Hoidot Kysillä

Toivottavasti laskin piinapäivät oikein!! Onkos Vesiheinä sulla ollu vielä oireita tai mitään? Ja millon testailet? Onnea matkaan =) Ja Tikrulle myös kahden kyytiläisen kanssa :D Tästähän tulee ihan jännää :p

Arcatha , pakkohan se on joskus myös purkaantuakin, on nämä tunteet joskus yhtä hullunmyllyä!! Välillä mennään korkealla ja kovaa, ja välillä taas ryömitään pohjamudissa... On kuitenkin upea juttu, että sinulla on rakastava ja ymmärtäväinen mies. Ja ystävä jonka kanssa voi puhua :heart: Helpottavat tätä arkea enemmän kuin tarpeeksi! Toivotaan oikein kovasti, että saatte nyt sen plussan testiin =)

Taolle ja Zirppanalle onnea tämän viikon punktioihin!!

Ja toivon mukaan Raitatiikerillä on ollut oikein hempeitä hetkiä viikonloppuna ;)

Kylläpäs tuo aika menee oikeesti aika vauhtia... ensi viikon tiistaina jo eka ultraan ja piikittelyt alkais sit myös ens viikolla, riippuen minä päivänä vuoto suvaitsee alkaa. Perjantaina otan vikan e-pillerin, eli joskos suvaitsis menkat alkaa su tai ma.
 
Tästä osoitteesta ovat kaikki oireet kadonneet. Rinnat oli tosi arat viikonloppuun asti. Sitten oli parina päivänä ikävää vihlontaa alavatsassa. Sen jälkeen ei ole ollutkaan mitään tuntemuksia ja vähän tuntuu siltä, että menkat on alkamassa. Pitäiskö niiden alkaa vasta sitten, kun luget on lopetettu vai miten tämä menee? Toisaalta ei ole ollut vielä mitään menkkaoireitakaan, ei siis yhtikäs mitään.
Jännittää aika lailla, torstaina menen terkkarille verikokeeseen ja perjantaina sitten soitan kysiin, onko plussaa vai miinusta. Henkisesti olen valmistautunut jo toiseen siirtoon parin viikon päästä omassa luomukierrossa.
Tsemppiä kaikille punktioihin ja meille piinaajille kanssa...
 
Toivotaan parasta Vesiheinä ja Arcatha! =) Missäs vaiheessa Pohtijattaren IVF aikataulu on?
Sit yks kysymys: Minkä vahvuista Lugesteronia teille on määrätty punktion jälkeen aloitettavaksi? Ihan sillä kyselen, kun mun pitäisi pyytää apteekkia tilaamaan ko. lääke jo valmiiksi, kun punktio on to ja siirto (toivottavasti!) jo pe. Joutuuvat tänne pikkuapteekkiin kaiken tilaamaan... Ei kehtais KYS:lle rueta soittelemaan, kun sinne pääsee niin huonosti läpi.

Sit toinen kysymys: Mitä miehen sairaslomalappuun tulee syyksi punktiopäivältä?? Lukeeko siinä joku diagnoosi vai mitä?? Näkyykö, että on ntpkl:n lääkärin kirjoittama? Kiitos jos jaksatte vastata! :heart:
 
Siihen lappuun tulee muistaakseni joku numerokoodi sairasloman syyksi, mutta hauskaa on juuri se, että lapun allekirjoittaa naistentautien erikoislääkäri, näin ainakin meillä. Naurettiin sitä kotimatkalla kysistä, että siinä sitä on palkanlaskijalla tai esimiehellä miettimistä...heh heh.... =) En muista lugen vahvuutta, tai muistelen satasta, jos se nyt sellasta voisi olla.
 
