Hoidot Kysillä

Huhuu, piinailijat!

Onko tuntemuksia? Mulla alkoi eilen illalla nipistellä kohdun seutuville, yöllä ei mitn ja taas tänään nipistelee ja munasarjoihin välillä jomottelee... Välillä ei mitn. Aiemmin vuoto on pysynyt pois lugesteronin avulla sinne testipäivään ja ylikin (siis niissä negahoidoissa) mutta miten käynee nyt... Kivut ei kuitenkaan jatkuvia kuten juuri ennen vuotoa mutta selkeitä kuitenkin. Yleensä kivut alkaa mulla vasta samana päivänä kuin vuoto... Että luulisin vuodon alkavan seuraavan vrk:n sisällä tai ainakin vilahtavan, jos on alkaakseen.

En tiiä, v*tuttaa jo valmiiksi, kun edes toivon... Korkeelta taas tullaan tumps.

-rallis
 
rallukka Toivotaan nyt kaikesta huolimatta parasta :hug: Voihan se nipistely olla kohdun kiihtyvästä verenkierrosta johtuvaa ja alkaahan se kohtu venymäänkin aika aikasessa vaiheessa. Älä nyt heitä kirvestä kaivoon ennenkun lihava leidi laulaa =)

vauvakuumeilija Toivottavasti kiinnittyy :heart: Älä testaa ennen testipäivää, ettei tule turhaa negaa ja turhaa pettymystä. Miulla oli pojasta haalea plussa, vaikka testasin ihan ohjeistettuna testipäivänä.
 
Rallis Tuohan kuulostaa vaan kiinnittymiseltä :heart: Eläs murehi!!

vauvakuumeilija Onnea matkaan!TErvetuloa piinaamaan mukaan!Minä viime hoidossa aloin testaamaan muistaakseni pp9 ja negaa näytti loppuun saakka. Nyt ajattelin säästää romahtamiseni oikeasti vasta testipäivään...halu olla hieman pidempään onnellinen..mutta jokainen tekee niinku itestä parhaalle tuntuu.

Täällä viime yö oli kamala!Pari tuntia sain vaan nukuttua ku juoksin vessan ja sängyn väliä...ja vielä kauratyynyä lämmitelemässä mikrossa vähän väliä. MAha oli aivan sekasin :$ Aamulla oli tosi heikko olo...aivan ku ois oksennustaudin sairastanu yöllä..Nyt on ihan tiltissä. Kunhan saan ruuan valmiiksi painun pehkuihin ja nukun aamuun asti!...ainakin toivon niin..
 
noniin, tänään käytiin sit siellä isossa sairalaassa!

ihmeen mukava henkilökunta, jopa vastaanottovirkailija jaksoi heittää mukavaa juttua, vaikka oltiin puol 9 aikoihin ilmoittautumassa. vastaanotolla oli pari oikein asiallista mieskandia mukana, toinen tutki toisen. siippa vaan totes autossa jälkeenpäin, että on "pallit ruhjeilla" kun niin kovakouraisesti olivat murjoneet :D se toinen ei saanut tunnusteltua mun kohtua, niin se itse lääkäri sit joutu tekemään sen. voi miten noloksi se kandi menikään :D

lääkärin nimeä en muista ollenkaan, tais jännittää niin paljon. vaaleatukkainen, tosi mukava nainen oli..sukunimi ehkä alkoi P:llä?

ultrattiin ja mulla on kaikki ok. tässä kierrossa munis on irronnu vasemmalta puolelta, sen näki ultrassa hyvin. kasvualustaa ois sellaset 10mm, joka ois kuulemma hyvä määrä, jos hoitoihin edetään. verikokeita määrättiin ties millä mitalla sekä minulle, että miehelle. miehelle myös määrättiin kivesbiopsia, joka tod.näk. tulee olemaan tammikuussa. hoitovaihtoehtoina on IVF tai ICSI, riippuen nyt siitä, millaiset tulokset tulee siitä biopsiasta. pikkuhiljaa tässä edetään, ja tuntuu vihdoin sille, että asiat lähtee rullaamaan eteenpäin.

sitä pitikin kysymäni, kun muistelen lääkärin sanoneen, että hoitokerroilla ei tarvitse maksaa kuin ensimmäisen hoitokerran lääkkeet? pitääköhän tuo nyt paikkaansa, vai kuulinko omiani?

