Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Enpäs ole tänne kirjoitellut taas aikoihin...

Onkos oloja Pinkulla? Onnea ja tsemppiä kyytiläisestä!! Hyvä että pas onnistui vihdoinkin :)

Voi Nyppy kun se muistaa aina kysellä :hug: Mitäs sinun vointisi? Onko vielä vuoteluja ilmennyt?

Tillua en ole varmaan muistanut onnitella, elikkäs oikein paljon onnea pikkusesta! Kuinka on uusi elämä lähtenyt sujumaan?

.. Itsellä oli tänään punktio, joka teki kyllä kipeetä. Oli toinen munasarja jossain hankalassa paikassa : / Nämä jälkiolotkin on sen mukaisia että.. Mutta se on nyt ohi ja 12 solua tuli! Jessss!!! (arvio olikin n. 10-12 tasakokosta follia.) Nyt vaan huomista soittoa odotellessa ja toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia, en jaksa ja rupea jos tulee huonoja :(
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy ja Pinkku-84
Jee Melargia, hieno saalis! Onnea siitä... huh, kyllä nyt jännittääkin sitten jatko :whistle: Kuulostaa siltä, että soluja on hyvä määrä ja olleet vielä laadukkaitaki, joten uskotaan ja luotetaan nyt vaan, että maaaahdollisimman moni hedelmöittyy ja jakautuu kuten pitää d:)b Kyllä te siirtoon pääsette (ja saatte pakkaseenki)!

Kiitos kysymästä, vuoto on onneks nyt pysyny hetken poissa *koputtaa puuta*, että raskausdiabeteksen (kiitos pcosn), alhaisen hemoglobiinin (rautakuuri) ja supistuksia aiheuttaneen hiivan lisäksi ei enää kaivattaisi yhtään mitään ylimääräistä :stick: Puoliväli häämöttää viikon päässä.


Mutta ai että on ihana jännittää teidän puolesta, nyt on kyllä teidän vuoro onnistua! :heart:
 
Hei Melargia :) *vilkuttaa*
Hienon saaliin ootte saaneet. Ilmoita koska siirto on?

Täällä ollut menkkamaisia tuntemuksia kohta 5 päivää, perjantaina oli niin kovat kivut että tuli parikin kertaa itku. Toivottavasti se oli kiinnittyminen.
Muuten kaikki ok. ei mitään muita vaivoja
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***


Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 27v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- 3xOI, 2xOI+IUI ja 1. IVF 3/-12, 2.ivf syksy 2012
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä 1.ivf
Hopeainen.....................esikoinen..........Yritystä 3 v. joista AY 1,5v.
- Parlodel, Thyroxin, Menopur. Tauolla toistaiseksi.
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. ICSI 10/2011 (1 alkio -> nega), 2. ICSI 02/2012, keskeytetty huonon vasteen takia.
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- 2. IUI (08/11,09/11), 1.ivf 03/2012......1.Pas 09/2012
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- Lääkkeenä thyroxin, tauolla toistaiseksi.
Kultapuro, 30v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit, 1.IUI 02/2012
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- 1. IUI (09/11)



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Kapybara.....Luomu ...1.....??........LA 21.01.2012 (??!!)
Lumileopardi..1.ivf....1......yv2........LA ???
Tillu79.........1.icsi 2.pas.....yv3.......LA 8.9.2012
Idylli...........clomit....1.......yv3.......LA 4.11.2012??
Nyppy.........1.ivf 3.pas...1...yv5(?).....LA 20.2.2013


:flower::heart:***Syntyneet***:heart::flower:

Thaikatti..........24.10.2011.....1.ivf.......tyttö
Isla79..............21.11.2011.....1.ivf.......poika
Viola30............13.2.2012.......clomit.....tyttö
Imoen..............1.3.2012........luomu.....poika
H.o.p.e............5.3.2012.........clomit......poika
Tunturihilla.......24.3.2012.......luomu....
Babies.............12.05.2012.....metut......poika
 
Pinkku toivotaan todellakin että oli kiinnittyminen d:)b mullakin tais olla pari kertaa sillon jotai vihlasuja, jotka kävi kipeää, mut meni onneks nopeaa ohi. Onko sulla luget vai lutinukset? Millä annoksella? Tsemppiä ja kärsivällisyyttä odotukseen :hug: Koska sulla on testaus?
 