ZIRPPIS: Lugesteron 100 mg 90 tbl pakkaus. Ohjeella 2 kaps x3, aloitellaan IVFn yhteydessä.
Ja laitetaan muuten alakertaan. Mulle kävi viime keväänä hassusti, kun apteekissa väittivät kivenkovaan että suun kautta ja mä sanoin, että "kyllä ne on alakertaan laitettu aiemmin". Käski vielä varmistaa, ja kyllä - ei siis suun kautta. Lääkeselosteessa on kyllä mahdollisuus molempiin paikkoihin alittaa ko. kapseli, mutta aiheuttaa pahoivointia p.o.
Ja se saikkulappu on just Vesiheinän kuvaama. Numerokoodi ja lääkärin nimi alla. Sanokoon mies työnantajalle, että vaimoa piti käyttä ja olla kuskina... Vaikka, selitellä ei kyllä saikkulappua oikeesti tarvitse! :$

pp5: mahakin on rauhoittunut. Ei enää pömppistä. Olotila aivn normaali, huomenna töihin. Minulla ei kyllä silloin viimeksiskään ollut mitään tuntemuksia, vaikka onnistuikin ICSI eli en nyt odottelekaan mitään suurempia tulevaksi. Paitsi teitty- jos ne menkkaränkät alkaa... Saattaapa ottaa meikänaista sitten koville. Toivotaan, ettei tartte sitä nyt kokea kuitenkaan.

Jipii- saan lisäkamuja jännittämään tällä viikolla! Tulkaahan kertomaan, miten meni???
Tsemppipuhureita kaikille + + + + + :whistle:
 
Pohtijatar täällä taas :wave: Olen ollut täällä viime viikot vähän "sumuissa" ja seurannut vaan teidän tekstejä. tänään oli nollaultra eli katottiin miten syranelat oli vaikuttanu. Munasarjat oli kyllä ihan lepotilassa, mutta limakalvo oli hirmu paksu, menkkoja ei ole kuulunut koko kolmeviikkosen sumuttelun aikana. Sitten ultrassa näky myös joku rakkula, sanokohan se nyt sitä mahdolliseksi keltarauhaseksi. Minun täytyy jatkaa vielä sumuja viikko ja jos ei menkat ala, niin sitten tehdään raskaustesti. En kyllä usko tippaakaan, että olisin raskaana. Rinnat on ihan turvoksissa, ,mutta oletan että johtuu niistä sumuista. Onko teillä muilla vastaavaa oiretta?!? ja onko teille muille käynyt niin ettei nuo sumut tehoa?

Eli minun punktio siirtyy ainakin viikolla eteenpäin, viikolle 48 tai 49.

ihme kyllä ei etes masenna. Kai tähän alkaa tottua vuosikin on näissä asioissa lyhyt aika.
 
Aikas monella on menossa jännät ja piinaavat ajat. Elän täällä hengessä mukana ja jännitän teidän puolesta. :wave: :wave: :wave:

Omalta kohdalta on jännitys tästä kierrosta ohi, kun miehestä ei juurikaan ollut niihin helliin hetkiin viikonloppuna. Tai ei ainakaan lääkärin "määräämää" määrää. Joten olen tässä viikonlopun ja alkuviikon nieleskellyt kiukkua ja ollut kun perseelle ammuttu karhu. :( Mut ehkä se jo tästä taas loppuviikosta alkaa vähän kiukku laantua...

Plussatuulia kaikille!
 
Kiitos ihanaiset vastauksista! :heart: On niin helppo kysyä täältä, kun on sama hoitopaikka ja kuviot siten myös aika samanlaiset! =)

(.)Hui, jännittää jo kovasti huominen punktio! Saadaankohan sieltä mitään siirrettävää!? Puregon 5000IU pistetty eilen illalla ja aamulla kun heräsin olin todella kiukkuinen! |O Onneksi alkaa jo helpottaa.. Taitaa kiukku kylläkin johtua punktion jännittämisestä, eikä irroituspiikistä!

Olen elänyt hengessä mukana myös taon tämän päiväisessä punktiossa, joten toivottavasti tao jaksaa tulla illalle kertomaan kuulumiset..

Pohtijattarella on ihanan leppoisa asenne hoitoihin! Vuosi on todellakin tässä odottelussa lyhyt aika. Oliko se keltarauhaseksi epäilty rakkulla missä kohdassa? Mulla Synarela toimi kai ihan toivotunlaisesti, mutta olen lukenut ettei se aina toimi odotetusti.. Myös "yllätys"raskauksia se on saanut aikaan! ;)

Raitatiikeri: ymmärrän kiukkusi hyvin.. Mutta toivotaan, että yksikin kerta oikeaan aikaan riittää! Ei se määrä, vaan se laatu!=)
 
tao
Terveiset punktiosta !

