Hoidot jatkuu 2013

Johkunen, kiva kuulla sinunkin kuulumisia! Napsitaanpa noita e-pillereitä nyt yhdessä ja kuka tietää vaikka syksyllä taas piinaillaan samaan aikaan :) onko sulla yhtään tietoa et millon mahdollisesti pääsisitte hoitoon? Riippuu varmasti paljon luovuttajasta mut onko siihen muuten millaset jonot?
 
No Hei taas kaikille! Nyt on munkin hoidot alkaneet.. tai onhan mulla mennyt toi synarela ja sitten thyroksiinit jo muutaman viikkoa. Mutta tänään alkoi vihdoin piikittelyt (menopur) ja arviolta 21.5 olis punktio. Mitenhän tonne listaan lisätään omat tiedot.. ? Mä oon tosi kätevä näis hommissa:O

Noiden lisänä on vielä kortisooni ja miniasperin 50.
 
Viimeksi muokattu:
Valoa luovutettujen jono on "vain" 4-6kk, mutta leikkausjono voi olla sen 6kk, eli arviolta marras-joulukuussa tehdään hoito heti leukkauksen perään. Voisin päästä leikkaukseen jo aikaisemmin yksityiselle kun mun vakuutus kattaa sen, mutten tiedä haluanko, en ainakaan kesällä :) Muutoin hyvä fiilis että tällä voisi oikeasti onnistua pitkän rämpisen jälkeen.
Syötkö kanssa pillereitä pari kk putkeen? Mä koitan sen 2-3kk riippuen miltä tuntuu. Mut toivon että sun piina päättyy aikaisemmin positiivisesti! Jatkatteko heti elokuussa vai katotteko kesän jälkeen miltä tuntuu?
 
Johkunen, jos vaan kroppa ei ala pistää vastaan niin syön pillereitä elokuun loppuun asti ja sen jälkeen pas. Ihan kiva et saa koko kesän olla ilman vuotoa ja koko sen reissun. Nauti kesästä täysillä ja loppuvuodesta sit tositoimiin. Oiskohan sitten meidän vuoro onnistua. :)
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Noniin omaa napaa...Täytyy lukea ajatuksella teidän kirjoituksia. oon pitäny taukoa täältä.
Välikierto lusittu! Tiistaina ultraan ja verikokeisiin. Silloin on kp 11. Samana aamuna pitää kuulemma tehdä eka ovis testi... Meillä olis 3 alkiota samassa oljessa. miten on, kun kaikki on pakastettu samaan olkeen. kun kaikki sulatetaan, niin jos jostain syystä kaikki selviää, niin meneekö kaksi roskiin vai voiko ne uudelleen pakastaa? Mistä syystä noin monta pakastetaan samaan? Johtuuko se huonosta laadusta vai mistä? No toivottavasti edes yksi selviäisi...
 
Täällä on ollut hiljaista lähiaikoina. Halusin tulla päivittämään, että 3.ivf:n tuoresiirto viimein onnistui, plussatestin tein äitienpäivän kunniaksi <3 Mulla siis vaikea endo ollut syynä lapsettomuuteen, ja tässä hoidossa sitä sammuteltiin 3 kk Procren-pistoksella. En ole koko aikana tänne kirjoittanut kuin muutamia kertoja, lukenut olen paljonkin. Tsempit teille kaikille, kyllä se vielä tärppää!! Minäkin olin jo menettänyt toivoni ja kuinkas sitten kävikään :)
 
jos täällä joku päivittelee listaa niin mulle niin mulle vois laittaa 2.ICSI 1.PAS ... 6/13

Eli siis tuoresiirrosta kemiallinen, ylläri kun oli pitkään viljelty alkio. Pakkasessakaan ei ole kun 5 päivää viljeltyjä joten, täytynee pyytää kaikki mahdolliset tropit siirtoa tukemaan mitä julkisella vaan voi saada.
 
Onnea Rotalle plussasta!

Meillä on siis juuri nyt käynnissä kolmas eli viimeinen julkisen puolen tarjoama hoito. Menopuria on mennyt annoksella 300 neljänä päivänä (tänään viides). Odotan kauhusta kankeana tiistain folliultraa ja toivon, että siellä edes jokunen yksilö näkyisi... Alku-ultrassa näkyi useampikin mahdollinen kasvaja, mutta niin näkyi viime hoidossakin ja yksi niistäkin vain kasvamaan lähti...

Hauskaa uutta viikkoa kaikille!
 
rotta09 :( voimahalaus!!

ON. klinikalle soitettu ja tänään aloitin Lutinukset. Aikaisemmin mulla ollu Lugestronit käytössä. Onko joillain kokemusta näistä molemmista? Onko niissä eroja meinaan niinku tuntemusten kanssa. Huomenna mulle soitetaan ennen yhtätoista päästäänkö huomenna siirtoon... Jos kaikki kolme selviävät sulatuksesta (on samassa oljessa) niin sit jatkoviljellään keskiviikkoon ja mahdollinen siirto on sit ke. Nyt pitää vaan toivoa että tämä onnistuis...
 
oiih! :hug: rotta09

Toivottasti Robina pääset siirtoon ja sulatus menee putkeen!
Amalia Armas sullahan on isot annokset tota Menopuria :confused:, mulla on vaan 175, tai nyt lopetin jo ne ja eilen illalla laitoin irrotuspiikin. Huomenna on punktio.

Meillä on menossa jo 4 hoito. Kolme ekaa tehtiin samassa paikassa, julkisen siirtona.. mutta jatkettiin samassa paikassa tämäkin hoito, koska ajattelin, että tiedot on kuitenkin siellä ja ne näkee ja tietää että mitä on aiemmin kokeiltu niin ehkäpä osaavat tehdä tarvittavia muutoksia seuraavaan yritykseen. Ainakin toivottavasti sillä on jotain merkitystä:O
 
Voi ei Rotta!!!