Pinkku aika pienellä annoksella luget. Älä ole huolissasi siitä menkkaolosta, se ei tarkoita mitään suuntaan tai toiseen.... toivotaan et se nyt ennemmin tarkoittaa sitä tulevaa plussaa :) Ja jos se menkkaolo on erityisesti aamulla, vaikuttaa ehkä sun illalla laittamat luget. Meillä on nyt rv18+ (laskin eka väärin ja olin viikon edellä :p ) ja kauhea rumba jo masussa välillä. Rakenneultraa odotan ja jännitän, mut pari viikkoa pitää odottaa vielä.
Meinaatko testata ennen tiistaita kotona? Kerrothan sitten heti kun tiedät uutisia? Jännää :popcorn: Tsemppiä piinailuun!


Mites Melargian siirto? Mikä alkioiden tilanne? d:)b
 
Viimeksi muokattu:
Meidän ujo ja kaunis on kyydissä ja toivotaan että on ujo tooooosi pitkään ettei uskalla tulla pois :LOL:

11 kypsää solua, joista 4 hedelmöittyi. Ne neljä onneksi jatkoi ja saatiin se yksi nyt siirtoon ja kolme pakastettiin :) Olivat oikein hyviä alkoita labran mukaan, tasasoluisia ja tumat näkyi hyvin. Olipahan jännitystä kerrakseen : / Maha vielä vähän kipeä, pistää tuonne ylämahaan (ilmaa?) ja munasarjat muistuttaa liikkeessä itsestään, mutta muuten olo on great :D

Sori tästä omanapa pläjäyksestä :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Oi ku ihanaa ja jännää Melargia d:)b Paljon Onnea matkaan ja pikkiselle kaikki työkalut tarrata oikei kovasti kii! :heart: Mulla on hyvä fiilis tästä teidän siirrosta.... kunpa nyt kaikki menee oppikirjan mukaan :D Muista kertoilla kuulumisia!
 
Pinkkuuuu mikä tilanne siellä?? Oletko jo testaillut? Onko oireita?

Entä mitkä on Melargialla tuntemukset? Mitään kiinnittymistuntemuksia?

Tulkaahan kertoilemaan tänne!! =) Pidän niin teille molemmille peukkuja, että vihdoin tärppäisi!! :heart:
 
Hello!

Täällä nyt sit odotellaan pientä :p eli olis pp14, MUTTA joudun jatkokokeisiin koska hcg arvo TODELLA alhainen 150 :( eli onko sitten ulkoinen raskaus vai mikä, MUTTA positiivista kuitenkin että olen raskaana jälleen monen vuoden odotuksen jälkeen. Eli miten sitten käykin minulla on vielä kaksi alkiota odottamassa.

Tässä vielä todistetta :)



Tuntemukset alaselkäkipuja ja alavatta jomottaa

lisäys 3.10.12

Kaikki oli kuulemma ok, noissa arvoissa sen pitäisi olla kuulemma, huomenna kuitenkin uudestaan verikokeisiin jotta näkee et onko arvot noussu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nyppy ja Kultapuro
Voi Pinkku Ihanaa! :flower: :hug: Varovaisesti haluan sinua kyllä jo onnitella, vaikka arvo onkin matala... voihan olla, että sulla vain jostain syystä nousee hormoni hitaasti. Mulla oli sitäpaitsi KUssa tuossa vaiheessa varmasti paljon matalempi arvo. Hyvä että teidän tilannetta seurataan ja toivotaan nyt, että hcg ottaa pikaspurtin ylöspäin d:)b

Ai niin vielä, mulla oli myös sitä selkäsärkyä ja jomotusta ekat kuukaudet. Alkuun koko ajan ja sen jälkeen aina aamuisin herätessä.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Pinkku kai täältäkin suunnalta jo uskaltaa onnitella :flower: Ihana kuulla! Miten sinä noin pihtasit tietoa, etkä tullut tänne heti kertomaan?? Kanssasisarille pitää kertoa kaikki :whistle: Hirmuisesti onnenpotkuja huomiseen verikokeeseen, eiköhän ne arvot sieltä ala nousemaan!