Se oli kyllä nopea ja kivuton toimenpide, hyvät aineet antoivat, päässä oli kumma olo...
Neulan piston tunsin, mutta se ei sattunut yhtään. 8 munasolua sieltä saatiin ja huomenna soittaavat miten niille on käynyt. Siirto olisi sitten perjantaina.

Eli kovasti Zirppanalle tsemppejä huomiseen, tiedän että jännittää ihan hirmusesti ja turha sanoa että elä jännitä, koska ainahan tuollaiset toimenpiteet jännittää. Olet hyvissä käsissä =)

Itselläni jo niin hyvä olo, että tulin töihin pariksi tunniksi ja punktio kun oli 8:45, niin pääsin lähtemään pois jo 9:30 ja mies vei heselle syömään, namskis... juhla-ateria sen kunniaksi, että nyt ne meidän munikset ja siima-veikot tykästyisivät kovasti toisiinsa...
 
Ihana kuulla, Tao! Tuo tsemppaa minuakin huomista varten! =) Nyt pidetään peukkuja, että teidän simppaset ja munikset oikein liimautuvat yhteen! Perjantaina me taidetaan olla aikalailla yhtäaikaa siirrossa, jos kaikki menee hyvin... :)
 
Täällä lähdettiin uuteen kiertoon :p

Aamulla kirpaisi aika pahasti huomata tämä tosi asia,
mutta nyt on jo parempi mieli kun koulusta sain tietää tenttien arvosanoja. Eihän se paljoa helpota, mutta kuitenkin..

Seuraavan kerran tädin olisi määrä kurvata tähän osoitteeseen pesun:n laskurin mukaan 4.12 eli samana päivänä kun menemme KYSiin ensimmäisellä käynnille.. On muuten valitettavasti harvinaisen paikkaansa pitävä tuo pesun laskuri..
 
Kiva kuulla Tao , että on ollu iisi toimenpide. Ilman sen kummempia kipuiluja! Ja Zirppanalle onnea tämänpäiväiseen koitokseen =) Pian pian pääsette viettämään niiin leppoisia piinispäiviä =)

Tikru , nyt jo puolessa välin piiniksiä, jaksuja. Kyllä sitä joskus tuntuu, että mistä näitä voimia aina ammentaa ja saa pidettyä pääkopan kasassa. Mutta etiäpäin aina vaan porskutetaan.

Vesiheinähän menee tänään verikokeisiin... oletkos saanut pidettyä näppisi erossa testeistä =) ? Ja onnea matkaan uuteen kiertoon Arcatha !

Kohta onneksi saa nuo e-pillerit lopettaa, huomenna vika... mieliala kyllä on järkkynyt mukavasti tuon liuskan aikaan! Viikonlopun saankin vietellä kotona ihan keskenäni koiruuksien kanssa, kun ukko lähtee metsästysreissulle. Jos sais jotain hyödyllistä tehtyä... ja lääkkeet vois hakee apteekista, kävin ne alkuviikosta tilluuttamassa. Onneksi on se lääkekatto täynnä, niin ei tartte rahatilannetta sen kummemmin pähkäillä... Mutta mukavaa torjantaita kaikille =)
 
voi kun työ olette kaikki jo niin pitkällä nuissa hoidoissanne! Kaikilla joku vaihe menossa! Ja ihanaa kun välillä kuulee nuita positiivisia uutisiakin, ehkäpä itsekin sitten joskus. Onnea toivon teille kaikille hirmuisesti!!!!
Zirppana, kyllä on kuule välillä ihan kaikkee muuta kun lepposa asenne. Eilen oli ihan masennuspäivä, kun aloin pohtia, että herrajestas jos ne synarelat ei vaikutakkaan minuun millään lailla ja hoidon aloitus venyy ja venyy ja tulee joulu ja kys menee kiinni ja plaap plaap plaap. Oikein ihania ajatuksia kun köllöttelin illalla väsyneenä sohvan pohjalla. Aloin olla vahvasti sitä mieltä, että olen sumutellut väärin kun en aina pidä sormella toista sierainta kiinni, kun tuntuu niin hankalalta. Kaiken lisäksi kissat olivat vohkineet lääkepullon pöydältä leikkeihinsä ja siitä oli irronnu pää pois. Ja se lääke loppu kesken, vaikka sitä olisi pitänyt olla vielä lähes 20 ann. jälellä(60 annoksen pullo). Ilmeisesti pullo siis todellakin vaurioitu, vai lie kissat suihkutelleet sitä päivän keskenään :LOL: Ei niillä kyllä mitään oireita näy olevan, kuten ei mullakaan!