- kevein mielin, Sinikka
 
siniviuhka Hienoa että asiat edistyy! Kyllä jokaisesta hoidosta täytyy lääkkeet maksaa mut lääkekatto voi mennä jo ekasta yli (se oli jotain päälle 600e) ja kun lääkekatto täyttyy sit saman vuoden aikana ostetut lääkkeet maksavat enää 1,50e...jos vuosi vaihtuu välillä kattomaksu uusiutuu tietty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inkku83:
Tervetuloa mukaan Aidan :wave:

Päästään siis tammikuussa sitten jännäämään yhdessä (jos vaan kaikki menee hyvin), meillä silloin 1 IVF.n 1 pas hoito

ainoastaan 2 alkiota ompi pakkasessa, en yhtään tiedä miten selviävät sulatuksesta, ja sulattavatko vain toisen vain molemmat ja siirretäänkö sitten 2 jos molemmat selviävät.

joten tammikuuta odotellessa
:wave:

Kiitos kaikille teille ihanille ihmisille, mukava ku otetaan avosylin vastaan =)

Monella onki tosi jännät paikat menossa! Onnea ja tsemppiä ja kaikkee sitä mitä kukin omaan tilanteeseensa just tällä hetkellä tarvii <3

Inkku83: Onpas teillä samanlainen tilanne ku meillä! Meillä siis tulossa tammikuussa 1. ICSI:n 1.PAS ja myös meillä vaan kaks pakkasessa :) Samat asiat jännittää täälläki, et selviävätkö sulatuksesta ja montako sit siirretään jos selviää molemmat jne....meille tehään lääkkeetön pas, joko te tiiätte kumpi teille? Kaiken tän ikävyyen keskellä on kuitenki mukava, että on kaverijännääjä sit samassa tilanteessa =)
 
Vauvakuumeilija; mulla hyperi on iskenyt siirron jälkeisenä päivänä. Olen ollut molemmilla kerroilla tosi kipeä, maha on tosi arka. Ei kärsi olla suorassa, kävely, yms tärinä sattuu. On htvin täyteläinen ja turvonnut olo. Ylämahaan saattaa sattua tai närästellä myös. Mulla oireet hävinneet n. 5-7 pv siirrosta.

Omaa asiaa; kiitos kiin ja dream uskon valamisesta :) Ei ole punaista vilahdellut ja tänään ollut kipujen suhteen rauhallinen pvä eli ei kipuja. Kassellaan nyt, mitä alkaa tapahtua, eihän tänään vasta kuin vko siirrosta!

Tsemppiä ihan kaikille ja Aidanille tervetuloa!

-rallis
 
Sinikka Oliko KP lääkärinä? Sillä on vaalee tukka. Ja toinen blondi on KR.
Niinkun dream tuossa ylempänä jo sanoi niin lääkäri on varmaan tarkottanu just tuota maksukatto hommaa. Jos se reilu 600? tulee täyteen niin loput saa Kelasta takasin ja loppuvuoden kaikki Kelan korvattavat lääkkeet saa 1,50?/paketti.

vauvakuumeilija Miulla alkoi hyperin oireet punktiota seuraavana päivänä. Olin 2 yötä sairaalassa ja olo korjaantu normaaliksi vasta kun seuraavat menkat alkoi.
 
Meillä oli tänään kolmas ultra. Vasurilla näkyi 4 munarakkulaa, mutta oikea munasarja oli "kadonnut" johonkin. Toivottavasti tiistaiseen punktioon mennessä on palannut retkiltään.