Me päätettiin kans lähteä IVF-hoitoihin yksityiselle puolelle, kun ei kärsivällisyys riitä odottamaan sinne helmikuulle julkiselle puolelle. Eilen oli kp1 ja lauantaina alan piikittämään Puregonilla. Mua pelottaa jo nyt ihan kauheesti se hyperin vaara, josta lääkärit ovat niin kovasti kohdallani puhuneet. Yleensä en paljoa asioista murehdi etukäteen, mutta tää hyperijuttu ja punktio kyllä pelottavat. Mut kai siitä ovat muutkin PCO-laiset selvinneet, niin enköhän minäkin...
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Mähän kerroin heti kun tiesin :) en ollut aikaisemmin testannut. Kävin verinäytteen antamassa ti 2.10 ja samana päivänä ilmoiti tänne, otin testin kotona samana iltana ;) eli en minä teitä pimittäny ;)
Huomenna saan n.klo.13.30-14 tietää tulokset ilmoitan sitten HETI miten kävi :p

Jaksuja sinulle, toivottavasti hyperi ei iske. Turhaan pelkäät me ollaan kaikki sun tukenas :hug:
Nyppy on hyvä esimerkki noista kaikista selviytyneenä :) Kyllä sinäkin selviit :heart:


Edit.4.10

Tänään sitten soittelin tyksiin uusista verikoikeista. Hcg noussut vain 198:headwall: eli joko tää on tuulimuna, kemiallinen tai kohdun ulkoinen....en siis tiädä vielä arvelen itse. Lääkäri soittaa mulle vielä iltapäivällä katotaan mitä tapahtuu.
Tiistaina olin onnellinen nyt taas ihan surullinen :ashamed:


Soitto tuli, ne eipäili ulkoista tai jotakin muuta, mutta ei kunnon raskautta.
Ensi tiistaina uusi veritesti taas ja jos se on noussu niin sit aletaan kattomaan et missä se on, et jos on väärässä paikassa.
Että näin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo totta, onpa Pinkku ikävä kuulla! Mä en noista arvoista juurikaan tiedä, mut jännä että ne lääkärit aiemmin sano että hyvät on vaikka itse jo epäilit että liian alhainen oli. Ja kuitenkin ne arvot vielä olivat nousseet! Me kun käytiin IVF-suunnittelukäynnillä pari vkoa sitten niin lääkäri selitti, että siirrossa viedään alkio kohdussa oikeaan paikkaan, jolloin kohdun ulkoinen raskaus on epätodennäiköinen. Ilmeisesti silti mahdollinen?

Voin uskoa, että sulla on kurja fiilis kun ehdit jo pari päivää sitten iloita! Suuren suuri hali ja kovasti jaksamisia sinne! :hug:
 
Pinkku Voimia! :hug: Miksi sen piti mennä näin :( Olen niin niin pahoillani puolestanne :( Mitä lääkäri sanoi sen mahdollisuudeksi, että raskaus olisikin normaali, mutta hormoni nousee vain hitaasti? Kunpa olis vielä silti toivoa... kunpa vain.. : /

Kultapuro onpas outoa että lääkärisi sanoi noin, koska riski mun kuuleman mukaan on kohonnut :confused: onhan sillä alkiolla aikaa siellä vaeltaa ennen kiinnymistä vaikka mihin ja takaisinki. Tsemppiä teille hoitoon! d:)b Toivottavasti hyperin pelkosi on turha, selvishän Melargiakin ilman, vaikka kovin on aktiiviset munasarjat.

Odotan Melargian testipäivää?!? Muistathan kertoa meillekkin? voimia ja kärsivällisyyttä sinne :hug: d:)b
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Pinkku :hug: :'( Tulin että pääsen onnittelemaan, mutta pääsinkin pahoittelemaan, eihän se näin pidä mennä..

Mitkähän liene ne rajat tuolle päiville tuossa hcg:ssä? Jos se oiskin vaan hitaasti nouseva tuo hormoni sinulle, kyllähän sitä haluaa valmistautua niihin pahempiin uutisiin kuin haluaisi toivoa elätellä tässä piinassa :( Voimia ja jaksamista sinne!

