hoitokuluvakuutus (pohjola) ja atooppinen iho

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tietääkö kukaan korvaako hoitokuluvakuutus atooppiseen ihoon kuuluvat rasvat? Kun vakuutusyhtiön (pohjolan) sivuilla sanotaan ettei korvata perusrasvoja, mutta kun niillähän sitä atopiaa hoidetaan..

Kiitos!!

-mie vain
 
Rötvis
Kuuluukos nämä kaikki vakuutusyhtiön korvaamat rasvat myös siihen vuotuiseen (kelan?) lääkkeiden kattorajaan? Mitä se oli, jotain 500e jonka jälkeen reseptilääkkeet ilmaisia.

Mietin että mitä virkaa hoitokuluvakuutuksella yleensäkin on?
 
ei
Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Kyllä meidän herralle ainakin korvasi ihotautilääkärin määräämät Ambilanit. Ja juurikin tuo Pohjolan hoitokuluvakuutus. Tosin tästä nyt jo pari vuotta aikaa kun oon hakenu rasvoista korvausta.
Meillä kaks atoopikkoa ja pohjola ei todellakaan korvaa perusvoiteita. Lääkerasvat kylläkin (kortisonit). En tunne ambilan-rasvaa, mutta seväksi on asia tullut Pohjolalta vuosien saatossa ettei perusvoiteita korvata.
 
puolesta
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Kuuluukos nämä kaikki vakuutusyhtiön korvaamat rasvat myös siihen vuotuiseen (kelan?) lääkkeiden kattorajaan? Mitä se oli, jotain 500e jonka jälkeen reseptilääkkeet ilmaisia.

Mietin että mitä virkaa hoitokuluvakuutuksella yleensäkin on?
Meillä lapset sairastelee niin paljon, että monin kertaisesti on raha tullut takaisin. Myös perussairauksien osalta.
Olen ehkä outo, mutta en vie lapsiani koskaan terveyskeskukseen, vaan ennemmin yksityiselle. Ja sen hoitokuluvakuutus antaa minun tehdä iilman sen suurempia miettimisiä.
 
Rötvis
Alkuperäinen kirjoittaja puolesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Kuuluukos nämä kaikki vakuutusyhtiön korvaamat rasvat myös siihen vuotuiseen (kelan?) lääkkeiden kattorajaan? Mitä se oli, jotain 500e jonka jälkeen reseptilääkkeet ilmaisia.

Mietin että mitä virkaa hoitokuluvakuutuksella yleensäkin on?
Meillä lapset sairastelee niin paljon, että monin kertaisesti on raha tullut takaisin. Myös perussairauksien osalta.
Olen ehkä outo, mutta en vie lapsiani koskaan terveyskeskukseen, vaan ennemmin yksityiselle. Ja sen hoitokuluvakuutus antaa minun tehdä iilman sen suurempia miettimisiä.
Mutta eikös yksityiselläkin saa kelan korvauksen sairauden hoitoon? Paljonkohan se on %? Korvaako hoitokuluvakuutus tämän maksettavaksi jäävän osuuden kokonaisuudessaan omavastuun jälkeen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Kyllä meidän herralle ainakin korvasi ihotautilääkärin määräämät Ambilanit. Ja juurikin tuo Pohjolan hoitokuluvakuutus. Tosin tästä nyt jo pari vuotta aikaa kun oon hakenu rasvoista korvausta.
Meillä kaks atoopikkoa ja pohjola ei todellakaan korvaa perusvoiteita. Lääkerasvat kylläkin (kortisonit). En tunne ambilan-rasvaa, mutta seväksi on asia tullut Pohjolalta vuosien saatossa ettei perusvoiteita korvata.
Perusvoidetta tuo Ambilan on. En sitte sen enempää tiedä, mutta silloin pari vuotta sitten korvasi pohjola sen, sen tiedän.

Ja itellä if:n hoitokuluvakuutus, joka korvaa ihan kaiken mitä reseptillä ostettu sekä kaikki lääkärikäynnit, ilman omavastuuta.
 
puolesta
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Alkuperäinen kirjoittaja puolesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Kuuluukos nämä kaikki vakuutusyhtiön korvaamat rasvat myös siihen vuotuiseen (kelan?) lääkkeiden kattorajaan? Mitä se oli, jotain 500e jonka jälkeen reseptilääkkeet ilmaisia.

Mietin että mitä virkaa hoitokuluvakuutuksella yleensäkin on?
Meillä lapset sairastelee niin paljon, että monin kertaisesti on raha tullut takaisin. Myös perussairauksien osalta.
Olen ehkä outo, mutta en vie lapsiani koskaan terveyskeskukseen, vaan ennemmin yksityiselle. Ja sen hoitokuluvakuutus antaa minun tehdä iilman sen suurempia miettimisiä.
Mutta eikös yksityiselläkin saa kelan korvauksen sairauden hoitoon? Paljonkohan se on %? Korvaako hoitokuluvakuutus tämän maksettavaksi jäävän osuuden kokonaisuudessaan omavastuun jälkeen?

Saa kela-korvauksen yksityiseltäkin. Se on tosin aika pieni summa. Loppusumma + lääkkeet menee vakuutukseen.
Hoitokuluvakuutuksia on erilaisia. Meillä Pohjolassa maksetaan itse 1000?.n lääkäri/lääkekuluista 100? itse, eli 10%.

Ja todellakin "kannattavuus" varmasti menee siinä, kuinka paljon lapset sairastelee. meillä molemmilla lapsilla astma/allergia, sairaalareissuja ja muita tauteja vielä päälle..
 
ap
Pitääpä miettiä jos vaihtaisi yhtiötä. Silloin ensimmäistä odottaessa otettiin vain omasta yhtiöstä, kun ei osannut vertailla vakuutuksia. Mut nyt kyllä syynään ja saattaa olla että menee vakuutusyhtiö vaihtoon!
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Alkuperäinen kirjoittaja puolesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Kuuluukos nämä kaikki vakuutusyhtiön korvaamat rasvat myös siihen vuotuiseen (kelan?) lääkkeiden kattorajaan? Mitä se oli, jotain 500e jonka jälkeen reseptilääkkeet ilmaisia.

Mietin että mitä virkaa hoitokuluvakuutuksella yleensäkin on?
Meillä lapset sairastelee niin paljon, että monin kertaisesti on raha tullut takaisin. Myös perussairauksien osalta.
Olen ehkä outo, mutta en vie lapsiani koskaan terveyskeskukseen, vaan ennemmin yksityiselle. Ja sen hoitokuluvakuutus antaa minun tehdä iilman sen suurempia miettimisiä.
Mutta eikös yksityiselläkin saa kelan korvauksen sairauden hoitoon? Paljonkohan se on %? Korvaako hoitokuluvakuutus tämän maksettavaksi jäävän osuuden kokonaisuudessaan omavastuun jälkeen?
Kelan korvaus on olevinaan 60% mutta heidän taksat on jostain muinaismenneisyydestä, lääkärin palkkio on heidän mukaansa noin 25e josta saa korvauksen.
Yksityisellä meille jää kelan korvauksen jälkeen noin 70e maksettavaksi sis toimistokulut ja vakuutusyhtiö (Tapiola ) korvaa kaikki omavastuu 47e menee kerran vuodessa.

 

Yhteistyössä