Ciram: Onnea tulevaan koitokseen! Joko on lääkitys selvillä?
onneaodottava: Ehdittekö itse pyytää tuota kahden alkion siirtoa? Minä olen sitä ajatellut edes kysyä, että voisiko tuoresiirrossa seuraavassa IVF:ssä siirtää suoraan kaksi, kun meillä ei nuo sulatukset onnistu... Meillä on tehty yksi PAS, mutta silloinkaan ei ollut varmuutta oliko se alkio jatkamassa kehittymistä vai ei. Toisella kerralla molemmat sulatetut alkiot menetettiin. Ja nyt tällä viimeisimmällä kerralla tosiaan meni kaikki 7 alkiota sulatuksessa. Minun usko ei ole kovin kova siihen, että seuraavallakaan kerralla ne selviäisi sulatuksesta. Eiköhän tuossakin ole tosiaan paljon yksilökohtaisia eroja ja toivon todella, että teillä selviää molemmat alkiot ja pääsettte siirtoon!
ON: Aloitin tuossa CLomifen-kuurin tähän kiertoon... Usko ei ole suuri, että siitä olisi hyötyä "luomuraskautumisen" suhteen, mutta toisaalta ei halua jättää mahdollisuutta käyttämättä, kun lääkäri sen reseptin kuitenkin kirjoittii kierron tueksi.
Pari kuukautta nyt näin ja sitten alkaisi lähtölaskenta IVF-hoitoon, jonka pitäisi olla viikolla 7.
Kovin on ollut ahdistunut olo tämän lapsettomuuden takia nyt viime aikoina... Tuntuu vaan, että elämältä katoaa suunta pian kokonaan, kun sitä lasta ei kuulu. Ei oikein osaa innostua töissä olosta. Ja välillä ystävienkin näkeminen on vaikeaa, kun tästä asiasta ei halua puhua. Ja kun osa ystävistä on vielä itse raskaana, mikä tekee siitä vielä vaikeampaa... Huokaus. Kävisipä meillekin onni.