Kultapuro Te päätittekin sittenkin aloittaa hoidon, jeah! Minullakin oli kauhea epäillys ja pelko sen hyperin suhteen, kun juurikin kaikki "kriteerit" täytän (hoikka, nuori(?) ja pco), mutta eipäs vaan tullutkaan! Tosin minulla molemmat kerrat on tehty pitkällä kaavalla (ja nyt jopa tässä toisessa aloitin isommalla annoksella), että en sitten tiedä olisiko asia toinen jos lyhyellä tehtäis.. Mutta eiköhän ne sen alotusannoksen ole aika matalaksi aluksi laittaneet? Ja laskinko oikein että ne pistokset alkaa vasta kp 4? Sekin voi olla yksi riskiä pienentävä seikka. Tsemppiä pistelyyn!

Niinkuin Nyppykin tuossa kommentoi tuota siirtoa ja KU:n mahdollisuutta, niin minullakin on jotenkin sellainen mielikuva lukeneeni että riski on kohonnut kohdunulkoiseen näissä alkion siirroissa. Samoin kuin se km-riski : /

Nyppy Vasta ens viikon puolessa välissä testipäivä, monta piiiiiiitkäää päivää vielä. Kohta lähestytään niitä päiviä kun viimeksi alkoi jo vuoto, joten piinailtavaa on, kun pääsis ees testipäivään ettei ala vuoto sitä ennen. Haluis uskoa että onnistui, mutta taas nyt sitten hiipinyt ajatus ettei onnistu, kieltämättä hirvittää...
 
Kiva Melargia kuulla sustakin! Onko sulla vielä mitään sellaisia tuntemuksia, joita oireiksi voisi tulkita? Meinaatko odottaa ihan siihen viralliseen testipäivään saakka ennen kuin aiot testata? Kovasti kärsivällisyyttä sinne suunnalle!! Toivon niin kovasti, että teilläkin vihdoin tärppäisi!! :heart:

Nyppy voi hyvin olla, että ymmärsin sen lääkärin puheita väärin. Ehkä se vain sanoikin, että alkio asetetaan kohdussa oikeaan paikkaan, jolloin sen ei tarvitse itse enää vaeltaa, ei niin etteikö se silti voisi lähteä vaeltamaan. Asiaa tuli käynnillä niin paljon ja paljon jäi kysymättäkin... Miten sinä puolestasi voit? Joko alkaa huoli helpottamaan?

Meidän kohdalla ollaan sekä julkisella että yksityisellä puolella pidetty lyhyttä kaavaa itsestään selvyytenä, en ihan tiedä että miksi. Ja tosiaan riskejä yritetään minimoida sillä, että annostus on ainakin ekat 5 pistospäivää Puregon 100 ja pistely aloitetaan kp5. Tosin nää mun kuukautiset on viime aikoina olleet niin oudot, etten ihan tiedä mikä se oikea kp1 on. Nytkin vuoto alkoi jo tiistaina, kun olin vasta 6 päivää syönyt Teroja. Lopetin sitten Terot siihen, kun vuoto kerran alkoi ja vasta tänään tuli kamalat kuukautiskivut ja vuoto vaan yltyy, kun yleensä kivut on ekana vuotopäivänä ja myös vuoto runsainta silloin. Mistä näistä nyt sitte tietää.. :confused:

Tulehan Pinkku jakamaan kuulumisia sitten heti kun saat lisäinfoa! Ja saa tänne tulla myös purkamaan tuntojaan, se joskus niin kummasti helpottaa!

Rentouttavaa viikonloppua!:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Kultapuro Miten on piikitykset lähteneet sujumaan? Jännittikö? :D Tsemppiä!
Minullakin silloin tällöin meinaa arvuutteluksi mennä sen vuodon kanssa, että onko se nyt kp1 vaiko ei ja kun vaihtelee kierroittain. Se on hieman ärsyttävää!
kiitos toivotuksista, ehkä joku päivä jos koskaan.... :(
Toivotaan kuitenki että teillä tämä kerta riittää!!

Miten Pinkun vointi?


