Hoitajat!; paljonko on palkassa eroa; jos tekee arkisin virka-aikaan töitä tai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
tekee kaksi-tai kolmi vuoro työtä? paljonko palkka pussi suurenee vuorotyöstä kuukaudessa? sairaanhoitajalla?lähihoitajalla?

Onko varaa olla hoitaja vain virka-aikaan=mikä on peruspalkka?

Olen sairaanhoitaja opiskelija ja olen miettinyt, että eihän pienten lasten äitinä voi tehdä töitä kolmessa vuorossa, vaan enpä tiedä onko taloudellisesti kannattavaa tehdä päivätyönä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lapset 3v ja 1v:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
eihän pienten lasten äitinä voi tehdä töitä kolmessa vuorossa

Tota, hmm. Syy että miks ei voi? :o

No jos molemmat vanhemmat on vuorotöissä tai äiti yksin lasten kanssa niin kyllä se arki aikasmoisen raskasta on, että jos vain voi valita niin valitsee toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:

No jos molemmat vanhemmat on vuorotöissä tai äiti yksin lasten kanssa niin kyllä se arki aikasmoisen raskasta on, että jos vain voi valita niin valitsee toisin.

No jos on yh niin eria asia.

Kuka sitten kuskaa koululaisia harrastuksiin illalla?
Kuka auttaa koululaisia läksyn teossa?
Koska olen päiväkoti ikäisten kanssa, äitinä?
Johan järkikin sanoo, ettei perhe elämälle ole tervettä epäsäännöllisyys, jota vuorotyö nimenomaan tuo.Ihanne on kaikkien kannalta että on normaali,säännöllinen työaika.

Kannattaisko vaihtaa se ala johonkin sellaseen mikä pääsääntöisesti ei ole vuorotyötä? Tai jatkaa vaikka terveydenhoitajaksi ja peruspalkat näet ihan ammattinimikkeen alta alan liiton sivuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

No jos on yh niin eria asia.

On talossa mieskon,mutta se on yrittäjä ja matkustaa paljon eli hänen työnsä jo tuo epänormaalin työajan , joka on kaukana ihanteesta.

Johan järkikin sanoo, ettei perhe elämälle ole tervettä epäsäännöllisyys, jota vuorotyö nimenomaan tuo.Ihanne on kaikkien kannalta että on normaali,säännöllinen työaika.

Aivan oikein, mutta kun ei tule lisiä eipä palkkakaan häävi ole. Minä olen keittiöllä ma-pe 7-14.30 ja palkka on noin 1600e tällähetkellä.

Ok, olet yh anteeksi en tiennyt kun et maininnut. Tai ukkos on reissu/ vuorotyöläinen kans!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kannattaisko vaihtaa se ala johonkin sellaseen mikä pääsääntöisesti ei ole vuorotyötä? Tai jatkaa vaikka terveydenhoitajaksi ja peruspalkat näet ihan ammattinimikkeen alta alan liiton sivuilta.

Sairaanhoitajan työ on sitä mitä haluaisin. Terkan työ ei kiinnosta. Sairaanhoitajalle on päivätyötä kunnallisella puolella mm. sairaalan päiväpolilla, erilaisissa laitoksissa, terveyskeskuksissa jne. Yksityisellä puolella myös .

Minä olen tehnyt jo 6vuotta kolmivuoroa, ei ongelmia. Minulla tekee vuorolisät (su, ilta, yö ja la lisät) n.400-500e /kk vaihdellen tietysti paljonko ollut sunnuntai töitä. Ja minä teen 78% työaikaa eli n. 90h/3vkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aivan oikein, mutta kun ei tule lisiä eipä palkkakaan häävi ole. Minä olen keittiöllä ma-pe 7-14.30 ja palkka on noin 1600e tällähetkellä.

Kiitos, olet eka joka vastaa alkuperäiseen kysymykseeni eli palkkaan. Mielenkiinnosta kyselen mikä palkan ero on .

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ilta-ja viikonloppu lisät oli viime kuulta n.400?

Puhtaana käteen vai otetaanko tuosta vielä verot? Paljonko teit yötä/sunnuntaita tuossa kuussa?Oliko se keskiverto raha jonka saat lisistä kuukausittain?

Minusta 500e on mitättömän vähän, nähden siihen että ihmisellä eikä koko perheellä ole mitään säännöllisyyttä elämässä. En ikinä tuosta rahasummasta antaisi pois säännöllistä omaa rytmiäni, vapaita viikonloppuja ja lasten elämässä olemista; mielestäni vain virka-aikana työskentelemällä voin olla joka iltapvä-ilta tukemassa lapsiani koulu tiellä ja harrastuksissa sekä nauttimassa joka vkonloppu perheeni seurasta viikonloppuisin. Se on minulle paljon arvokkaampaa kuin 500e.