Mutta tuli taas asiaa ja asian vierestä. Lopputulos kuitenkin on, että menkat luojankiitos alko tänään!Mutta olen saanut sumutella 22 päivää, eli hurjan kauan. Zirppana
kysy, että missä se keltarauhanen oli.Jaa-a, siellä ultrassa se näky samalla lailla kun ne munarakkulat joskus. eli oisko sitten ollu munasarjoissa, en kyllä tiedä. Ja eipä sillä nyt varmaan enää väliäkään, eiköhän se tule sieltä samalla ryminällä pois.

Mutta ultra taas ensi ma. Josko sitten minäkin pääsisin tosi toimiin ja olis vähä muutakin kerrottavaa kun tohelluksista sumutteiden kanssa....
 
Luojan kiitos punktio on nyt sit takanapäin! Itse toimenpide oli todellakin nopea! Ei sitä voi täysin kivuttomaksi sanoa, mutta oli kyllä niin hyvät mömmöt, ettei voi kun ihmetellä! Hymyilin leveästi kun kärräsivät minut sieltä toimenpidehuoneesta pois, olin niin helpottunut!:D Hoitohenkilökunnalle täytyy kyllä antaa roppakaupalla positiivista palautetta! :flower: Saalis tosin oli heikko, eli 4 munasolua 10:stä rakkulasta löytyi, mutta täytyy muistaa että yksikin riittää.. Nyt on jo niin hyvä olo, että voisi vaikka siivoamaan rueta! =) Niin, ja huomenna TOIVOTTAVASTI siirto, kuten taollakin :heart:

Tikru, koeta kestää :hug: Toivotaan, että odotus palkitaan vielä!

Pohtijatar: Toivottavasti maanantaina asiat on niinku pittääkin ja pääset piikittämään! Alkaakohan kisuilla pian kuumat aallot.. :D

Retuli: Lääkekatto on ihana asia! =) Pian pääset sinakin taas tositoimiin!
 
tao
Ihanaa Zirpukka että se on nyt ohi !! Vähän väliä olen käynyt kurkkimassa, että milloin ilmoittelet itsestäsi...
Mulle biologi soitti äsken, ja 8 solusta vain 4 oli hedelmöittynyt, koska puolet oli ollut raakoja. Mutta siirto on huomenna ja toivottavasti sinä olet siellä saman asian takia :)

Tikrulle tulee kohta piinailu-kavereita :wave:

Vesiheinällä jännät hetket käsillä, pidän peukkuja huomiselle tulokselle !!

Ja Retuli pääset kohta piikittelemään. Muistan kun piikittelyjen alussa tuntui aika niin pitkälle, ennen kuin pääsis piinailemaan, mutta äkkiä se aika sitten menikin, nyt olen jo näin pitkällä.

Kaikille oikein paljon terkkuja !!
 
KYSIN HOIDOKIT perjantaina 7.11.2008

Tikru72..................3. ICSI vko 44....................................pp8
Tao........................1. IVF vko 45....................................pp
Zirppana................1. IVF vko 45.....................................pp
Retuli82.................2. IVF vko 48..................................... pp
Pohtijatar..............1. IVF 11/08 (vko ?)............................pp
Arcatha..................1. suun.käynti 12/08..........................pp
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09................................pp
Hopottitar.............
Kummi...................


:heart: Plussanneet :heart:

Ainokki..................clomit syksyllä
Vesiheinä..............1.IVF/ICSI vko 43
 

Yhteistyössä