Omanapatuntemukset on niin negan puolella että. Hanskat löin jo tiskiin, olot on sen mukaiset niinkuin yleensä ennen vuodon alkua ja lugemössö ei oo enää valkosta.. Joten eiköhän se vuotokin ala lugejen läpi ihan näinä päivinä. Ois se ihan kiva jos pääsis ees testipäivään ettei alkais vuoto jo päiviä ennen :(
[SUB]ja oikeesti, ei oo toivoa enää, joten sen turhan toivottelun voi unohtaa, nyt ei jaksa moisia kuulla, sori..[/SUB]
 
Miten menee Pinkulla? Tsemppiä huomiseen :hug:

Miten Kultapuron kroppa on reagoinut hormoniin? Onko tuntemuksia? Koska sulla on eka ultra? Tsemppiä nyt ihan hirrrrmusssssti d:)b

Melargia kuin se teidän polilla meni, siis oliko veritesti vai testaatko kotona? En nyt muista ollenkaa. Mulla kans se vuoto puski lugejen läpi, tosi ärsyttävää :headwall: Millasia taukoja teillä suositellaan passien välissä? Josko se ns. kuuluisa kolmas siirto tuo sitten sen plussan! :hug:
 
Nypylle ihan pikavastauksena, että ihan kotitesti täällä käytäntönä. Ja tänäänhän se vuoto alkoi, kuten arvasin :headwall: :(
Ei tarttee kuin sen yhen tauon pitää, toivottavasti, kai.
Ja eikun taas haavoja nuolemaan..

Pinkulle supervoimia huomiselle!!!
 
Heippa kaikki

tuli ihan itku kun luki teidän kaikkien tsemppejä. Harmitus on kova koska vuoto alkoi tänään, kovat kivut tuli kun tyksissä odottelin veritestiin. Arvasin heti että se oli siinä, lääkäri soitti ja hcg laskenut 26. mutta positiivisessa mielessä siinä mielessä että marraskuussa laitetaan uusi alkio kyytiin.

Edit. illalla

Joudun ensi viikolla uudestaan vielä veritestiin, jotta hcg laskee sinne 0. Sit ootetaan uusia menkkoja ja uutta vaan putkeen. Kävin juuri Ebaysta tilaamassa 20kpl clearbluen digitestejä sis postikulu 39,60€ ei paha :) jos vertaa et täällä maksaa 7kpl 34€. Nyt on jo hyvä mieli, samoin kuin miehelläkin kun sanoin että parempi jos kroppa pukkaa itsellään ulos kun se että joudun lääkkeitä syömään tai kaavintaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Olen tosi tosi pahoillani Pinkku :hug: :'(
Paljon voimia ja jaksamista sinne sinulle!!

Tosi harmi että tämä meni tälleen, valmiiksi vaikeaan tilanteeseen lisää murhetta :(
Kiva kun otat kuitenkin tuon silleen positiivisesti, siis että se vuoto alkoi itsestään, oishan se inhottavaa jos joutuisi vielä toimenpiteisiin, näin itsekin ajattelisin..
Paljon parempi onni ensi kerralla!


Miten menee Kultapurolla?!! Tuu kertoo uä-kuulumisia!!
 
Voi itkujen itku Pinkku. Mäkin olen niin pahoillani sun puolesta. Ihanaa kuitenkin, että pystyt näkemään positiivisetkin puolet murheen keskellä, se todella auttaa jaksamaan. Kai sekin on hyvä juttu, että jos kerran oli loppuakseen niin loppui niin lyhyeen, etkä ollut ehtinyt vielä kauaa raskaudesta iloitsemaan. Ja tietysti mahtavaa, että pääset jo ensi kuussa yrittämään uudelleen. Josko sitten paremmalla onnella!!

Melargiallekin pahoittelut. Olisi niin jo ollut teidänkin vuoro. Mutta kyllä se vielä tulee, ennemmin tai myöhemmin! Halit sinne. :hug:

No juu täällä oli tänään jännä päivä kun oli eka ultra. Vaikka pienellä Puregon-annostuksella ollaan liikkeellä, niin silti siellä näkyi ihan kiva määrä folleja eli n. 10 per puoli. Laitoin jo ulkomailla työmatkalla olevalle miehellekin viestin, että meille ois 20 lasta tulossa :LOL: Ja lisäksi pelkoni limiksen ohuudesta osoittautui turhaksi, kun se oli nyt hyvärakenteinen 6,5mm ja ehtii siitä vielä kivasti paksuuntuakin. Ensi maanantaina on sitten seuraava ultra ja jos kaikki menee kivasi niin viikon päästä olisi punktio. Jänskättää hirmusesti. Lääkäri kyllä lupasi kunnon suonensisäisen lääkityksen eli taju kankaalle niin eiköhän se siitä :p
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy

Yhteistyössä