Onks Berits linjoilla? miten menee?

Mukavaa ja rentouttavaa viikonvaihdetta kaikille!
 
Aidan Lääkkeetön pas tehdään meille myös. Se onkin vaihteeksi mukavaa niin ei tarvitse missään hormooni huuruissa mennä :LOL:

Eikä myöskään tarvitse nyt hyperistä kärsiä. Mulla onneksi meni ohi koti hoidolla. Miten kauan sinä jouduit olemaan osastolla?

Saisi mennä tuo aika nopeemmin, jotta pääsisi taas tosi toimiin. Hermoja raastavaa tämmönen oottaminen. Onneksi lähdetään ensi viikolla vähän reissaamaan niin menee taas yksi viikko vähän nopeemmin.

:flower:
 
Inkku83 Sanoppa muuta :D Mä jouduin oleen sairalassa pe-ma, eikä ollu mitään mukavaa...

Sais mennä aika nopeemmin joo! Mut toisaalta on jo marraskuu ja joulutohinat alkaa ni menee kai se aika...ku on pakko :headwall:

Jännä ku MH sano, ettei 20 vuojen aikana oo ollu tällasta hyperiä ku mulla ja sanoohan täällä muutki olleensa sairaalahoidossa. Te jotka ootte ollu hyperin takia sairaalassa, ni onko teillä ollu vaikee hyperi? Mulla se luokiteltiin niin, oli niin suuret munasarjat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aidan:
Te jotka ootte ollu hyperin takia sairaalassa, ni onko teillä ollu vaikee hyperi? Mulla se luokiteltiin niin, oli niin suuret munasarjat.
Mulla oli vissiin luokituksella kohtalaisen vaikea. Munasarjat oli jtn 7-8 cm läpimitaltaan.

Jee, appivanhemmat tuli käymään ja pyysin heitä ottamaan läppärin mukaan, joten saan nyt hetken nauttia vähän isommasta screenistä :)

Omista oloista sen verran, että tänään taas oli hiukan menkkamaista kipua mutta eipä ole sitä punaista näkynyt. Toivottavasti ei näykään...

-rallis
 
KYSIN HOIDOKIT 13.11.2009

Raitatiikeri...............
Rallukka.................. PP 8
Hopottitar............... PP 8
dream09................. PP8
vauvakuumeilija........punktio vko 46
Vesiheinä................2. IVF vko 47
Inkku83...................1. IVF punktio vk 41
Peppilottasikuriina.....inseminaatio 6.5.2009
Arcatha....................inseminaatio 11/09.clomit
Möhköfanttis............tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa
Pohtijatar.................2IVF syyskuu 09, punktio 7.9
Kummi...................4. ICSI syyskuu 09
Retuli82..................3.IVF syksy 09
Tikru72....................4. IVF toukokuu 09
Kiin.........................Clomit 12/09 ja 1.ICSI vko11/2010...........Clomit 5kk: 5xnega, 1.IVF:nega, 1.PAS: +, poika 12/07, 2.PAS: ei siirrettävää, 2.IVF: ei siirrettävää
Tao.........................
Zirppana..................2. ICSI/IVF kevät 09
Katmis ....................2.ICSI 09/09, siirto 9.9.09
Trinita......................
Muskotti84...............1. IVF syksy 09
HaLLeBeRRy.............1. inseminaatio+ovulaation induktio 11-12/09
Siniviuhka.................ensimmäinen käynti 11.11.2009
Ibu............................hoidot alkamassa


:heart: Plussanneet :heart:


 
vesiheinä Täällähän minä. Voi ei. Mihinkä se munasarja voi oikein hävitä? Mulla alkaa nyt toiveet hoidon suhteen jo vähän nousta. sellasia pistelyjä alamahassa on ollu et jospa siellä jotain jo tapahtuis. Onko sulla ollu alavatsakipuja?
 
