Hoitaako teidän miehet lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Jos hoitaa, niin miten? Jaatteko jotenki hommat, onko se iskän hoitoapu vähän huonosti saatavilla, esim täytyykö sinun aina käskeä/pyytää tekemään jotain?

Meillä on tilanne semmonen että mies ei juurikaan auta. Tuntuu joskus että oon yksinhuoltaja :( Joudun aina pyytään jotain esim vaihtaa vaipan lapselta ja joskus se ei tee sitäkään, eli meillä menee niin ettäkö äiti on siinä lähellä niin tietysti minun pitää tehdä kaikki. Joskus mies suuttuu jos valitan ettei hän auta, alkaa valitus että "minä lenkitän koiraa ja käyn töissä, teen kotitöitä, ja sinä vaan valitat" Toki olen kiitollinen että hän auttaa muissa hommissa, mutta hän voisi auttaa nimenomaan lapsen kanssa, minäkin haluisin välillä tehdä muita hommia. Miten saan miehelle järkeä päähän? Ottaa jo niin päähän...

Sun pitää vain itse karata säännöllisesti ulos vaikka ulkoiluttamaan koiraa. Silloin miehesikin on pakko hoitaa lasta eikä se tunnu enää niin ylivoimaiselta hommalta.

Kyllä hoitaa lapsia ja paljon, (pyytämättä) . Nousee esim. joka viikonloppu aamulla lasten kanssa ja antaa heille aamupalat (omasta tahdostaan) Ihan huippu mies

Meille on muodostunut sellainen tapa, että hoidamme lapsia (+ kotityöt) puoliksi. Toisensa huomioonottaminen ja toisen väsymisen jakaminen on onnistuneen suhteen avainasia. :)

Täytyy kyllä tähän myöntää, että ulkohommia minä en talvisin tee... Miesten työtä lykkiä lunta ja hiekottaa pihaa! :D

Meilläkin mies tekee yhtä paljon (jollei enemmän kotona ollessaan) kuin minä. En kylllä vois kuvitella, että alkaisin yksin lapsia hoitamaan, kotia siivoamaan tai miestä passaamaan.

Meillä mies on vilpittömästi onnellinen muksun kanssa olemisesta ja kiintynyt muksuun ja haluaa viettää aikaa sen kanssa. Ei tarvi käskee eikä pyytää. Jotenkin on tullut tavaks, että mies kylvettää muksun melkein aina. Vaihtaa vaippaa ja tekee kaikkee muutakin. Eikun yks homma on, mitä se ei tee ikinä: kynsien leikkaaminen. (Ei uskalla, kun pelkää leikkaavansa liian syvältä.)

Oli selvä jo siinä vaiheessa, kun puhuttiin lasten hankkimisesta, että mies haluaa sitten viettää niiden kanssa paljon aikaa.

Meillä tekee se kumpi kerkee. Ihan omatoimisesti tuo mieskin toimii. Tietää kyllä päivärytmit ja jos ruoka-aika vaikka lähestyy laittaa ruuan pöytään jos mä en ole sitä vielä tehnyt...sanattomasti tuo toimii.

Melkeinpä suurimman osan vaipanvaihdoista ja syöttämisistä hoitaa duunin jälkeen ja viikonloppuisin menee suunnilleen 50-50 ellei sillonkin tee enemmän, sillä on aikasta kova ikävä lapsukaisiaan kun tulee kotiin joten ihan mielellään viettää heidän kanssa aikaa ja nuo huoltotoimenpiteet pienillä kuuluu suht tiiviisti pakettiin :) Ja jos mä pyydän syöttämään tai vaihtamaan vaipan, tai hän pyytää mua, niin ei siitä kumpikaan kyllä suutu : /

Totta kai hoitaa. Vaihtaa vaippaa, syöttää puuroa, leikkii, pukee, vie ulos. Ihan niin kuin minäkin. Ei ole siis äidin pikkuapulainen, vaan tasa-arvoinen kasvattaja.

Miksi mieheni ei haluaisi hoitaa lapsiaan ja viettää aikaansa heidän kanssaan?

Ainut meillä, että mies ei ymmärrä aina rutiinien ja rytmin päälle. Joskus on puoli yhden aikaan lähdössä lasten kanssa ulos, vaikka silloin pitäis viimeistään alkaa syödä lounasta ja kohta päikkäreille. Pitää vain muistaa muistutella.

Kyllä hoitaa. Nousee aamulla vauvan kanssa ylös, kun kuitenkin joutuu heräämään töihin. Esikoinen ja mä vielä köllötellään. Töistä tullessa hoitaa myös. Käyn harrastuksissa ja silloinkin mies hoitaa lapsia. Eli todella ihanasti osallistuu YHTEISTEN lasten hoitoon :) Eikös se näin pitäis ollakin NYKYAIKANA???

Hoitaa kyllä paljon lasta, siivous/ruoanlaitto jää kyllä vähemmälle. Tosin viikonloput usein menee niin että minä laitan ruoat ja mies leikkii lapsen kanssa vaikka koko päivän. Minusta homma on ihan ok niin että mies viettää viikonloput tiiviisti lapsen kanssa leikkien ja touhuten, osallistuu kyllä siihen siivoukseen ja ruoan laittoon jos pyydän. Minulla vain usein jo suunnitelma valmiina noihin juttuihin :)
Niin ja ilta nukutukset + pesut yms mies hoitaa aina jos vaan on kotona. Näin on tehty laitokselta asti.

No totta hitossa hoitaa lapsia! Siis hoitaa, ei auta niiden hoidossa. Samalla tavalla mies tekee muitakin kotitöitä, ei auta niiden tekemisessä. Mä en ole koskaan käsittänyt tuota että "mies auttaa kotitöissä/lasten hoidossa". Miten niin nainen on se pääasiallinen tekijä jolla on vain joku harjoittelija siinä vähän auttamassa?

No, meillä mennään niinkuin pitääkin, eli nainen hoitaa naisten työt, ja mies miesten. Ei ole epäselvää sitten. :) Kyllä silti vuoroin hypätään toisen reviirille, jos tarve vaatii, mutta näin periaatteessa. :)

No, meillä mennään niinkuin pitääkin, eli nainen hoitaa naisten työt, ja mies miesten. Ei ole epäselvää sitten. :) Kyllä silti vuoroin hypätään toisen reviirille, jos tarve vaatii, mutta näin periaatteessa. :)

Miksi näin "pitää" mennä? Olis kiva kuulla jokin järkiperuste joskus. Muu kuin että nämä nyt vain ovat naisten hommia ja nuo toiset miesten. Ei taida löytyä...

Yhteistyössä