamisena, hän on tällä hetkellä 5-vuotias. Yökyläilyä ei ole ollut, joten mistään nukkumaanmeno peloista se ei voi johtua. Aina on ollut mukavaa kun hän on vieraillut meillä. Kerran tosin jouduimme viemään avaimen ulos ystävälleni, joka oli hukannut omansa (minulla vara-avain) ja tyttö pelkää hirvittävästi koiria - ystävälläni oli koira mukana. En voinut jättää lasta sisälle, joten hän oli pihassa, kun ystäväni kävi. Mietin että voisiko se olla syy.. tuo oli nimittäin viimeinen kyläily ja hoitokerta :(

Kyllä surettaa! Ja ihmettelen miksei vanhemmat ole kysyneet minulta suoraan että mistä tässä mahtaa olla kyse...

Suna ottaisin vanhempiin yhteyttä ja kysyisin asiasta. Meillä tuon ikäsen mielestä se on kiusaamista kun tulen kotiin kun iskä on pannut syömään ruoan vaikka ei ole halunnut.

Mun poika 4v valittaa aina isälleen kun hän tulee töistä kotiin että äiti kiusaa.
Kyse on aina tilanteesta jolloin olen kieltänyt häneltä jonkin jutun tai joutunut komentamaan jos hän on käyttäytynyt huonosti.
Kysy ihmeessä vanhemmilta avoimesti miä lapsi on kertonut kotona tilanteesta ja sano että haluaisit tietää .
Sano että ihmettelet miksi eivät ole itse kertoneet vaan olet kuullut jutun "ulkopuolisilta".

[QUOTE="vieras";25452719]Suna ottaisin vanhempiin yhteyttä ja kysyisin asiasta. Meillä tuon ikäsen mielestä se on kiusaamista kun tulen kotiin kun iskä on pannut syömään ruoan vaikka ei ole halunnut.[/QUOTE]

No sitä ajattelin, mutta kun tuosta on aikaa kulunut jo kauan ja yhtäkkiä havahduin että eipä ole tyttöä tuotu enää meille. Toisaalta tuntuu tyhmältä kysyä kun on kyse toisen käden tiedosta - kuulin siis lapsen sukulaisen kautta, joten tavallaan mun ei edes "pitäisi" tietää koko asiasta..

Harmittaa ettei vanhemmat ole kysyneet suoraan, että mitä on sattunut kun lapsi tämmöisiä kertoilee..

itse en kyllä vanhempana laittais painoarvoa paljon ton ikäsen sanomisiin..kiusaamista voi tosiaan olla ton ikäsen mielestä mikä vaan! esim. jos ei saa vaikka parvekkeen kaiteelle mennä käveleen tai muuta älytöntä. Todella ikävää jos vanhemmat uskovat vaan asian eivätkä vaivaudu selvittämään edes koko juttua :(

Yhteistyössä