Lähihoitajana lisiä tulee n. 300-700e! Viime kesältä 700e pelkkiä lisiä puhtaana käteen. :) Riippuu tekeekö paljon esim. pyhäöitä. Keskimääränen lisien määrä on (mulla) n. 300-400e/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Laskin että viime kuulta niin puhtaana käteen ois tullu ilman lisiä 1750 ?, lisät päälle ni yht tuli 2470 ?.

Mikkä tavalla elämäsi on erillaista kun saat 2470e /kk tai 1750e/kk? Miten se vaikuttaa perheesi hyvin vointiin ? Vaikuttaako se jotenkin negatiivisesti,kun olet vuorotyössä?

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä neljälle:
Minusta 500e on mitättömän vähän, nähden siihen että ihmisellä eikä koko perheellä ole mitään säännöllisyyttä elämässä. En ikinä tuosta rahasummasta antaisi pois säännöllistä omaa rytmiäni, vapaita viikonloppuja ja lasten elämässä olemista; mielestäni vain virka-aikana työskentelemällä voin olla joka iltapvä-ilta tukemassa lapsiani koulu tiellä ja harrastuksissa sekä nauttimassa joka vkonloppu perheeni seurasta viikonloppuisin. Se on minulle paljon arvokkaampaa kuin 500e.

Raha on tärkeempää, esim meille. Painetaan duunia molemmat 2 vk putkeen yötyötä, sitten 2 vk vapaata, yht netotaan kuukaudessa 7000 ?, niin kyllä ilomielen tehään duunia ja eri ala ku hoitoala mut kumminkin.

Mulla lähihoitajana peruspalkka 1865,29e eli jos tekisin virka-aika työtä saisin tuon. Nyt teen 2-vuorotyötä ja melkein joka kuukausi on lisät n. 195e-300e. Jonninverran v-loppuiltoja teen...

On olemassa vuorohoitopaikkoja. Itsellä 2 lasta 1v ja kolmas tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä neljälle:

No voi kuuleppa kulta pieni kun mä utelen sulta yhtä juttua.

Paljon lapsesi on TARHASSA viikkoisin?

Mulla on sen, 2h- 10h sulla varmaan viihtyvät vähän pitempiä viikkoja? :whistle:

Meillä ISÄ ja äiti ovat ihan saman arvoisia hoitajina, että..

Ootko usein töissä, kun lapses nukkuu vai ootko vaan silloin kun lapset hereillä, et se siittä lasten kanssa olosta.? :whistle:

Mulla on joka toinen vkl vapaata, et..

Mun äiti on hoitaja niinkuin itsekkin oon. Pienenä muistan kun äiti oli joskus joulupyhiäkin töissä, ja ei se muhun oo vaikuttanu ainakaan mitenkään traumaattisesti :D Tiesin että äiti on töissä, ja mentiin isän ja siskon kanssa hakemaan äiti aina töistä. Ja oma äitini ainakin kerkesi tekemään vaikka mitä meidän kanssa vaikka vuorotyötä silloin tekikin :) ... Oman kokemukseni mukaan (olen ollut vuodeosastoilla töissä) vuoroja saa sumplittua hyvin. Pienten lasten äidit ei esimerkiksi tee yövuoroja jollei halua. Myös joulupyhät tms. otetaan hyvin huomioon pienten lasten äitien / yksinhuoltajien kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Laskin että viime kuulta niin puhtaana käteen ois tullu ilman lisiä 1750 ?, lisät päälle ni yht tuli 2470 ?.

Mikkä tavalla elämäsi on erillaista kun saat 2470e /kk tai 1750e/kk? Miten se vaikuttaa perheesi hyvin vointiin ? Vaikuttaako se jotenkin negatiivisesti,kun olet vuorotyössä?

Ei tu koskaan perus 1750? kk, aina vähintään 2000? käteen. Meillä mies aamu töitä pelkästään tekee, on penskankaa illat, ei vaikuta negatiivisesti ku asennoituu. Kiva olla viikollakin vapaalla eikä aina viikonloppusin.

Paljon vähemmänhän hoidossaoloa pienille lapsille tulee, jos toinen vanhemmista on vuorotyössä....arkivapaata, iltavuoroa, ne mahdollistavat enemmän kotonaoloa.

Mutta koska meillä mies on vuorotyössä, niin minä en tule valmistuttuani varmaankaan vuorotyötä tekemään, koska on sula mahdottomuus että 8 v ja 6 v lapset (jonka ikäisiä he siis ovat kun valmistun) olisivat yksin kotona iltoja tai öitä. Se 6 v saisi kyllä vuoropäiväkodista paikan, mutta 8 v ei...

Yhteistyössä