Aidan Miulla oli lievä/kohtalainen hyperi. Hyperi oli vielä lievänä, kun menin tarkastukseen polille ja ottivat osastolle ihan vaan varmuuden vuoksi. Seuraavana päivänä munasarjat oli kasvaneet ja lääkäri sanoi, että munasarjojen koko (6x9cm) täytti kohtalaisen hyperin kriteerit. Vatsaontelossa oli n.200ml nestettä. Kahden yön jälkeen pääsin kotiin, kun paino oli laskenu 2kg, vatsanympärys pienentyny 10cm ja tunsin oloni jo hyväksi, vaikka munasarjat oli edelleen 6x9cm.
 
Tervehdys kaikille =) Onkin kulunut monta kuukautta siitä kun olen täällä viimeksi vieraillut... Ihan suurten elämänmuutosten takia en ole hirveesti näitä juttuja miettinny, eli erosimme miehen kanssa kesän alussa. Uusi elämä siis alkoi, kaikesta huolimatta sain viettää ihanaa kesää ja siitä jatkuen tänne asti, sillä elämääni on astellut uusi rakkaus :heart:

Ja mikä nyt sitten mullistaa kaiken.... eli niinkin uskomattomalta kuin se tuntuukin, niin sain tänään PLUSSAN, kun menkat muutaman pv myöhäs... ollaan näistä miun lapsettomuusasioista juteltu kyllä uuden rakkaan kanssa, eli molemmille suuri ylläripylläri, ihanan onnellinen sellainen :heart: Toivon mukaan nyt vaan kaikki menisi hyvin loppuun asti ja onnellisesti. Tuntuu todella uskomattomalta, vuodesta 2005 tänne vuoden 2009 ylläriplussaan!

Ihanaa talvea kaikille ja niitä onnistumisia toivon teille jokaikiselle =) Lämminhalaus :hug:
 
KYSIN HOIDOKIT 13.11.2009

Raitatiikeri...............
Rallukka.................. PP 8
Hopottitar............... PP 8
dream09................. PP8
vauvakuumeilija........punktio vko 46
Vesiheinä................2. IVF vko 47
Inkku83...................1. IVF punktio vk 41
Peppilottasikuriina.....inseminaatio 6.5.2009
Arcatha....................inseminaatio 11/09.clomit
Möhköfanttis............tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa
Pohtijatar.................2IVF syyskuu 09, punktio 7.9
Kummi...................4. ICSI syyskuu 09
Tikru72....................4. IVF toukokuu 09
Kiin.........................Clomit 12/09 ja 1.ICSI vko 14/2010
Tao.........................
Zirppana..................2. ICSI/IVF kevät 09
Katmis ....................2.ICSI 09/09, siirto 9.9.09
Trinita......................
Muskotti84...............1. IVF syksy 09
HaLLeBeRRy.............1. inseminaatio+ovulaation induktio 11-12/09
Siniviuhka.................ensimmäinen käynti 11.11.2009
Ibu............................hoidot alkamassa


:heart: Plussanneet :heart:
 
Ihanaa retuli82!!!Onnea ihan mielettömästi. Minä muistan sinut hyvin viime talven piinailujen johdosta. Myös meillä kävi onnellisesti. Toisen ivf hoidon tuoresiirrosta tuli plussa ja nyt ylihuomenna alkaa kolmastoista raskausviikko. Mutta koska odotuksen odotusta kesti niin kauan, on se jälkensä jättänyt. Vieläkään en osaa puhtaasti iloita raskaudesta. Ensin pelkäsin kamalasti keskenmenoa, nyt mielessä kummittelee että jos lapsi ei olekkaan terve. onneksi ensi viikolla kysille niskaturvotusultraan.
Mut ihanaa oli kuulla sinusta, samoin kyllä myös teistä muista. Käyn edelleen aika säännöllisesti lukemassa tän ketjun ja odottelen tietysti lisää niitä plussa uutisia :)
 

Yhteistyössä