Hoitokissa käyttäytyy oudosti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Luokseni tuli perjantaina sijaiskotiin 9-vuotias leikattu narttukissa. Kissan käytös on ollut vähän ristiriitaista. Se tulee jatkuvasti viereeni ihan kiinni ja kehrää tyytyväisen oloisena kieriskellen. Kesken rapsutuksen kissa on kuitenkin muutaman kerran puraissut ihan yhtäkkiä sormestani ja juossut pois. Mitään jälkiä ei ole jäänyt mutta kuitenkin niin kovaa että sattuu tosi paljon. Välillä tuntuu ihan muuten vain säikähtävän kättä.

Aluksi olin ihan ihmeissäni, mutta nyt olen huomannut että kissa käy kiinni, jos yrittää silittää kyljistä takajalkojen vierestä tai mahasta. Mietityttää että onko siellä joku kipeä paikka vai eikö muuten vain tykkää. Kissa naukuu paljon ja jotenkin surkean kuuloisesti. Eilen huusi koko illan ja vaelteli levottomana ympäriinsä. Kehräysääni on vähän vinkuva ja rohiseva. Onkohan kissalla joku hätänä vai voiko niillä olla luonnostaan erilaisia ääniä?

Syö ja juo normaalisti ja käyttää hiekkalaatikkoa. Leikkimisestä ei ole kiinnostunut, mutta sen olen pistänyt iän piikkiin.

nyt on vasta sunnuntai.
anna hänelle aikaa. pikkukaveri ikävöi kotiin.
kissa kiintyy paikkaan ja ihmisiin, nyt on koti jäänyt ja on menettänyt tutun ihmisen.
tämä on kova pala noin vanhalle kisulle.

pikku hiljaa annat hänen sopeutua ja tutustutte toisiinne.
kyllä se siitä kun koti-ikävä helpottaa

Kissa on vaan vähän stressaantunut ja hämmentynyt, ihan normaalia käytöstä. Peräpää on monella kissalla paikka minkä alueelta ei kannata silitellä.
Eli posket, rinta ja niska on semmosia hyviä paikkoja silitellä.

Katso netistä feliway, saa lemmikkiliikkeistä, ell asemilta ja jotkut apteekit myy myös. Se suihke voisi olla hyvä.

Mulla oli 17 vuotta kissa joka puri ja raapi joka kerran kun se sai rapsutusta tarpeeksi. Jossain vaiheessa opin lopettaa silittelyn just ennen kuin se sai tarpeekseen ja se vaan juoksi pois :D. Sen vanhoilla päivillä sen uskalsi nostaa jo syliinkin

Yhteistyössä