Robina toivottavasti pääsisit siirtoon!!! Mulla on kokemusta vaan lugestronesta, joten en osaa tosta lutinuksesta sanoa mitään.

Krish mitenhän on punktio mennyt? Mulla on tota menopuria jättiannos, koska aiemmin lääkkeelle (puregon) ei ole tullut vastetta. Tämä on meidän viimeinen julkinen hoito, joten pakko ilmeisesti vetää "täysillä".

Kohta lähden kuuntelemaan tuomiota, eli sitä onko folleja tälläkään kerralla tullut. Pahaa pelkään... Toisaalta eilen ilmaantui alavatsatuntemuksia, joita ei aiemmilla hoitokerroilla ole ollut, mutta voi olla, että johtuvat vaan jännityksestä tai ovat eri lääkkeen aiheuttamia sivuoireita.
 
täällä ois yks tyhmä kysymys.. tuoresiirrosta vuoto alkoi viime kerralla pp12 nyt pakastesiirto ja huomenna pp14 ja vuotoa ei ole onneksi tullut, eli alkaako pas siirrossa vuoto vasta sitten kun luget lopettaa jos testi negatiivinen? vai voiko siinökin alkaa aikasemmin ? hui, jännittää huominen :D
 
Voi Robina!:hug:
Mullakin on käynyt noin. Tuntemukset ovat sanoin kuvaamattoman paskat.
Voimia silti jatkoon!

Mulla oli eilen punktio ja nyt en tarkkaan ymmärtänyt kuinka paljon niitä punktoitiin.. lääkäri puhui niin sekavia:kieh:, vai olinkohan se minä, joka oli sekaisin :kieh:
No joo, olo on vieläkin aika hontelo. Olen saikulla siirtoon saakka. Siirto pitäs olla huomenna, jos siis on ja saadaan jotakin siirrettävää.
Kyllä sieltä saatiin punktoitua jotakin parisen kymmentä. Käsittääkseni rakkuloita oli 27 joissa sitten parisen kymmentä ..Lääkäri soittaa iltapäivällä, että miten kävi:O
Vähän jännittää, kun meillä on aina tossa isännän puolella ollut sitä problemaa. Onneks kuitenkin saatiin näyte edes aikaan! :whistle:
 
Noniin, lääkäri soitti, että 5 on hedelmöittynyt (vain) ja suunnitelmissa huomenna siirto, tai takarajana maanantai (huomenna selviää)
Miten on, jos 1 alkio siirretään, niin saahaanko noi 4 kaikki pakkaseen talteen?? Vai onks ne nyt jo jotenki samois oljissa??
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Ajattelin tulla katselemaan missä hoidoissa mennään, mutta en löytänyt listaa useammankaan sivun takaa :confused: No, yhtälailla jokatapauksessa tsemppiä niille jotka ovat nyt siirrossa tai sitä odottelemassa!
Selailin vain tässä yksi päivä tuota lapsettomien Simpukka -lehteä, ja siellä osui tällainen runo silmiin joka herätti ajatuksia, ja jonka ajattelin jakaa teidän kanssa jos sopii:

Toisenlaiset rakennusaineet
"Moni tuntee runon, joka kertoo siitä, mistä pienet tytöt ja pojat on tehty.
Toiset vanhemmat läpikäyvät erilaisen kohtalon.
Mistä rakennusaineksista heidän pienensä on tehty?
Ultra-ajan varaamisista, lääkäreillä käymisistä.
Pistoksista, peloista, pettymyksistä.
Äidin ja isän kyynelistä.
Sitkeydestä, periksiantamattomuudesta.
Periksiantamattomuudesta silloinkin, kun usko on jo mennyt.
Mutta toivon pieni kipinä vielä valaisee.
Näistä ainaksista nämä pienet tehty on.
Näistä -ja siitä suuresta rakkaudesta, joka kuitenkin antoi voimia jaksaa
kun kaikki voimat olivat oikeastaan jo loppuneet."
-MS, Simpukka-lehti,toinen versio-
 
  • Tykkää
Reactions: Nannukka81
Heipä hei! Käytiin eilen mieheni kanssa keskustelemassa ja suuunnitelemassa mitä teemme kun meillä on vain yksi pakkasalkio pakkasessa. Olimme ajattelleet että vasta elo-syyskuussa jatketaan hoitoja. Kun eilen keskustelimme lääkärin kanssa niin me emme saaneet oikein puheen vuoroa kun lääkäri jo päätti että ennen kuin kesäsulku alkaa niin teemme teille sen yhden pakkasalkion siirron(jos selviää sulatuksesta). Jos se ei sielviä seulatuksesta niin aloitamme pistohoidot sitten elo-syyskuun vaihteessa, miten kuukautiskierto menee. Minua pelottaa soittaa huomen aamulla sinne fertinovaan ja kysyä että miten se pakkasalkio selvisi, mietin vaan että se ei selviä ollenkaan. Ottaakohan he sulamaan sen tänään kun siirto olisi huomen aamuna. Kai he soittavat jos he näkevät tänään että se ei selviä sulatuksesta. Mieli seilaa vuoristorataa ja jänskättää hirveesti.
 
Nyt sitten täällä alkoi aika jännät ajat. Alkio selvisi sulatuksesta ja se siirrettiin tänään. Kahden viikon päästä käyn verikokeessa ja seuraavana päivänä tiedän että mikä on tulos jos sitä ennen ei ole vuoto alkanut. Jännittää ihan hirveesti miten käy. : /
 

Yhteistyössä